تاریخ : Tue 26 Jan 2021 - 04:45
کد خبر : 50848
سرویس خبری : ورزش

  اگر شجاع می‌ماند هم  یحیی یک مدافع دیگر می‌خواست

مهدوی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

اگر شجاع می‌ماند هم یحیی یک مدافع دیگر می‌خواست

مدافع اسبق سرخ‌ها گفت: من منکر این موضوع نمی‌شوم که با توجه به حضور سیدجلال با تجربه و سن بالا، حتی اگر شجاع نمی‌رفت هم باید این تیم یک مدافع آخر جذب می‌کرد، اما آیا مدافعی در حد پرسپولیس در لیگ وجود داشت که آزاد باشد؟

نوراللهی بهترین بازیکن ایران است، سرلک نباید مدافع می‌شد

  به گزارش «فرهیختگان»، پرسپولیس که امیدوار بود با پیروزی در هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر بتواند روند نتیجه‌گیری خود را در مسابقات لیگ برتر بیستم بهبود ببخشد، در اراک و در خانه آلومینیوم با اینکه با یک گل از حریف خود پیش افتاده بود با 2 گل بازی را واگذار کرد تا مشکلات یحیی در فصل جاری بیش از پیش شود و او برای خارج کردن تیمش از وضعیت فعلی کار بسیار دشواری را پیش‌رو داشته باشد. برای تحلیل این بازی با مدافع اسبق سرخ‌ها تماس گرفتیم تا نظرات او را راجع به این بازی و عملکرد کادرفنی پرسپولیس بشنویم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با محمدرضا مهدوی را در ادامه می‌خوانید.

عملکرد سرخ‌ها در این بازی چنگی به دل زد؟

با توجه به غیبت مدافعان میانی پرسپولیس در این بازی و تغییراتی که در خط دفاع این تیم اتفاق افتاده بود، پیش‌بینی می‌شد که این تیم کار سختی برابر بازیکنان سختکوش و دونده آلومینیوم دارد، اما به‌نظر من پرسپولیس با همین اندک داشته‌هایش هم بد کار نکرد و بازی قابل‌قبولی را از خود به‌معرض نمایش گذاشت و تنها مشکل این بود که دروازه‌بان آنها روز خوبش را پشت سر می‌گذاشت و توپ شاگردان یحیی به گل تبدیل نشد.

حضور شیری در روزی که همه انتظار قرار گرفتن سرلک را در دفاع میانی داشتند نیز بسیار سورپرایز‌کننده بود.

این تنها یک احتمال بود که قطعا کادرفنی آن را بررسی کرده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که حضور شیری بیشتر به کارشان می‌آید. من تصورم بر این است که اگر سرلک به دفاع می‌رفت، پرسپولیس میانه میدان را از دست می‌داد و آلومینیوم با حضور هافبک‌هایی مثل احمدی نبض بازی را در اختیار می‌گرفت. شما تصور کنید احمد نوراللهی یک خط جلوتر و در هافبک نفوذی بازی می‌کرد و سرلک هم به دفاع می‌آمد، آیا کاری از دست ‌کمال به‌تنهایی بر می‌آمد؟

اما یحیی می‌توانست در فصل یارگیری به‌جای نفراتی مثل رمضانی که تقریبا نیمکت‌نشین دائمی هستند برای تیمش مدافع آخری جذب می‌کرد که حتی اگر شجاع نمی‌رفت هم درمواقع لازم به کمک کادرفنی می‌شتافت.

من منکر این موضوع نمی‌شوم که با توجه به حضور سیدجلال با تجربه و سن بالا، حتی اگر شجاع نمی‌رفت هم باید این تیم یک مدافع آخر جذب می‌کرد، اما آیا مدافعی در حد پرسپولیس در لیگ وجود داشت که آزاد باشد؟ اصلا انصاری به همین دلیل به تیم برگردانده شد، اما او هم مصدوم بوده و هنوز نتوانسته به شرایط آرمانی برگردد. ضمن اینکه برخی چیزها دست یحیی نیست. او دلش می‌خواست رسن از تیم جدا شود؟ پرسپولیس شانس آورد که احمد نوراللهی را که بهترین بازیکن حال‌حاضر ایران است در اختیار دارد که توانسته جای رسن را پر کند وگرنه این تیم با مشکلی بسیار بزرگ مواجه می‌شد. ضمن اینکه درخصوص آرمان رمضانی که در سوال‌تان به آن اشاره کردید هم باید بگویم او ذاتا یک سرزن است، اما آیا پرسپولیس بازیکنی دارد که قدرت سانتر بالایی داشته باشد تا او بتواند از این ارسال‌ها به گل برسد؟ اصلا تا امروز یک توپ درست و درمان برای او ارسال شده است؟

اما به‌نظر می‌آید یحیی این روزها اسیر حاشیه‌ها شده و تمرکز کافی روی مسائل فنی ندارد.

خب متاسفانه تیم او با حوادث غیرمترقبه مواجه شده است وگرنه یحیی و دستیارانش بی‌تجربه نیستند که در حاشیه‌ها غرق شوند. شما همیشه دیده‌اید که یحیی در خونسردی زبانزد خاص و عام است، اما حالا شرایط طوری شده که می‌بینیم او نه‌تنها آرام نیست، بلکه عصبی هم شده و به‌هم ریخته است.

با وجود حمایت هواداران از کادر فنی مشخص است که آنها از شرایط و نمایش تیم‌شان رضایت ندارند.

این مشکل تنها مختص به پرسپولیس نیست و استقلال که بالانشین جدول است نیز همین شرایط را دارد. بازیکنان این 2 تیم با افت زیادی مواجه شده‌اند که شاید عمده دلیل آن عدم حضور تماشاگرانشان در ورزشگاه است. ضمن اینکه من بر این باورم هر بازیکنی نمی‌تواند در این 2 تیم موفق شود و بازی در استقلال و پرسپولیس شرایط خاصی را می‌طلبد. اما این قول را به هواداران می‌دهم که این تیم در نیم‌فصل با تقویت خودش متحول می‌شود و باز هم مدعی قهرمانی خواهد بود.