تاریخ : Sat 23 Jan 2021 - 09:39
کد خبر : 50711
سرویس خبری : ورزش

همه چیز فدای همگروه نشدن نمایندگان یک کشور!

چرا مکانیسم قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا تغییر نمی‌کند؟

همه چیز فدای همگروه نشدن نمایندگان یک کشور!

رقابت‌های امسال برای اولین بار با حضور ۴۰ تیم و در قالب 10 گروه چهار تیمی در دو منطقه غرب و شرق آسیا به صورت مجزا برگزار می‌شود و این در حالی است که طبق اعلام برخی رسانه‌ها در قرعه‌کشی قرار است کنفدراسیون فوتبال آسیا از فرمت جدید خودش رونمایی کند.

  به گزارش «فرهیختگان»، قرعه‌کشی مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۸ بهمن‌ماه درحالی برگزار خواهد شد که روز گذشته عنوان شد با توجه به عدم احراز مجوز حرفه‌ای نماینده ترکمنستان نیم سهمیه این کشور به ایران اضافه شده و این یعنی اینکه تیم استقلال در مرحله گروهی شرکت خواهد کرد.

نکته قابل توجه اینکه رقابت‌های امسال برای اولین بار با حضور ۴۰ تیم و در قالب 10 گروه چهار تیمی در دو منطقه غرب و شرق آسیا به صورت مجزا برگزار می‌شود و این در حالی است که طبق اعلام برخی رسانه‌ها در قرعه‌کشی قرار است کنفدراسیون فوتبال آسیا از فرمت جدید خودش رونمایی کند. با این حال و با پیگیری خبرنگار «فرهیختگان» مشخص شد که فرمت جدید همان برگزاری 40 تیمی رقابت‌ها بوده و مکانیسم قرعه‌کشی مثل سابق خواهد بود. این درحالی است که طبق روال سال‌های گذشته امکان همگروهی تیم‌های هم‌سید وجود داشته و این درحالی است که طبق قوانین قرعه‌کشی فقط قانون همگروه نشدن نمایندگان دو کشور با یکدیگر مدنظر قرار گرفته و رعایت می‌شود تا جایی که هر سال این قانون موجب می‌شود تا توزیع قدرت در گروه‌های هشت‌گانه عادلانه نباشد و همین موضوع در ادامه برای تیم‌های مدعی صعود مشکلاتی را ایجاد کند.

بر همین اساس یک مقام آگاه در کنفدراسیون فوتبال آسیا و درخصوص اینکه چرا این مکانیسم برای توزیع عادلانه قدرت‌های برتر قاره آسیا تغییر پیدا نکرده و شکل جدیدی به خود نمی‌گیرد گفت: «این مکانیسم از ابتدا در قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ قهرمانان لحاظ شده و دلیل اینکه تا به حال تغییراتی در آن ایجاد نشده این است که هنوز پیشنهاد جدید و جدی در این خصوص از سوی کشورهای عضو به کمیته برگزاری رقابت‌ها و کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه نشده است‌.»