تاریخ : Tue 19 Jan 2021 - 10:00
کد خبر : 50556
سرویس خبری : ورزش

از موفقیت شاگردانم احساس غرور می‌کنم

برانکو در واکنش به انتقال مانژوکیچ به میلان:

از موفقیت شاگردانم احساس غرور می‌کنم

انتقال مانژوکیچ به میلان باعث می‌شود تا بار دیگر به عملکرد خودم در فوتبال افتخار کنم. وقتی می‌بینم بازیکنانی که زیرنظر من رشد کرده‌اند و به چنین موفقیت‌هایی رسیده‌اند برایم غرورآمیز است.

  به گزارش «فرهیختگان»، ماریو مانژوکیچ پس از جدایی توافقی از الدوحیل قطر، در نیم فصل نخست امسال بدون تیم مانده بود و حالا این مهاجم کروات و گلزن در راه بازگشت به لیگ ایتالیا قرار دارد. میلان پس از تجربه عالی بازگشت زلاتان ابراهیموویچ این بار به سراغ یک مهاجم باتجربه دیگر رفته تا به کمک او بتواند پس از سال‌ها قهرمانی در لیگ را تجربه کند. سایت «تی‌پورتال» کرواسی به این بهانه به سراغ برانکو ایوانکوویچ، سرمربی سابق مانژوکیچ در دینامو زاگرب رفته تا درباره این انتقال با او گفت‌وگو کند.

رسانه‌های ایتالیایی معتقدند انتقال مانژوکیچ به میلان مراحل پایانی خود را می‌گذراند و این بازیکن تا پایان فصل راهی این تیم می‌شود و در صورت موفقیت این قرارداد برای فصل بعد هم تمدید خواهد شد. او در تابستان قراردادش با الدوحیل را فسخ کرد و از آن زمان پیشنهادهایی ازجمله بشیکتاش، زسکای مسکو و لوکوموتیو مسکو را رد کرده است. او حالا در 34 سالگی مورد توجه استفانو پیولی قرار گرفته و برانکو ایوانکوویچ معتقد است که می‌تواند در این باشگاه موفق باشد. او که یکی از موفق‌ترین مربیان کروات است در سال 2007 با کمک درخشش این مهاجم نتیجه‌ای درخشان را برابر آژاکس رقم زد و به لطف دو گلی که او زد این تیم را 3 بر 2 در آمستردام شکست داد تا بتواند به مرحله گروهی لیگ اروپا صعود کند. او که اکنون در عمان حضور دارد تا تیم ملی این کشور را برای دیدارهای انتخابی جام‌جهانی 2022 قطر آماده کند در مصاحبه‌ای درباره مانژوکیچ چنین می‌گوید:

نظرتان درباره پیشنهاد میلان برای خرید شاگرد سابق‌تان چیست؟

در ابتدا باید بگویم خیلی برای ماریو خوشحالم چراکه میلان یکی از 5 تیم برتر فوتبال دنیاست. حضور در چنین تیمی می‌تواند اتفاق مهمی در کارنامه ورزشی او باشد. البته او پیش از این بازی در تیم‌های قدرتمندی چون یوونتوس، بایرن مونیخ و اتلتیکو مادرید را تجربه کرده است و در این زمینه رزومه بسیار خوبی دارد.

فکر می‌کنید او چقدر بتواند به میلان کمک کند؟

مطمئنا خیلی زیاد. به این دلیل که مانژوکیچ بازیکنی است که همیشه بیشترین تلاش خود را برای موفقیت تیم‌هایش انجام می‌دهد و شکی ندارم که این اتفاق در میلان هم خواهد افتاد و در این تیم نیز می‌تواند اثرگذاری زیادی داشته باشد. ماریو همچنین سابقه حضور در یووه را دارد و به همین دلیل شناخت خوبی از فوتبال ایتالیا دارد و با فضای آنجا کاملا آشنا است. این نکته بسیار مهمی است که می‌تواند به موفقیت او کمک کند، همچنین او بازیکنی است که جام‌های زیادی برده و موفقیت‌های زیادی به همراه تیم‌های خود داشته است. به همین دلیل مثل زلاتان ابراهیموویچ می‌تواند به بهتر شدن شرایط روسونری کمک کند. میلان پس از سال‌ها دوباره به جمع مدعیان قهرمانی در لیگ برگشته و تجربه مانژوکیچ می‌تواند به آنها کمک زیادی کند.

این صحبت‌ها درست است اما نکته دیگری که در این میان وجود دارد این است که او از بهار تاکنون در هیچ مسابقه رسمی به میدان نرفته است و از شرایط بازی دور است.

مسلما این صحبت صحیح است و بهتر بود که او به‌طور منظم در بازی‌ها حضور می‌داشت اما این موضوع چندان اهمیتی ندارد. به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی مسابقات بسیاری از بازیکنان چنین شرایطی را تجربه کردند و اتفاق عجیبی محسوب نمی‌شود. شک ندارم که همین حالا هم در فرم خوبی قرار دارد چراکه با توجه به شناختی که از او دارم می‌دانم که تمریناتش را به‌صورت مرتب انجام می‌دهد و همانند یک جنگجو آماده است و همیشه به شرایط فیزیکی خود توجه ویژه‌ای دارد. تردیدی ندارم که خیلی زود می‌تواند به ترکیب اصلی میلان رسیده و گل‌های مهمی برای این تیم به ثمر برساند. او در ادامه فصل می‌تواند به‌خوبی جواب اعتماد این تیم را داده و بازیکنی تاثیرگذار برای میلان باشد.

و صحبت پایانی شما درباره این انتقال؟

این انتقال باعث می‌شود تا بار دیگر به عملکرد خودم در فوتبال افتخار کنم. وقتی می‌بینم بازیکنانی که زیرنظر من رشد کرده‌اند و به چنین موفقیت‌هایی رسیده‌اند برایم غرورآمیز است. بسیاری از آنها در مسیر درستی قرار گرفتند و توانستند به تیم‌های خوبی راه پیدا کنند. خوشحالم که به آنها کمک کردم تا بتوانند به این موفقیت‌ها برسند و بتوانند توانایی‌های خود را نشان دهند.