تاریخ : Sat 02 Jan 2021 - 09:46
کد خبر : 49910
سرویس خبری : سیاست

ایران به‌جز قاتلان شهید سلیمانی انتقام از حاکمیت آمریکا را هم در دستور‌کار دارد

معاون سیاسی سپاه پاسداران در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

ایران به‌جز قاتلان شهید سلیمانی انتقام از حاکمیت آمریکا را هم در دستور‌کار دارد

سردار جوانی تاکید کرد: باید با تفسیر درست انتقام سخت را به مجموعه‌ای از اقدامات سخت و غیرسخت تفسیر کنیم، به‌گونه‌ای که به‌لحاظ نتیجه نهایی، خروج آمریکایی‌ها از منطقه حاصل شود از این رو همه کسانی که چه آمر و چه عامل بودند باید مجازات شوند.

محصول انتقام سخت در نهایت باید خروج آمریکایی‌ها از منطقه باشد

  به گزارش «فرهیختگان»، سردار یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران در گفت‌وگو با «فرهیختگان» به بررسی ابعاد انتقام سخت ایران از قاتلان و آمران دخیل در ترور شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت و ضربات این انتقام را متوجه حاکمیت آمریکا دانست، مشروح این گفت‌وگو را از نظر می‌گذرانید.

تحرکات آمریکا در منطقه این روزها بسیار زیاد شده، با توجه به اینکه انتقام از عاملان و آمران شهادت حاج قاسم قطعی است، پاسخ ایران به قاتلان و حاکمیت آمریکا چگونه خواهد بود؟

نکته مهم در بحث پاسخ سخت این است که باید تصویر درستی از انتقام سخت داشته باشیم، به‌گونه‌ای که انتقام سخت خلاصه در این یک اقدام به‌خصوص نمی‌شود، بلکه مجموعه‌ای از اقدامات را دربرمی‌گیرد و در ادامه این مجموعه اقدامات انتقام سخت بیان می‌شود.

اینکه در مجموعه اقدامات، مسائل را چطور دسته‌بندی کنیم هم شامل ابعاد نظامی و هم اقدامات غیرنظامی است، به‌گونه‌ای که وقتی اولین اقدام جدی صورت گرفت و پایگاه عین‌الاسد موشک‌باران شد و ضربه سنگینی برای آمریکایی‌ها بود، خود مقام‌معظم‌رهبری فرمودند که فقط یک سیلی ‌زده شد اما این کجا و انتقام سخت کجا.

بنابراین طبق فرموده رهبری، انتقام سخت اقدامات نظامی صرف نیست، بلکه اقدامات غیرنظامی را هم در بر می‌گیرد، روزی که فرمانده‌کل سپاه و اعضای ستاد برگزاری اولین سالگرد مراسم حاج قاسم در محضر مقام‌معظم‌رهبری شرفیاب شده بودند، حضرت آقا به همین نکات اشاره فرمودند و این جمله را بیان داشتند که انتقام سخت‌تر غلبه نرم‌افزاری بود که اتفاق افتاد. شهادت حاج قاسم سلیمانی تحولاتی را رقم زد و یوم‌الله را در ایران دیدیم.

 محصول انتقام سخت در نهایت باید خروج آمریکایی‌ها از منطقه باشد

بحث تحول در عراق و پیامد آن مصوبه پارلمان عراق مبنی‌بر خروج آمریکایی‌ها از عراق و وضعیت‌هایی که در مقاومت و سرزمین‌های اشغالی، سوریه و یمن و... اتفاق افتاد، بخش‌هایی از انتقام سخت و اقدامات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و اقدامات متنوع و متعددی است.

محصول این انتقام سخت درنهایت باید خروج آمریکایی‌ها از منطقه باشد اما در این میان آنچه مقام‌معظم‌رهبری تصریح فرمودند، این است که بخشی از این انتقام سخت متوجه آمران و عاملان می‌شود، یعنی کسانی که در این موضوع دست داشتند؛ از شخص ترامپ که آمر بوده و دستور داده و بعد ابراز خوشحالی کرده تا شخصیت‌های دیگر که به‌نوعی در این جنایت دخیل بودند.

 برای انتقام از قاتلان هم به‌دنبال فرصت و امکان این کار هستیم

لذا باید با تفسیر درست انتقام سخت را به مجموعه‌ای از اقدامات سخت و غیرسخت تفسیر کنیم، به‌گونه‌ای که به‌لحاظ نتیجه نهایی، خروج آمریکایی‌ها از منطقه حاصل شود از این رو همه کسانی که چه آمر و چه عامل بودند باید مجازات شوند. مقام‌معظم‌رهبری هم عنوان کردند دنبال فرصت و امکان این کار هستیم، یعنی این چیزی نیست که با گذر زمان آن را فراموش کرده، از یاد ببریم و از دستور‌کار خارج شود.

 ایران به‌جز قاتلان شهید سلیمانی انتقام از حاکمیت آمریکا را هم در دستور کار دارد

می‌توان این‌طور جمع‌بندی کرد که خروج آمریکا از منطقه انتقام سخت از حاکمیت آمریکاست؟

بله، آمریکایی‌ها در این سال‌ها میلیاردها دلار هزینه کردند تا بر منطقه مسلط شوند. اما حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان فرمانده مقاومت طی این سال‌ها تمام طرح‌های آمریکا را با شکست مواجه کرد، لذا تلاش آمریکایی‌ها برای ادامه حضور، ترور سردار قاسم سلیمانی است، بنابراین وقتی آمریکا چنین هدفی را از ترور سردار داشت، انتقام این کار هم این است که باید این حضور آنها در منطقه سریعا پایان پذیرد.

 منطقه به هیچ‌عنوان تحمل حضور مستمر و ادامه دار آمریکایی‌ها را ندارد

مصوبه پارلمان عراق و اقدامات گروه‌های جهادی و گروه‌های حشدالشعبی در عراق و مجموعه‌های دیگر از نیروهای مقاومت حکایت از این دارد که زمینه برای بقای آمریکا و تداوم حضور آمریکایی‌ها به هیچ‌عنوان مناسب نیست و اگر آمریکایی‌ها بخواهند لجاجت و پافشاری بر ماندن در منطقه داشته باشند، قطعا شرایط سختی را پیش روی دارند. منطقه به هیچ‌عنوان تحمل حضور مستمر و ادامه دار آمریکایی‌ها را ندارد، چراکه مقاومت مردم پایه است و حاج قاسم فرهنگ مقاومت را در منطقه نهادینه کرده است. در این شرایط نیز مردم به پا خاسته و بیدارشده‌اند و اجازه نمی‌دهند آمریکایی‌ها بخواهند طبق برنامه‌هایی که از گذشته در سر داشتند، برای دوره طولانی در منطقه ما بمانند.

 

اخبار مرتبط: