تاریخ : Thu 07 Jan 2021 - 11:42
کد خبر : 50172
سرویس خبری : ورزش

کفش طلا، شاید نیم‌فصل

خانواده دیاباته به تهران می‌آیند

کفش طلا، شاید نیم‌فصل

یکی از مسئولان سازمان لیگ به «فرهیختگان» پاسخ داد: به‌جز جایزه دیاباته حدود ۱۲ آیتم دیگر نیز وجود دارد که باید جایزه آنها نیز به نفرات برتر فصل گذشته اهدا شود. در این بین فقط شیخ‌دیاباته نیست که جایزه‌اش را می‌خواهد.

  به گزارش «فرهیختگان»، شیخ دیاباته آقای‌گل فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر آرام‌آرام به آمادگی مطلوب رسیده تا به همان فرمی برسد که هواداران از وی انتظار دارند. مهاجم بلندقامت و گلزن استقلال که فصل گذشته با ۱۵ گل ‌عنوان آقای گلی رقابت‌های فصل را به‌دست آورد در فصل جاری شروعی ناامیدکننده داشت و بعد از جنجال ابتدای فصل با سرمربی استقلال با یک مصدومیت دوباره یک بار دیگر برای هفته‌های پیاپی از ترکیب آبی‌پوشان دور ماند، با این حال دیاباته که هر زمان در ترکیب قرار داشته مهره قابل اتکا و موثری بوده و با گل‌هایش به استقلال کمک کرده است این روزها به مرز آمادگی مطلوب رسیده و بعد از حضور چند دقیقه‌ای در دیدار مقابل آلومینیوم اراک حالا برای مسابقه حساس دربی پایتخت که دوشنبه هفته آینده در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود کاملا آماده است.

نکته جالب و قابل توجه درمورد شیخ دیاباته اینکه او فصل گذشته در یکی از حساس‌ترین مقاطع به‌خاطر به دنیا آمدن فرزندش از فرهاد مجیدی، سرمربی وقت استقلال مرخصی گرفت و ایران را به قصد دیدار خانواده و فرزند جدیدش ترک کرد، با این حال پیرامون این بازیکن خبر می‌رسد قرار است هفته آینده همسر و فرزند شیخ راهی ایران شوند تا چند وقتی را در کنار او سپری کنند. این درحالی است که به‌تازگی خانواده هروویه میلیچ، مدافع هافبک کروات استقلال نیز به ایران آمده‌اند اما با این تفاوت که قرار است خانواده میلیچ تا پایان دوران فعالیت این بازیکن در تهران بمانند اما همسر و فرزند دیاباته بعد از مدتی همراهی شیخ و در کنار او بودن به کشور محل سکونت خود باز خواهند گشت.

 جایزه شیخ شاید وقتی دیگر

نکته دیگر درمورد آقای‌گل فصل گذشته استقلال اینکه با وجود فشارهای باشگاه و هواداران درخصوص اهدای کفش طلای این بازیکن، از فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ خبر می‌رسد که همچنان آنها هیچ برنامه‌ای برای این کار ندارند و مشخص نیست جایزه آقای‌گل فصل گذشته لیگ چه زمانی به او اهدا خواهد شد. هواداران استقلال از مدت‌ها پیش این درخواست را در فضای مجازی مطرح کرده و حتی رسانه‌ها نیز به آن پرداختند اما با نزدیک شدن به دربی یک بار دیگر این موضوع پررنگ شده و بار دیگر این خواسته مطرح شد که قبل از دربی این کار انجام شود.

پیگیری‌ها اما نشان می‌دهد که فعلا خبری از اهدای کفش طلا به مهاجم مالیایی استقلال نیست. یکی از مسئولان سازمان لیگ در این خصوص به «فرهیختگان» پاسخ داد: «به‌جز جایزه دیاباته حدود ۱۲ آیتم دیگر نیز وجود دارد که باید جایزه آنها نیز به نفرات برتر فصل گذشته اهدا شود. در این بین فقط شیخ‌دیاباته نیست که جایزه‌اش را می‌خواهد.»

وی افزود: «سال گذشته نیز کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال این جشن را برگزار کرد، با این حال هنوز برای فصل جاری هیچ تصمیم‌گیری جدیدی نشده و اینکه گفته می‌شود چرا جایزه شیخ را نمی‌دهید این جایزه و جشن فقط برای این بازیکن نیست و باید جوایز سایر برترین‌‌های فصل قبل را هم اهدا کنیم با این حال این احتمال وجود دارد که در نیم‌فصل رقابت‌های لیگ چنین جشنی برگزار شده و جوایز را اهدا کنیم.»