تاریخ : Wed 27 Jan 2021 - 09:28
کد خبر : 50878
سرویس خبری : ورزش

طارمی بخشیده شد

تمجید سایت پرتغالی از درخشش دوباره مهاجم ایرانی

طارمی بخشیده شد

طارمی با گلی که در دیدار دشوار با بنفیکا به ثمر رساند، توانسته بخشش هواداران را داشته باشد و آنها احتمالا حرکت مهاجم خود را فراموش خواهند کرد.

  به گزارش «فرهیختگان»، عادت طارمی برای گلزنی در ترکیب پورتو ترک‌شدنی نیست و او این‌بار برابر فارنسه تک‌گل سه امتیازی تیمش را به ثمر رساند تا اتفاقات تلخ هفته قبل برابر بنفیکا و اخراجش در این مسابقه را به دست فراموشی بسپارد.

مهاجم ایرانی پورتو در این دیدار با گشودن دروازه حریف در دقیقه 15 کمک کرد تا شاگردان کونسیسائو از این دیدار که به نظر می‌رسید چندان دشوار نباشد به سختی سه امتیاز را به دست آوردند.

سایت «تریبون» پرتغال در گزارشی از این مسابقه آورده است: «تنها گل پورتو برابر فارنسه را مهدی طارمی به ثمر رساند. بازیکنی که در دیدار برابر بنفیکا از زمین اخراج شد و بابت خطایی که انجام داده بود از هواداران تیمش عذرخواهی کرد. حالا او با گلی که در این دیدار دشوار به ثمر رساند، توانسته بخشش هواداران را داشته باشد و آنها احتمالا حرکت مهاجم خود را فراموش خواهند کرد. اگرچه درحال حاضر و طبق آمار سرجیو اولیویرا با 12 گل بهترین گلزن این تیم است اما باید این را در نظر داشت که 4 گل او از روی ضربات پنالتی حاصل شده که شانس بالایی برای به ثمر رسیدن آنها وجود دارد. در رتبه بعدی هم مهدی طارمی قرار دارد که 10 گل زده و هیچ‌کدام هم پنالتی نبوده است. طارمی حتی در گرفتن پنالتی‌هایی که اولیویرا به گل تبدیل کرده، نقش داشته و می‌توان او را یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان این فصل نامید. پس از کارت قرمزی که برابر بنفیکا گرفت، دیدار حساس مقابل اسپورتینگ را از دست داد و در بهترین زمان دوباره به ترکیب تیمش برگشت تا یک گل سه امتیازی برای پورتو به ثمر برساند. بازی برای پورتو خوب شروع شد اما در نیمه دوم شاگردان کونسیسائو چندین‌بار تا مرز از دست دادن برتری پیش رفتند اما درنهایت خوش‌شانس بودند که برابر این تیم پایین جدولی پیروز شدند.»

سرجیو کونسیسائو، سرمربی پروتو نیز در پایان این مسابقه درباره عملکرد شاگردانش گفت: «بازی خوبی را پشت‌سر گذاشتیم و توانستیم در کسب نتیجه موفق باشیم. بازی را خوب شروع کردیم و فرصت‌های گلزنی زیادی ایجاد کردیم. فارنسه تا پایان بازی خوب دفاع کرد و به همین دلیل نتوانستیم گل‌های بیشتری به ثمر برسانیم. نتیجه یک بر صفر بسیار خطرناک بود و هر لحظه ممکن بود حریف به گل برسد. با این حال فکر می‌کنم یکی از بهترین دیدارهای خارج از خانه خود را برگزار کردیم.»