تاریخ : Sun 24 Jan 2021 - 10:31
کد خبر : 50769
سرویس خبری : فرهنگ و هنر

 آیا تعداد فیلم‌های جشنواره امسال، 14 تا 20 فیلم است؟

مسئول دبیرخانه جشنواره سی‌ونهم فیلم فجر پاسخ داد

آیا تعداد فیلم‌های جشنواره امسال، 14 تا 20 فیلم است؟

سیمونیان درمورد خبری که پیش‌تر، تعداد فیلم‌های قابل‌نمایش برای اهالی رسانه و مردم را بین 14 تا 20 فیلم اعلام کرده بود واکنش نشان داد و به «فرهیختگان» گفت: «ما به‌عنوان نهاد رسمی، تا به این لحظه هیچ عددی را اعلام نکردیم و تمام این اعدادی که تا امروز اعلام شده، تنها گمانه‌زنی بوده است.

  به گزارش «فرهیختگان»، فرآیند تماشای فیلم جشنواره سی‌ونهم فجر توسط داوران از ظهر 22 دی‌ماه آغاز شد. از همان زمان این خبر به بیرون درز پیدا کرد که داوران روزی چهار فیلم تماشا می‌کنند که با احتساب 62 فیلم حاضر در این دوره، آنها باید تا روز هشتم بهمن به تماشای فیلم بنشینند. طبق همان ادعا، از صبح 9 بهمن، داوران باید روی جمع‌بندی متمرکز می‌شدند و همین، سلسله‌روال قرعه‌کشی نمایش فیلم‌ها برای اهالی رسانه و مردم را با کندی و تاخیر مواجه می‌ساخت.

بنابراین با همین حساب سرانگشتی نیز می‌شد حدس زد که این گفته تماشای روزی چهار فیلم توسط داوران، چندان درست و منطقی نبود و طبق اطلاعاتی که به دست ما رسیده، داوران در برخی روزها، پنج فیلم نیز تماشا کرده‌اند.

برای اطلاع در این مورد، به سراغ سیمون سیمونیان؛ مسئول دبیرخانه جشنواره رفتیم. این چهره آشنا به «فرهیختگان» گفت: «داوران، تا امروز، تمام فیلم‌ها را تماشا کرده‌اند و این اعداد و ارقامی که گفته شده آنها روزی چهار فیلم دیده‌اند، اساسا درست نبوده. آنها تمام فیلم‌ها را تماشا کرده‌اند و هم‌اکنون هم درحال جمع‌بندی هستند که این جمع‌بندی، خودش دو، سه روز وقت می‌برد و به این ترتیب، تا دو، سه روز دیگر تکلیف فیلم‌های راه‌یافته به بخش مسابقه جشنواره سی‌ونهم مشخص می‌شود. طبیعتا وقتی تکلیف این فیلم‌ها مشخص شود، به‌نوعی تکلیف نامزدها هم مشخص می‌شود چون در این دوره قرار بر این شده که تنها فیلم‌هایی که در رشته‌ای، نامزد شده‌اند، برای اهالی رسانه و مردم به نمایش گذاشته شوند.»

سیمونیان همچنین درمورد خبری که پیش‌تر، تعداد فیلم‌های قابل‌نمایش برای اهالی رسانه و مردم را بین 14 تا 20 فیلم اعلام کرده بود نیز واکنش نشان داد و به «فرهیختگان» گفت: «ما به‌عنوان نهاد رسمی، تا به این لحظه هیچ عددی را اعلام نکردیم و تمام این اعدادی که تا امروز اعلام شده، تنها گمانه‌زنی بوده است. وقتی داوران ما درحال جمع‌بندی هستند و لیستی را به ما ارائه نداده‌اند، آن‌وقت چطور مشخص می‌شود که چه تعداد فیلم را می‌توانیم نمایش دهیم؟ تمام اطلاعات ازقبیل تعداد فیلم، قرعه‌کشی نمایش، برنامه احتمالی نمایش مردمی و... تنها زمانی مشخص می‌شود و می‌توان مطمئن درباره آنها صحبت کرد که داوران محترم، اسامی قطعی فیلم‌ها را به دست ما برسانند.»