تاریخ : Sat 09 Jan 2021 - 09:41
کد خبر : 50227
سرویس خبری : ورزش

حق‌وردی گزینه آخر یحیی بود!

پرسپولیس به‌دنبال یک مدافع در حد شجاع

حق‌وردی گزینه آخر یحیی بود!

براساس شنیده‌ها از باشگاه پرسپولیس، گل‌محمدی فهرست 7 نفره‌ای را از مدافعان مدنظر خود به باشگاه اعلام کرد که در این فهرست نام حق‌وردی به‌عنوان آخرین گزینه یاد شده بود و این به آن معناست که اگر مدیران در جذب 6 نفر اول توفیقی نداشتند سراغ این بازیکن بروند.

  به گزارش «فرهیختگان»، پرسپولیس در فصل جاری نتوانسته آن طراوت فصل‌های قبل را از خود به‌نمایش بگذارد و دلیل اصلی این موضوع را اعضای کادرفنی پرسپولیس، هواداران این تیم و کارشناسان فوتبالی، جدایی ستاره‌هایی می‌دانند که چند سالی در این تیم توپ می‌زدند و توانسته بودند یک تیم منسجم و پرقدرت را بسازند و نتایج 4 سال اخیر آنها که با 4 قهرمانی لیگ برتر، یک قهرمانی جام حذفی و 2 نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا همراه بوده، نشان می‌دهد که این تیم یک سر و گردن از سایر رقبای لیگ برتری‌اش بالاتر بوده و کسب این همه افتخار شانسی نبوده است.

اما حالا یحیی با از دست دادن ستاره‌های تیمش نه‌تنها در چیدمان اصلی‌اش نمی‌تواند چندان مانور بدهد، بلکه در تعویض‌هایش هم با مشکل مواجه است و نمی‌تواند برای ترمیم تیمش دست به جابه‌جایی مهره‌هایش بزند و این موضوع را در 2 بازی اخیر این تیم دیده‌ایم که یحیی میل چندانی به تغییر در تیمش ندارد و سعی کرد با کمترین تغییر بازی‌ها را به‌پایان برساند.

حالا صحبتی که خیلی زیاد این روزها در رسانه‌های هواداری و پیشکسوتان سرخ به‌گوش می‌رسد بحث تقویت تیم در نیم‌فصل است که از نظر آنها از نان شب هم برای سرخ‌ها واجب‌تر است و مدیران باشگاه باید از همین حالا به فکر برآورده کردن خواسته سرمربی تیم باشند.

 حجت حق‌وردی و پرسپولیس؟

خبری که در روزهای اخیر با سرعت زیاد در رسانه‌ها منتشر می‌شد بحث فسخ قرارداد حجت حق‌وردی با باشگاه پیکان بود. این بازیکن که در ابتدای فصل نقل‌وانتقالات در آستانه پوشیدن پیراهن پرسپولیس بود و ساعات پایانی نقل‌وانتقالات ابتدای فصل این انتقال را دنبال می‌کرد، درنهایت با خواست مهدی تارتار در پیکان ماندنی شد تا پرسپولیس بدون جذب مدافع جایگزین برای شجاع خلیل‌زاده پا به رقابت‌های لیگ برتر بیستم بگذارد. به همین خاطر بعد از فسخ قرارداد حق‌وردی با پیکان این شایعه دهان‌به‌دهان چرخید که این بازیکن قرار است با پرسپولیس قرارداد امضا کند تا بعد از گذشت هفته‌های باقی‌مانده نیم‌فصل اول، او به لیست سرخ‌ها اضافه شود و بتواند در صورت نیاز برای این تیم به‌میدان برود. این بازیکن هم در گفت‌وگو با رسانه‌ها از علاقه برای حضور در این تیم صحبت کرده تا خیلی‌ها این انتقال را قطعی بدانند.

 مدافع پیکان گزینه هفتم و پایانی یحیی بود!

هرچند شایعه حضور حق‌وردی در پرسپولیس هیچ عکس‌العمل رسمی‌ای از کادرفنی این تیم را به همراه نداشت اما نزدیکان این مربی تلویحا از بی‌پایه و اساس بودن این انتقال خبر دادند و اعلام کردند که این صحبت‌ها در آستانه بازی حساس دربی تنها برای به‌هم خوردن تمرکز تیم است و هیچ هدف دیگری را دنبال نمی‌کند.

البته مدیران پرسپولیسی هم این انتقال را تایید نکردند و تنها اعلام کردند که این بازیکن در ابتدای فصل مدنظرشان بوده و حالا هم اگر قرار به جذب او باشد تنها با نظر یحیی گل‌محمدی صورت می‌گیرد که هنوز چنین درخواستی از سوی کادرفنی به‌دست باشگاه نرسیده است.

اطلاعاتی که «فرهیختگان» درخصوص حضور این مدافع در لیست خرید ابتدای فصل یحیی دارد مبنی‌بر این است که کادرفنی پرسپولیس بعد از جدایی شجاع خلیل‌زاده بازیکنان زیادی را مورد ارزیابی قرار دادند که بتوانند توسط آنها جای خالی خلیل‌زاده را پر کنند و البته این گزینش از بین نفراتی بود که بازیکن آزاد محسوب می‌شدند.

براساس شنیده‌ها از باشگاه پرسپولیس، گل‌محمدی فهرست 7 نفره‌ای را از مدافعان مدنظر خود به باشگاه اعلام کرد که در این فهرست نام حق‌وردی به‌عنوان آخرین گزینه یاد شده بود و این به آن معناست که اگر مدیران در جذب 6 نفر اول توفیقی نداشتند سراغ این بازیکن بروند.

همزمان برخی نیز اعلام کردند که لینک شدن حق‌وردی به پرسپولیس کار دلال‌ها بوده و احتمالا با مطرح شدن علاقه پرسپولیس به این مدافع مشتریان بیشتری برایش پیدا خواهد شد!

 پرسپولیس مدافع لیگ برتری در حد شجاع می‌خواهد

با پیگیری این موضوع که حق‌وردی چقدر شانس پرسپولیسی شدن دارد متوجه این موضوع شدیم که احتمال این انتقال حدود صفر درصد است و یحیی فعلا نظری برای جذب این مدافع در سر ندارد و تنها موضوعی که باعث شد نام این بازیکن در فهرست یحیی قرار بگیرد، نداشتن سهمیه لیگ برتری و ناچاری بوده است.

حالا از باشگاه شنیده می‌شود که پرسپولیس برای تقویت تیم در نیم‌فصل برنامه دارد و آنها می‌خواهند با جذب نفرات برجسته و صاحب‌نام بار فنی تیم‌شان را بالا ببرند. درخصوص مدافع جایگزین خلیل‌زاده هم این موضوع عنوان شده که قطعا یک مدافع جذب باشگاه می‌شود که در حد نام و بار فنی شجاع خلیل‌زاده باشد و این بازیکن قطعا لیگ برتری خواهد بود.

 * نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار