تاریخ : Mon 11 Jan 2021 - 05:23
کد خبر : 50308
سرویس خبری : ورزش

ریگی یا موسوی چهره ویژه بازی دربی می‌شوند

ادموند اختر در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

ریگی یا موسوی چهره ویژه بازی دربی می‌شوند

در استقلال بازیکنانی مانند ریگی یا موسوی و در پرسپولیس نیز بازیکنانی که در بین هواداران جلب توجه نمی‌کنند، می‌توانند در این بازی چهره ویژه لقب بگیرند

عابدزاده کری خواند، از زدن پنالتی منصرف شدم
  به گزارش «فرهیختگان»، ادموند اختر یادآور خاطرات نوستالژی برای استقلالی‌هاست، کسی که یکی از زیباترین گل‌های دربی را به‌ثمر رسانده و در ۹ مسابقه مقابل پرسپولیس پیراهن استقلال را بر تن کرده است. مهاجم پیشکسوت استقلال در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درخصوص اینکه گفته می‌شود یکی از زیباترین گل‌های تاریخ دربی را به‌ثمر رسانده است، گفت: «برای هر بازیکنی پوشیدن پیراهن استقلال و پرسپولیس یک آرزو به‌شمار می‌رود‌. در این بین خود سرخابی‌ها آرزو دارند در دربی بازی کنند و بعد از آن بزرگ‌ترین آرزو گلزنی در دربی می‌شود که فکر نمی‌کنم دیگر روی دست آن آرزو بیاید. خوشبختانه افتخار حضور در ۹ دربی را داشتم و علاوه‌بر گرفتن یک پنالتی دوبار هم به بزرگ‌ترین آرزویم رسیده و مقابل پرسپولیس گلزنی کردم. ضمن اینکه برخلاف بسیاری از بازیکنان که در این بازی استرس می‌گیرند من هیچ‌زمانی حتی در بازی اول هم مقابل پرسپولیس استرس و نگرانی از اسم دربی نداشتم و همیشه راحت‌ترین بازی‌هایم مقابل پرسپولیس بوده است.»

اختر درباره خاطراتش از دربی جنجالی سال ۷۳ که نیمه‌کاره به‌پایان رسید و در آن دیدار یک گل به ثمر رساند، گفت: «اتفاقا در آن دیدار هم با وجود اینکه اولین دربی خود را تجربه می‌کردم باز هم خیلی راحت بودم. در این دیدار بعد از اینکه دو بر صفر عقب افتادیم برای استقلال یک پنالتی گرفتم که با توجه به اینکه در کورس آقای گلی بودم می‌خواستم پنالتی را خودم بزنم، اما بعد از کری خواندن عابدزاده منصرف شده و توپ را به صادق ورمزیار دادم که خدارا شکر مثل همیشه ضربه ورمزیار گل شد. در دقایق پایانی هم گل مساوی را زدم که بعد از آن بازی به جنجال کشید. بعد از جنجال نیز جزء اولین نفرهایی بودم که از دست مردم فرار کردم و به رختکن رسیدم.»  وی در پاسخ به این سوال که آیا گل او در دربی که استقلال ۳ بر یک برد زیباتر بود یا گل از راه دور محمود فکری از روی ضربه کاشته، گفت: «به‌طور قطع گل فکری زیباتر بود.»

اختر همچنین درباره اینکه چه توصیه‌ای به سرمربی استقلال برای موفقیت در دربی دارد، گفت: «فکری نیازی به توصیه ندارد. خودش سال‌ها بازیکن و کاپیتان استقلال بوده و همیشه با تعصب پیراهن این تیم را پوشیده و تجربیات زیادی دارد و مطمئنا خودش شرایط این دیدار را بهتر از هرکس دیگری می‌داند. این بازی اصلا ربطی به جدول و شرایط دو تیم و این ندارد که کدام تیم صدرنشین یا پایین جدول است. این اتفاقات بازی است که می‌تواند نتیجه را رقم بزند. من هم به‌عنوان یک استقلالی دوست دارم این تیم با یک بازی زیبا برنده شود، البته برای پرسپولیس کری نمی‌خوانم، چون کری برای نوجوانان در فضای مجازی است. سنی از ما گذشته و کری خواندن برای امثال ما معنا ندارد.» 

مهاجم پیشین استقلال در مورد اینکه در کدام دربی بهترین عملکرد را به‌جای گذاشت، تاکید کرد: «یادم می‌آید در یک بازی که بدون گل به‌پایان رسید و گل درست مهدی پاشازاده آفساید اعلام شد، بهترین عملکردم را داشتم، اما چون گل نزدم این عملکرد در ذهن کسی باقی نمانده و همه می‌گویند من در همان دربی معروفی که سه بر یک پرسپولیس را بردیم و یک گل از پشت ۱۸ قدم به ثمر رساندم بهترین نمایش را داشته‌ام.»

اختر که در فضای مجازی فعالیتی ندارد درخصوص شرایط بدی که در این فضا روی هواداران دو تیم حاکم شده است، گفت: «من که از این فضا دور هستم و خیالم راحت است وقتی هواداران به هم احترام نمی‌گذارند و هیچ‌چیزی سر جای خودش نیست، چرا باید باشم؟ همه‌جای دنیا از فضای مجازی استفاده می‌کنند اما ما سوءاستفاده می‌کنیم.» 

پیشکسوت استقلال درباره اینکه در این دربی کدام بازیکنان چهره ویژه مسابقه خواهند شد، گفت: «به نظر من کسانی که فکرش را هم نمی‌کنید در هر دو تیم چهره ویژه مسابقه خواهند شد. در استقلال بازیکنانی مانند ریگی یا موسوی و در پرسپولیس نیز بازیکنانی که در بین هواداران جلب توجه نمی‌کنند، می‌توانند در این بازی چهره ویژه لقب بگیرند.»