تاریخ : Tue 09 Feb 2021 - 13:47
کد خبر : 51450
سرویس خبری : اقتصاد

اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۰ هفته‌ آینده نهایی می‌شود

دژپسند:

اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۰ هفته‌ آینده نهایی می‌شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی پیش بینی کرد که اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۰ کل کشور به احتمال زیاد یکشنبه هفته آینده ( ۲۶ بهمن) نهایی شود.

به گزارش «فرهیختگان»، فرهاد دژپسند روز سه‌شنبه در پایان مراسم بهره برداری از طرح های دهه فجر گرگان در جمع خبرنگاران با اشاره به درآمد ۸۰ هزار میلیارد ریالی امسال ایران از فروش نفت اظهار داشت: افتتاح طرح‌های اقتصادی در کشور ثمره مقاومت و تلاش مردم در مقابل زیاده‌خواهی و فشار دشمنان است و نباید فراموش کنیم که مردم در این سختی‌ها و مشکلات با همدلی و وحدت، دشمن را به زانو درآوردند.

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ کل کشور، با «گزارش کمیسیون تلفیق بودجه» در خصوص این لایحه مخالفت کردند و به این ترتیب کلیات بودجه در مجلس رد شد و به دولت بازگشت؛دولت اعلام کرده است که اصلاح لایحه بودجه را در دستور کار دارد.

وزیر اقتصاد درباره وضعیت حاکم بر بورس نیز گفت: بازار سرمایه تکیه‌گاه بخش خصوصی برای تامین منابع مالی است و دولت هیچ وابستگی به درآمدهای آن ندارد؛ مردم از بورس استقبال خوبی کردند اما مداخله غیرحرفه‌ای حقوقی ها باعث ایجاد تبعات و نوسان در بازار سرمایه شد و سهام‌داران حقیقی را دچار مشکل و نگرانی کرد.

وی بیان کرد: نگاه مردم به بورس باید در قالب برنامه میان مدت و بلند مدت باشد و اگر این رویکرد در بازار سرمایه مورد توجه قرار نگیرد فشار و بار روانی شدیدی ایجاد خواهد کرد.