تاریخ : Wed 20 Jan 2021 - 10:01
کد خبر : 50601
سرویس خبری : ورزش

قایدی راهش را پیدا کرده است/ گل اول شیخ به تراکتور کار هر مهاجمی نیست

منوچهری در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

قایدی راهش را پیدا کرده است/ گل اول شیخ به تراکتور کار هر مهاجمی نیست

به‌نظر من گلی که شیخ به تراکتور زد درست است که روی اشتباه بازیکنان این تیم به ثمر رسید اما حرکت او به‌صورت انفرادی انجام شد و چه‌بسا در فوتبال ایران شاید معدود نفراتی باشند که بتوانند این توپ را تبدیل به گل کنند.

بازیکن عاشقی مثل مطهری برای استقلال نعمت است

  به گزارش «فرهیختگان»، تا قبل از بازی با تراکتور اختلاف‌نظرهایی بین کارشناسان درباره بازی‌کردن همزمان سه مهاجم استقلال وجود داشت اما حالا بعید است این تصمیم مخالفان زیادی داشته باشد. امین منوچهری، مهاجم پیشین آبی‌ها درخصوص اینکه این تاکتیک چه مزایا و ایراداتی دارد به «فرهیختگان» گفت: «اولا اینکه مدل بازی استقلال با شیخ دیاباته در دربی با مدل بازی این تیم مقابل تراکتور کاملا فرق می‌کرد چراکه می‌توان به‌طور مثال یک مهاجم را در ترکیب قرار داد اما مسئولیت یک هافبک را به وی داد. درست است ارسلان، دیاباته و قایدی هر سه مهاجم تخصصی هستند اما بسته به وظیفه‌ای که سرمربی به آنها در زمین می‌دهد وظایف‌شان مشخص می‌شود و چه‌بسا شاید یک تماشاگر عادی متوجه این وظایف نباشد، بنابراین می‌توانم با اطمینان بگویم حداقل وظایف ارسلان و قایدی در دو دیدار دربی و تراکتور کاملا تفاوت داشت. با این حال دیاباته در هر دو بازی در نوک حمله بازی کرد و وظایف مشابهی داشت. بنابراین همه اینها بستگی به تشخیص سرمربی و وظایفی است که کادرفنی به بازیکنان ازجمله همین مهاجمان تیم سپرده و از آنها می‌خواهد در زمین اجرا کنند.»

وی ادامه داد: «دیاباته در فصل جاری کمتر برای استقلال به میدان رفت و همین ناهماهنگی باعث شد در نیمه دوم دیدار با پرسپولیس، تیم چیزی را ارائه کند که کمتر در فصل جاری آن را تجربه کرده بود و همین امر باعث شد این بازیکن یک مقدار طول بکشد تا در ترکیب جا بیفتد. با این حال شیخ به‌اندازه‌ای حرفه‌ای محسوب می‌شود که خیلی زود جا افتاد تا جایی که در دیدار با تراکتور توانست وظایف محوله را به‌خوبی انجام دهد و تیم را رو به جلو برده و با گل‌هایش موفقیت استقلال در این دیدار را تضمین کند. به‌نظر من گلی که شیخ به تراکتور زد درست است که روی اشتباه بازیکنان این تیم به ثمر رسید اما حرکت او به‌صورت انفرادی انجام شد و چه‌بسا در فوتبال ایران شاید معدود نفراتی باشند که بتوانند این توپ را تبدیل به گل کنند. امیدوارم حالا که موتور او روشن شده از این پس بتواند با گلزنی‌هایش به روند موفق استقلال کمک کند.»

مهاجم اسبق استقلال درخصوص اینکه شنیده می‌شود قایدی از باشگاه‌های بزرگی مثل میلان ایتالیا پیشنهاد دارد، گفت: «ان‌‌شاءالله که واقعا از میلان و تیم‌های خوب اروپایی پیشنهاد داشته باشد، اگر چنین باشد من فکر می‌کنم تمام هواداران استقلال هم برای او دعا می‌کنند و این موضوع باعث افتخار استقلال هم خواهد شد. به‌خوبی به یاد دارم زمانی که او از بوشهر به تهران رسید چطور در همان ابتدای کار ۸۰هزار نفر در ورزشگاه او را تشویق کردند و این درحالی بود که در دو، سه سال اول استقلال نتوانست خیلی از توانایی‌های این بازیکن استفاده کند. در هر صورت مهدی یک بچه شانزده، هفده‌ساله بود که با یک شرایط متفاوت به تهران آمد و به‌یک‌باره یک ورزشگاه او را تشویق کرد. البته همان روز گفتم باید مراقب این بازیکن بود چون خیلی زود است که بخواهد تا این اندازه مورد توجه قرار بگیرد. در ادامه نیز مشکلاتی برای قایدی به وجود آمد که خدا را شکر این اتفاقات خاتمه پیدا کرد و حالا این بازیکن راه خود را پیدا کرده و مسیرش را نیز شناخته است. من معتقدم توانایی‌های قایدی همان توانایی‌هاست اما او از لحاظ ذهنی و روحی روانی خودش را در شرایط خوبی قرار داده و حالا در هر بازی برای استقلال مثمرثمر است. درمجموع برای هر تیمی این‌جور بازیکن‌ها نعمت است و امیدوارم مهدی از لحاظ بدنی و ذهنی همیشه آماده باشد و تا زمانی که هست استقلال بتواند استفاده‌اش را ببرد و ان‌شاءالله درصورت جدایی نیز با یک مدیریت خوب سود خوبی هم به استقلال برسد.»

وی در پایان درخصوص شرایط ارسلان مطهری گفت: «دوست دارم درباره مطهری و بابک مرادی با هم صحبت کنیم چراکه وجود چنین بازیکنانی برای تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس واقعا نعمت هستند چون این‌طور بازیکنان آنقدری که تیم را دوست دارند، با تمام وجود برای تیم بازی می‌کنند. شاید از لحاظ توانایی نسبت به سایر بازیکنان تیم‌های دیگر حتی ۲۰درصد هم پایین‌تر باشند اما عشق آنها قطعا این کمبود را پوشش می‌دهد و جایی که تیم به وجود بازیکن باتعصب نیاز دارد قطعا این بازیکنانی که عاشق تیم هستند و هواداران روی سکو را درک کرده‌اند به‌کار می‌آیند و می‌توانند مثمرثمر باشند. بنابراین این دوست داشتن و علاقه می‌تواند به هر تیمی کمک کند و موجبات موفقیت این تیم‌ها را پدید آورد. امیدوارم مرادی هم بتواند توانایی‌های خودش را به نحو احسن نشان دهد چراکه خیلی‌های دیگر مثل من هم بوده‌اند که عاشق استقلال بودند اما نتوانستند توانایی‌هایشان را آن‌طور که باید و شاید نشان دهند اما امیدوارم بابک این‌طور نباشد.»