تاریخ : Sun 03 Jan 2021 - 09:38
کد خبر : 49953
سرویس خبری : ورزش

قرمزها می‌خواستند با وقت‌کشی بازی را بخوابانند/ می‌توانستیم با اختلاف ۳ گل پرسپولیس را ببریم

میلاد جهانی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

قرمزها می‌خواستند با وقت‌کشی بازی را بخوابانند/ می‌توانستیم با اختلاف ۳ گل پرسپولیس را ببریم

هافبک تکنیکی ذوب‌آهن گفت: از این موضوع خوشحالم که با گل من بازی مساوی شد و به یک امتیاز رسیدیم اما اگر مقداری بخت با ما همراه بود، می‌توانستیم با اختلاف سه گل پرسپولیس را شکست دهیم.

بازی منچسترسیتی با ۵ کرونایی لغو شد، ما ۱۲ مبتلا داشتیم ولی آماده بازی بودیم

  به گزارش «فرهیختگان»، میلاد جهانی، هافبک چپ ریزنقش و تکنیکی ذوب‌آهن با یک ضربه بغل‌پای دقیق در دقیقه ۹۰ موفق شد برای تیمش گلزنی کند تا مزد تلاش و جسارت ذوبی‌ها در نیمه دوم دیدار با پرسپولیس با این گل محقق شود، هرچند خودش اعتقاد دارد اگر شانس با ذوب‌آهن یار بود، این تیم می‌توانست با نتیجه خوبی در ورزشگاه آزادی پرسپولیس را شکست دهد! جهانی که به‌همراه مهدی قایدی فصل گذشته به‌طور مشترک عنوان آقای پاس گل را به دست آورد، در این فصل نیز در ترکیب ذوب‌آهن عملکرد مطلوبی را از خود به ثبت رسانده و به‌همراه تیم اصفهانی بازی به بازی بهتر هم می‌شود. اگرچه دو سه روزی از دیدار با پرسپولیس می‌گذرد اما صحبت‌های گلزن ذوبی‌ها مقابل نایب‌قهرمان آسیا از ناگفته‌های این دیدار می‌تواند خواندنی باشد. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با هافبک گلزن ذوب‌آهن را در ادامه می‌خوانید.

از شرایط ذوب‌آهن آغاز کنیم. وضعیت تیم چطور است؟

ذوب‌آهن تیم قدیمی و ریشه‌داری است و خوشحالم برای این تیم بازی می‌کنم. من هم سعی می‌کنم همه توانم را برای کادرفنی و هواداران و برای سربلندی این تیم اصفهانی بگذارم و امیدوارم ان‌شاءالله در آینده برای ذوب‌آهن بهترین‌ها رقم بخورد.

مقابل پرسپولیس درحالی‌که با یک گل عقب بودید و خیلی هم امیدی به بازگشت نداشتید اما به یکباره در نیمه دوم ورق برگشت و انگار یک تیم دیگر به زمین آمد. رحمان رضایی در رختکن چه چیزی به شما گفت که تا این اندازه متحول شدید؟

با توجه به اینکه در ورزشگاه آزادی و در خانه پرسپولیس بازی می‌کردیم یک مقدار طبیعی بود که در نیمه اول دفاعی بازی کنیم. یک‌سری از بازیکنان ما جوان هستند و برای اولین‌بار بود که در این ورزشگاه مقابل یک حریف اسمی به میدان می‌رفتند اما در بین دو نیمه با صحبت‌های رحمان رضایی قرار شد در زمین حریف بازی کنیم که خداراشکر سوار بازی شدیم و توانستیم گل تساوی را بزنیم و دو فرصت دیگر هم داشتیم که به گل تبدیل نشد.

قضاوت بیژن حیدری در این دیدار چطور بود؟ تو در زمین احساس کردی که داوری به ضرر ذوب‌آهن است؟

نمی‌خواهم درمورد داوری صحبت کنم چون در حیطه وظایف من نیست و کارشناسان امر باید در این خصوص صحبت کنند.

در یک صحنه عبدالله حسینی با سعید آقایی درگیر شدند اما نکته جالب آنجا بود که این درگیری بعد از بازی در رسانه‌ها هم ادامه پیدا کرد. به‌عنوان کسی که در زمین از نزدیک شاهد ماجرا بودی، حق را به چه کسی می‌دهی؟

وقتی عقب افتادیم، به‌صورت طبیعی حمله می‌کردیم تا گل مساوی را بزنیم اما پرسپولیسی‌ها خود را زمین می‌زدند تا بازی بخوابد اما با همه این تفاسیر و درگیری‌هایی که پیش آمد همه فوتبالیست‌ها در بیرون از زمین با یکدیگر رفیق هستند.

در دقایق پایانی چه اتفاقاتی افتاد؟

در دقایق پایانی این دیدار شرایطی ایجاد شد که از لحاظ روحی و روانی بچه‌ها به هم ریخته و جر و بحث‌هایی  پیش آمد، البته از ادامه ماجرا و جر و بحث‌ها در بیرون از زمین خبر ندارم اما آن‌چیزی که دیدم و شنیدم چیز خاصی نبود و فقط می‌دانم پرسپولیسی‌ها می‌خواستند به قصد وقت‌کشی بازی را بخوابانند.

در دقیقه ۹۰ هم که با گل تو ۳ امتیاز از چنگ پرسپولیس پرید. ‌ درمورد گلی که زدی هم صحبت کن.

خداراشکر قبل از بازی کادرفنی و رحمان رضایی آنالیز خوبی از حریف داشته و نکات خوبی را به ما انتقال داده بودند که این نکات در ذهن ما برای مسابقه ثبت شده بود. این گل هم در دقایق پایانی حاصل تلاش تک‌تک بچه‌ها در زمین و آنالیز کادرفنی و تحقق خواسته‌های مجموعه تیم بود که با ضربه من به ثمر رسید. در دقیقه ۹۰ وقتی مارکوویچ آن پاس را داد دیگر نمی‌شد توپ را تبدیل به گل نکنم. البته از این موضوع خوشحالم که با گل من بازی مساوی شد و به یک امتیاز رسیدیم اما اگر مقداری بخت با ما همراه بود، می‌توانستیم با اختلاف سه گل پرسپولیس را شکست دهیم.

برای حدود نیم‌ساعت با پارچه‌ای در دهانت بازی کردی، موضوع چه بود؟

متاسفانه در نیمه دوم در برخورد با حسین کنعانی‌زادگان، دندانم شکست و لبم پاره شد اما با این شرایط تا دقیقه ۹۰ تلاش کردم برای ذوب‌آهن مثمرثمر باشم، هرچند این برخوردها در فوتبال طبیعی است و مدافعان می‌خواهند تا از دروازه خودی مراقبت کنند و ما هم فوتبال بازی می‌کنیم و این مسائل پیش می‌آید. یک‌سری مسائل و اتفاقات هم در محوطه جریمه ذوب‌آهن پیش آمد چون ما هم می‌خواستیم از دروازه‌مان حراست کنیم و گل نخوریم.

با این فوتبال زیبا و تماشاگرپسندی که ذوب‌آهن بازی می‌کند چطور در رده پانزدهم قرار دارید؟

تیم ما در آینده بهتر هم خواهد شد اما درحال‌حاضر جایگاه‌مان در جدول چه از لحاظ فوتبالی که بازی می‌کنیم و چه از لحاظ شخصیت تیمی در حد و اندازه‌های تیم پانزدهم جدول نیست و باید جزء ۵ تیم بالای جدول باشیم. ان‌شاءالله برای بازی‌های آینده، با قدرت و تمرکز بیشتر به میدان می‌رویم تا با کسب سه امتیاز دیدارهای پیش‌رو از قعر جدول رها شویم.

قرار بود قبل از فینال آسیا با پرسپولیس بازی کنید اما این دیدار به‌خاطر کرونایی شدن چند بازیکن ذوب‌آهن لغو شد. واقعا چنین اتفاقی افتاد یا دنبال بهانه برای لغو بازی بودید؟

بله، به‌خاطر کرونا این بازی به تعویق افتاد و خیلی از بازیکنان ما کرونا گرفتند، هرچند می‌توانستیم در همان زمان هم بازی کنیم و به همین نیت هم از روز قبل به تهران آمدیم و می‌خواستیم با پرسپولیس بازی کنیم اما مشکلاتی پیش آمد و به‌خاطر کرونایی شدن چند بازیکن‌مان درنهایت بازی به تعویق افتاد. این یک اتفاق طبیعی است حتی در لیگ برتر انگلیس هم به‌خاطر ۵ بازیکن کرونایی منچسترسیتی، بازی این تیم مقابل حریفش لغو شد. ما که حدود ۱۲ بازیکن‌مان کرونا داشتند.

برخی عنوان کردند که این ادعا دروغ است و ذوبی‌ها در آن برهه زمانی نخواستند با پرسپولیس بازی کنند.

خیر، این‌طور نیست. واقعا بازیکنان ذوب‌آهن کرونا گرفته بودند. درواقع بعد از تست آخر مشخص شد که خیلی‌ها نمی‌توانند تیم را همراهی کنند. مطمئنا پزشکان تیم نمی‌خواهند خودشان را با دروغگویی خراب کنند. ما در همان زمان هم با تمام قوا به تهران آمده بودیم که درنهایت بازی کنسل شد.

با توجه به نتایج ذوب‌آهن به نظر می‌رسید رحمان‌ رضایی خیلی تحت‌فشار است.

بله، درست است. آقا رحمان خیلی تحت‌فشار است، البته بازیکنان علاقه زیادی به وی دارند و او هم از شخصیت بسیار خوبی برخوردار بوده و برخوردش طوری است که با همه رفیق است و بازیکنان در زمین با وی راحت هستند و خوب ارتباط می‌گیرند. آقارحمان مثل برادر ماست و ما هم تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا او سربلند باشد. به‌طور مثال بعد از مصدومیت خودم در زمین با وجود اینکه درد زیادی داشتم و نمی‌توانستم دیگر به کار ادامه بدهم اما تا دقیقه ۹۰ ایستادم و تلاش کردم تا رحمان‌رضایی و ذوب‌آهن سربلند شوند.

نگفتی در بین دو نیمه رحمان رضایی چه صحبت‌هایی را مطرح کرد که تا این اندازه روند ذوب‌آهن خوب شد.

یک مقدار صحبت‌های روحی روانی انجام داد و از ما خواست تا بالاتر بازی کنیم و در زمین حریف پرسپولیسی‌ها را پرس کرده و از هیچ‌چیز نترسیم و به همین نیت در نیمه دوم به میدان آمده و بازی را دست‌مان گرفتیم. به همین دلیل فکر می‌کنم در نیمه دوم توانستیم بهترین بازی خود در این فصل تا اینجای کار را ارائه دهیم. خود من به‌شخصه در نیمه دوم از فوتبالی که بازی کردیم، لذت بردم. آقا رحمان هم در بین دو نیمه از بچه‌ها خواست به زمین بروند و از فوتبالی که بازی می‌کنیم لذت ببریم و درخواست کرد هرچه در توان داریم در زمین بگذاریم و ما هم حرف او را به‌خوبی گوش کردیم و موفق شدیم و فقط حیف شد درحالی‌که می‌توانستیم پرسپولیس را ببریم، این اتفاق نیفتاد.

سال‌های قبل در چند مقطع موردتوجه استقلال قرار گرفتی اما این اتفاق نیفتاد و انگار به‌خاطر سن و سالت این انتقال کنسل شده بود.

صحبت‌هایی شده بود اما فوتبال حرفه‌ای به سن و سال نیست بلکه به بازی و تلاش کردن در زمین است. خیلی از بازیکنان مثل سیدجلال حسینی یا رضا عنایتی و خیلی‌های دیگر در سنین بالا بهترین نمایش را ارائه داده‌اند و حتی بهتر از جوان‌ترها هم بازی کرده‌اند و فکر نمی‌کنم این مسائل به سن و سال ربط داشته باشد.

 * نویسنده: محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار