• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۸-۰۸-۱۱ - ۰۹:۱۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
شکسته‌شدن طلسم دروازه نیازمند در یک هفته کم‌گل

چیپِ چیپ

پنالتی دقایق پایانی هم نتوانست پرسپولیسی‌ها را خوشحال به جشن قهرمانی بفرستد و علیپور با یک پنالتی چیپ آن هم از نوع مبتدیانه تمام آرزوی هواداران تیمش را بر باد داد تا به یک چهره دوست‌نداشتنی تبدیل شود.

چیپِ چیپ

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، مسابقات هفته نهم لیگ برتر روز پنجشنبه با برگزاری 5 بازی آغاز شد که ماحصل آن 5 تساوی و تنها دو گل بود تا شاهد مسابقاتی نه‌چندان جذاب باشیم.

  صادقی هدیه‌اش را از یحیی پس گرفت!

سایپا که با گرفتن یقه سپاهان در هفته هشتم نشان داده بود قرار نیست دیگر راحت ببازد، در هفته نهم مقابل یکی‌دیگر از مدعیان لیگ برتر یعنی شهر خودرو قرار گرفت. شهر خودرو که یک بازی عقب‌افتاده در تقویم بازی‌هایش می‌بیند این فرصت را داشت که هدیه هفته قبل ابراهیم صادقی را تکمیل کند و حتی با یک بازی کمتر به صدر جدول رده‌بندی برسد. اما شاگردان یحیی گل‌محمدی هرچه در این بازی زدند، به در بسته خورد و حامد فلاح‌زاده چندین و چند موقعیت خوب گلزنی را از مهاجمان پدیده گرفت تا این تیم مشهدی مجبور شود هدیه نصفه‌ و نیمه صادقی را برگرداند و برای رسیدن به صدر جدول منتظر روزهای آینده در لیگ برتر باشد.

  مهاجری کم آورد!

نساجی که در فصل جاری به دلیل بدهی‌های موجود نتوانسته بازیکنان جدید خود را تا این جای لیگ برتر به همراه داشته باشد، پنجشنبه میزبان صنعت نفتی بود که پیش از این دیدار موفق شده بود تراکتور‌سازی را با اولین شکست فصل مواجه کند. جنگ 2 تیم از یک روز قبل بازی آغاز شد؛ جایی که صنعت‌نفتی‌ها به در اختیار نداشتن زمین تمرین به نساجی معترض شدند و این موضوع باعث شد درگیری لفظی بین طرفین بالا بگیرد اما برخلاف حواشی قبل بازی، در متن این دیدار خبری از صحنه‌های جذاب نبود و تنها صحنه این دیدار به گلی مربوط می‌شود که تیم آبادانی به ثمر رساند و توسط داور مردود اعلام شد. اما باز هم بعد از پایان بازی خبر مهمی به رسانه‌ها اعلام شد که به استعفای رضا مهاجری مربوط می‌شد.  او به دلیل مشکلات عدم‌ثبت قرارداد بازیکنان جدید و مشکلات مالی جاری باشگاه فعلا استعفای خود را رسما اعلام کرده، هرچند بعید به نظر می‌رسد با این استعفا موافقت شود.

  «چیپِ» چیپ!

پرسپولیس که در بازی برابر شاهین بوشهر با 5 گل پیروز شده بود به هوادارانش این وعده را داده بود که دوران بد بازی‌کردن این تیم تمام شده و با بازشدن پای علی علیپور به گلزنی، دیگر آنها مشکلی برای از پیش‌روی برداشتن حریفان ندارند. سرخ‌پوشان پایتخت که خودشان را برنده این بازی می‌دانستند، سور و سات جشن قهرمانی سرپرجام را در پایان این بازی چیده بودند اما همه‌چیز طبق برنامه‌ریزی پرسپولیسی‌ها پیش نرفت و حامد لک به ستاره زمین تبدیل شد که توانست چند موقعیت خوب را از سرخ‌ها بگیرد. اما مهم‌ترین اتفاق در اواخر بازی افتاد؛ جایی که داور بازی در محوطه‌ جریمه ماشین‌سازان در سوت خود دمید و نقطه پنالتی را به نفع پرسپولیسی‌ها نشان داد. رسول خطیبی هم که نشان داده اصلا جنبه پنالتی‌دادن تیمش مقابل پرسپولیس را ندارد، باز هم با حرکات کنار زمین جو بازی را متشنج کرد تا فضای استادیوم آزادی تا حدودی مسموم شود. این پنالتی هم نتوانست پرسپولیسی‌ها را خوشحال به جشن قهرمانی بفرستد و علیپور با یک پنالتی چیپ آن هم از نوع مبتدیانه تمام آرزوی هواداران تیمش را بر باد داد تا به یک چهره دوست‌نداشتنی تبدیل شود. شاید تلخ‌ترین جامی که پرسپولیس در تاریخ باشگاهی‌اش گرفته است، همین کاپ سوپرجام بوده باشد!

  گل‌های مردود‌شده و درخشش سوشا

هرکس به جدول رده‌بندی پیش از این دیدار نگاه می‌کرد، متوجه می‌شد که قرار است یک بازی جذاب را از دو تیم مشاهده کند. مسجد‌سلیمانی‌ها که جایگاه فولاد را در جدول نشانه گرفته بودند در خانه هدفی جز شکست فولاد در سر پرورش نمی‌دادند. در مقابل فولادی‌ها هم حریف دست و پابسته‌ای نبودند و آنها هم آمده بودند که خودشان را در جدول بالاتر بکشند و رفته‌رفته اسم خودشان را به‌عنوان یک مدعی بر سر زبان‌ها بیندازند. در نیمه اول داور بازی و کمک‌هایش برجسته‌ترین چهره‌های میدان بودند. آنها 2 گل تیم نفت مسجد سلیمان را در نیمه اول مردود اعلام کردند تا حسین ابراهیمی و فرزاد حاتمی خوشحالی‌شان نیمه‌کاره بماند و نفت مثل رقیبش فولاد بدون گل به رختکن برود. فولادی‌ها هم در طول این بازی چندین و چند موقعیت گلزنی ایجاد کردند که با سد سوشا مکانی مواجه شدند تا در شبی که دو تیم امتیازات‌شان را تقسیم کردند، گلر سابق پرسپولیس بهترین بازیکن زمین لقب بگیرد.

  پایان رکورد پیام نیازمند

سپاهان در شرایطی پای به جم گذاشته بود که در 890 دقیقه گذشته هیچ گلی در دروازه‌اش قرار نگرفته بود و پیام نیازمند آمده بود که این رکورد کلین‌شیت را افزایش دهد و دست‌نیافتنی‌تر شود. اما پارسی‌ها که در بازی برابر استقلال با وجود اینکه بازی را واگذار کرده بودند، نمایش قابل‌قبولی از خود به نمایش گذاشتند، تیمی نبودند که از پیش بازنده باشند و این را امیر قلعه‌نویی بهتر از هرکسی می‌دانست. سپاهان در دقیقه 36 بازی توسط رضا میرزایی به گل رسید ولی در ادامه پیش‌بینی‌ها درست از آب درآمد و پارس جنوبی در دقیقه 45 روی پنالتی مشکوک توانست دروازه نیازمند را باز کند اما تکرار ضربه توسط داور امید را به سنگربان سپاهان برگرداند تا بتواند ضربه بعدی را مهار کند و دروازه‌اش بسته بماند. هرچند توپ دوم به دست نیازمند برخورد کرد اما وارد دروازه شد تا این نیمه با تساوی به پایان برسد. در نیمه دوم هم بازی متعادل پیش رفت و تنها صحنه قابل‌ذکر به پنالتی گرفته‌شده داور برای سپاهان بود که این پنالتی هم مشکوک به نظر می‌رسید و تنها تفاوتش با پنالتی اول بازی این بود که این توپ به دروازه نرسید و توسط کی‌روش استنلی به بیرون زده شد تا پنجمین بازی روز اول مسابقات هفته نهم هم نتیجه‌ای جز تساوی نداشته باشد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار