تاریخ : Sat 13 Feb 2021 - 11:17
کد خبر : 51560
سرویس خبری : سیاست

اگر جمهوری اسلامی از بین رفت، حکومت دموکراتیک دیگری در این مملکت ایجاد نخواهد شد

سیدمحمد خاتمی:

اگر جمهوری اسلامی از بین رفت، حکومت دموکراتیک دیگری در این مملکت ایجاد نخواهد شد

این جمهوری اسلامی است که معتقدم در چارچوب‌های آن، گام‌ها را می‌شود برداشت. من از این دفاع می‌کنم. چه رئیس‌جمهور باشم چه در کتابخانه ملی و چه در خانه‌. اگر جمهوری اسلامی از بین رفت، حکومت دموکراتیک در این مملکت ایجاد نخواهد شد.

به گزارش «فرهیختگان»، سیدمحمد خاتمی، رئیس‌جمهور 25 بهمن‌ماه 83 و در  جمع نخبگان و نمایندگان تشکل‌های مختلف استان کرمانشاه گفت: «این جمهوری اسلامی است که معتقدم در چارچوب‌های آن، گام‌ها را می‌شود برداشت. من از این دفاع می‌کنم. چه رئیس‌جمهور باشم چه در کتابخانه ملی باشم و چه در راس یک تشکیلات به نام گفت‌وگوی تمدن‌ها در دنیا باشم، چه یک فرد که در خانه‌ام نشسته‌ام و گاهی با افراد سر و کار دارم.

حضراتی که خواستار تغییر قانون اساسی و تغییرنظام هستند چه تضمینی می‌دهند که نظام برود یک دموکراسی به معنی غربی‌اش پیاده می‌شود؟! امکان ندارد یک ‌چنین چیزی. با کدام مردم و اعتقادات، با کدام پشتوانه، آمریکا سلطه‌ خودش را بر دنیا می‌خواهد والا آمریکا از ارتجاعی‌ترین حکومت‌های دنیا به‌عنوان هم پیمان‌هایش دفاع می‌کند. عقب‌نشینی یعنی اینکه بنده بیایم با فشارهایی که برای ضربه‌خوردن جمهوری اسلامی است هم‌صدا شوم. اگر جمهوری اسلامی از بین رفت، حکومت دموکراتیک در این مملکت ایجاد نخواهد شد.»