تاریخ : Mon 25 Jan 2021 - 16:03
کد خبر : 50795
سرویس خبری : فرهنگ و هنر

 توجه به مسیر رشد و تربیت مستند

امامقلی، مستندساز عنوان کرد:

توجه به مسیر رشد و تربیت مستند

امامقلی درباره مسائلی که باید در برنامه «به‌اضافه مستند» مورد توجه قرار بگیرد، گفت: «قطعا مسائل زیادی در دنیای مستند هست که باید مورد توجه قرار گیرد اما به‌نظرم مهم‌ترین مسائل پرداختن به مسیر رشد و تربیت مستندسازان و در وهله بعدی مسائل صنفی آنهاست.»

  به گزارش «فرهیختگان»، محمدرضا امامقلی مستندساز در چند جمله کوتاه درباره برنامه رشد و تربیت مستند برایمان نوشت و گفت: «به نظرم مهم‌ترین ویژگی به‌اضافه مستند پخش مستندهایی است که به هر شکل شاید به‌جز این برنامه مسیری برای رسیدن به آنتن پیدا نمی‌کنند. در حقیقت بستر پخش فیلم‌ها و نقد آنها در فضایی است که متضمن گفت‌وگو است. این مساله‌ای است که بسیار مهم است.»

او درباره مسائلی که باید در این برنامه مورد توجه قرار بگیرد، افزود: «قطعا مسائل زیادی در دنیای مستند هست که باید مورد توجه قرار گیرد اما به‌نظرم مهم‌ترین مسائل پرداختن به مسیر رشد و تربیت مستندسازان و در وهله بعدی مسائل صنفی آنهاست.»

او همچنین درباره اینکه چقدر در این برنامه به مساله ورود به سینمای داستانی از طریق مستندسازی صحبت شده است، گفت: «راستش چون قسمت‌های کمی از فصل جدید را دیدم نمی‌توانم قضاوت دقیقی داشته باشم ولی در فصول قبلی این مساله کمرنگ بود.»

امامقلی درباره توجه تلویزیون به مستند تصریح کرد: «تلویزیون خانه مستند است! قطعا تلویزیون می‌تواند نقش مهم و اثرگذاری ایفا کند. داشتن یک شبکه مستقل خوب است اما جریان تولیدات مستند و ایجاد بازار متشکل برای این حرفه امری ضروری است.»