تاریخ : Sat 09 Jan 2021 - 10:00
کد خبر : 50228
سرویس خبری : ورزش

رای استان‌ها در انتخابات داور دربی را تعیین می‌کند؟

رقابت زاهدی‌فر و کرمانشاهی برای قضاوت مهم‌ترین بازی

رای استان‌ها در انتخابات داور دربی را تعیین می‌کند؟

طبق شنیده‌ها و براساس چیدمان داوری طی روزهای گذشته به نظر می‌رسد شانس زاهدی‌فر بیش از هر داور دیگری برای قضاوت در دربی دوشنبه باشد این درحالی است که چیدمان داوری‌ها در رقابت‌های لیگ برتر به‌گونه‌ای شبهه‌برانگیز است.

به گزارش «فرهیختگان»، دربی حساس پایتخت درحالی دوشنبه این هفته برگزار می‌شود که یکی از حواشی همیشگی برگزاری این دیدار تا قبل از آن به انتخاب داور بازی مربوط می‌شود و این درحالی است که طبق آنچه که اولین بار در «فرهیختگان» اشاره کردیم دو داور ناکام در دربی جام حذفی در فصل گذشته یعنی رضا کرمانشاهی و محمدحسین زاهدی‌فر از گزینه‌های اصلی قضاوت در این دیدار هستند‌. با این حال از راهروهای کمیته داوران نیز خبر می‌رسد که به جز این دو داور طی روزهای قبل سیدمهدی سیدعلی نیز به گزینه‌های قضاوت در دربی پیش رو اضافه شده و نکته قابل‌توجه اینکه سیدعلی با امیدواری نسبت به این موضوع در دیدار نمادین روز پنجشنبه گذشته مابین پیشکسوتان استقلال و خبرنگاران که به مناسبت دومین جشن جایزه ناصر حجازی برگزار شد از اصحاب رسانه در این خصوص پرس‌وجو کرده و از آنها این سوال را مطرح می‌کرد که در این خصوص خبر موثقی دارند یا خیر.

با این حال طبق شنیده‌ها و براساس چیدمان داوری طی روزهای گذشته به نظر می‌رسد شانس زاهدی‌فر بیش از هر داور دیگری برای قضاوت در دربی دوشنبه باشد این درحالی است که چیدمان داوری‌ها در رقابت‌های لیگ برتر به‌گونه‌ای شبهه‌برانگیز است و برخی معتقدند مدیران فدراسیون به‌گونه‌ای داوران را برای رقابت‌های لیگ برتر چیدمان می‌کنند که به نظر می‌رسد در پشت این ماجرا اهداف انتخاباتی پنهان است.

نکته قابل‌توجه اینکه طبق برخی شنیده‌ها و با توجه به تعدد آرای اعضای مجمع در چندین استان خاص این‌طور به نظر می‌رسد که شاید انتخاب داور دربی نیز براساس چنین نظریه‌ای در دستور کار فدراسیون فوتبال و کمیته داوران قرار گرفته و این موضوع یعنی برگزاری انتخابات پیش رو روی انتخاب داور این دیدار تاثیرگذار خواهد بود. 

دیدار دربی نیمه‌نهایی جام حذفی در فصل گذشته درحالی برگزار شد که ابتدا نام رضا کرمانشاهی به‌عنوان داور این دیدار مطرح و معرفی شد که در ادامه کمیته صیانت با این انتخاب موافقت نکرد تا زاهدی‌فر به‌عنوان قاضی این میدان معرفی شود. با این حال انتخاب این داور بوشهری نیز پایان کار نبود و درنهایت پیام حیدری مسابقه دو تیم که با برتری استقلال به پایان رسید را قضاوت کرد.