تاریخ : Sat 06 Feb 2021 - 09:08
کد خبر : 51287
سرویس خبری : ورزش

مهم نیست که پرسپولیس برسد، استقلال باید قهرمان شود

فنونی‌زاده در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: قایدی دارد از ریتم استقلال خارج می‌شود

مهم نیست که پرسپولیس برسد، استقلال باید قهرمان شود

پیشکسوت استقلال درباره اینکه آیا استقلالی‌ها می‌توانند با این وضعیت که پرسپولیس دوباره درحال نزدیک شدن به صدر جدول است، به آینده تیم فکری امیدوار باشند یا خیر، گفت: «مهم نیست پرسپولیس برسد یا نه، چون معتقدم استقلال باید با پنج، شش امتیاز اختلاف قهرمان شود.

به گزارش «فرهیختگان»، استقلال با غلبه بر نساجی توانست به صدرنشینی ادامه بدهد. مهدی فنونی‌زاده بازیکن پیشین آبی‌ها درباره این بازی به «فرهیختگان» گفت: «مجید جلالی در لیگ برتر آدم کارکشته‌‌ای است و طوری تیمش را آرایش کرد و از عقب طوری تیمش را بست که مشخص بود حتی به ضدحمله‌ها هم دل نبسته، چون در غیر این‌صورت حتی امکان گل زدن تیمش هم وجود داشت، اما استقلال چون محکوم به برد بود، سعی کرد مالکیت را به هر شکل ممکن در اختیار بگیرد و از آن استفاده کند.»

وی ادامه داد: «فکر می‌کنم یک مقدار مهدی ‌قایدی دارد از ریتم تیم خارج می‌شود و باید به او بیشتر کمک کرد. متاسفانه مهدی توپ‌هایی را که باید خودش بزند، پاس می‌دهد و توپ‌هایی را که باید پاس بدهد، خودش می‌زند و یک مقدار تفکیک وظایف او برایش مشکل‌ساز شده است. هواداران استقلال هم بی‌تاثیر نیستند و شاید خیلی از مواقع از این بازیکن می‌خواهند تا ضربات نهایی را خودش بزند، اما او به‌عنوان یک بازیکن باهوش باید بداند که در چه مواقعی خودش بزند و در چه مواقعی پاس بدهد تا استقلال استفاده حداکثری را از موقعیت‌هایی که توسط این بازیکن به دست می‌آورد، ببرد.»

فنونی‌زاده درمورد اینکه آیا طرح و برنامه‌ای از تیم استقلال برای باز کردن لایه‌های دفاعی نساجی دید یا خیر، گفت: «در هر صورت سعی می‌کنم هر هفته یک‌بار در تمرینات استقلال حاضر شده و از نزدیک تمرینات را ببینم. حداقل در تمرینات همه‌چیز خوب است، اما اینکه حالا در روز مسابقه برنامه‌ها اجرا می‌شود یا خیر یا تیم برنامه دیگری را اجرا می‌کند، به تدابیر کادر فنی مربوط می‌شود، اما از قدیم تیم‌های فکری معمولا بازی مستقیم را انجام می‌دهند و الان استقلال در این قالب جا افتاده است. با این‌حال اعتقاد دارم رشید مظاهری مثل ترشتگن بازی‌سازی می‌کند و یکی از عوامل موفقیت استقلال است.»

پیشکسوت استقلال درباره اینکه آیا استقلالی‌ها می‌توانند با این وضعیت که پرسپولیس دوباره درحال نزدیک شدن به صدر جدول است، به آینده تیم فکری امیدوار باشند یا خیر، گفت: «مهم نیست پرسپولیس برسد یا نه، چون معتقدم استقلال باید با پنج، شش امتیاز اختلاف قهرمان شود. با این تیم و نفراتی که دارد می‌تواند امسال این عنوان را به خود اختصاص دهد. برخلاف کسانی که می‌گویند برای بازی با نساجی استقلال برنامه نداشت، تیم هم برنامه داشت و هم مالکیت، و حتی یک پنالتی هم خراب کرد و شوت‌های زیادی هم در چارچوب زده شد. البته با این برد ایرادها هم پوشیده نشد و بعضا حتی خط دفاعی متزلزل نشان می‌دهد و اگر مجید جلالی یک مقدار باهوش‌تر عمل می‌کرد، امکان داشت تیمش به گل هم برسد، ولی او آمده بود تا فقط تیمش گل نخورد و درنهایت به این هدف هم نرسید.»