تاریخ : Sat 23 Jan 2021 - 09:40
کد خبر : 50709
سرویس خبری : ورزش

مشکل بزرگ ما ایجاد بیمارستان‌هراسی در مردم است!

دکتر هاشمیان در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: امیدواریم تا فردا وضعیت میناوند بهتر شود

مشکل بزرگ ما ایجاد بیمارستان‌هراسی در مردم است!

پزشک بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به این نکته که میناوند دیر به بیمارستان مراجعه کرده، گفت: «متاسفانه اطلاع‌رسانی در کشور طوری است که در مردم بیمارستان‌هراسی ایجاد شده و این از مشکلات وزارت بهداشت و صداوسیما و دیگر رسانه‌ها است که به مردم به‌طور دقیق اعلام نشده که در چه شرایطی به بیمارستان مراجع کنند.

  به گزارش «فرهیختگان»، مهرداد میناوند بعد از ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان بستری شد، درحالی‌که به‌گفته پزشکان با تاخیر زیاد این اتفاق افتاد و ستاره پیشین فوتبال ایران به‌خاطر درگیر بودن 80 درصد ریه با خطر جدی مواجه شد و حتی خبر به‌کما رفنتش نیز منتشر شد که البته پزشکان تاکید کردند کمای مصنوعی بوده است.

روز گذشته اما اوضاع کمی بهتر و اکسیژن خون میناوند هم به حد قابل‌قبولی رسید و با پیگیری‌های اطرافیان او نیز داروهای موردنیاز تامین و حتی اقدام به تعویض خون شد تا درمجموع امیدها به بهبود بازیکن پیشین پرسپولیس و تیم ملی بیشتر شود. برای پیگیری آخرین وضعیت میناوند به‌سراغ هاشمیان، پزشک بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری که با حضور در بیمارستان لاله درمان وی را برعهده گرفت، رفتیم.

وی در این‌خصوص به خبرنگار «فرهیختگان» گفت: «روز پنجشنبه وضعیت بیمار خیلی بدتر بود، اما کارهایی انجام دادیم و داروهایی تجوز کردیم و کمی وضعیتش بهتر شد، با این‌حال درگیری ریه همچنان موجود و خطرناک است. تا 48 ساعت (از دیروز) زمان نیاز است که تاثیر داروهای جدید مشخص شود و امیدواریم بعد از این مدت وضعیت آقای میناوند بهتر شود.»

وی ادامه داد: «به هرحال باید پذیرفت که این یک بیماری سنگین است. ما در آی‌سی‌یو بیمارهای بدحال زیادی داریم و برای همه با امید کار می‌کنیم و برخی‌شان هم نجات پیدا کرده‌اند.»

  هاشمیان با اشاره به این نکته که میناوند دیر به بیمارستان مراجعه کرده، گفت: «متاسفانه اطلاع‌رسانی در کشور طوری است که در مردم بیمارستان‌هراسی ایجاد شده و این از مشکلات وزارت بهداشت و صداوسیما و دیگر رسانه‌ها است که به مردم به‌طور دقیق اعلام نشده که در چه شرایطی به بیمارستان مراجع کنند. متاسفانه در کل کشور این درمان‌ها آی‌سی‌یو محور نیست و بیماران نمی‌دانند که چه زمانی حال‌شان وخیم می‌شود.»