تاریخ : Wed 30 Dec 2020 - 08:12
کد خبر : 49775
سرویس خبری : ورزش

رشید رای بگیرد، تراکتور حق اعتراض به CAS را ندارد!

واکنش استقلال با توجه به ممنوعیت ارجاع دعاوی داخلی به دادگاه‌های خارجی

رشید رای بگیرد، تراکتور حق اعتراض به CAS را ندارد!

طبق بخشنامه جدید دیگر باشگاه‌ها نسبت به دعاوی داخلی حق اعتراض و شکایت به مراجع و دادگاه‌های بین‌المللی را نخواهند داشت. حالا باید صبر کرد و واکنش باشگاه تراکتور و البته شخص زنوزی را دید.

  به گزارش «فرهیختگان»، بعد از دعوای حقوقی دو باشگاه استقلال و تراکتور بر سر رشید مظاهری دروازه‌بان فصل گذشته تیم تبریزی بعد از فسخ یک‌طرفه قرارداد این بازیکن و اعلام رای کمیته انضباطی و تعیین‌وضعیت به سود مظاهری، تراکتوری‌ها کار را به کمیته استیناف فدراسیون فوتبال کشیده و نسبت به رای کمیته تعیین وضعیت فرجام‌خواهی کردند تا این رای را برگرداند. ظاهرا مسئولان حقوقی باشگاه تراکتور بعد از محرزشدن تخلف جعل در قرارداد مظاهری و با علم به اینکه در کمیته استیناف شانس زیادی برای احقاق‌حق نخواهند داشت به نوعی تیری در تاریکی رها کرده و کار را به این کمیته کشاندند. این درحالی است که به نظر می‌رسد با توجه به جمیع جوانب و این موضوع که دو کمیته قضایی فدراسیون فوتبال به سود مظاهری و باشگاه استقلال رای دادند، کمیته استیناف هم با توجه به اسناد و شواهد موجود این رای را تایید خواهد کرد. روز گذشته رضا شاه‌منصوری، وکیل حقوقی سابق باشگاه تراکتور درخصوص پیش‌بینی‌اش از رای کمیته استیناف به «فرهیختگان» گفت که طبق آخرین صحبتی که با زنوزی مالک تراکتور تا پیش از استعفا درخصوص پرونده داشته احتمالا درصورت پایمال شدن حق تراکتور این باشگاه پرونده را تا دادگاه عالی ورزش ارجاع خواهد داد و این یعنی اگر کمیته استیناف فدراسیون فوتبال یک‌بار دیگر به نفع مظاهری رای بدهد تراکتوری‌ها کار را به کمیته انضباطی فیفا و سپس دادگاه عالی ورزش خواهند کشاند.

مسئولان باشگاه استقلال اما به این مساله واکنش نشان داده‌ و مدعی شده‌اند که طبق بخشنامه جدید وزارت ورزش تیم تبریزی حق این کار را نخواهد داشت؛ چراکه ظاهرا حدود ۲۰ روز پیش طبق ابلاغیه از سوی وزارت ورزش و جوانان برای فدراسیون‌ها و باشگاه‌های فوتبال کشور به آنها اعلام شده است که دعاوی داخلی قابل ارجاع به دادگاه‌های بین‌المللی نیستند که این موضوع یعنی کشاندن پرونده مظاهری توسط تبریزی‌ها به دادگاه‌های عالی بین‌المللی در امر ورزش، با توجه به ابلاغیه وزارت ورزش یک ادعای بزرگ و شاید نشدنی محسوب می‌شود. البته دیروز مشخص شد باشگاه فولاد درخصوص حکم صادرشده درباره محمد بلبلی کار را به فیفا کشانده که البته این مساله ظاهرا قبل از بخشنامه جدید صورت گرفته است.

گفته می‌شود اگر این امر صورت بگیرد کمیته‌های قضایی فدراسیون فوتبال یعنی کمیته‌‌های انضباطی و کمیته استیناف در مقابل این امر ایستاده و از آن ممانعت به عمل خواهند آورد. گفتنی است این ابلاغیه از طرف وزارت ورزش به‌صورت بخشنامه برای فدراسیون‌های مختلف ارسال و از سوی فدراسیون فوتبال توسط بهاروند سرپرست فدراسیون فوتبال برای باشگاه‌ها ارسال شده و تمامی آنها از این موضوع مطلع هستند.

تا پیش از این و طی سال‌های اخیر به جز موارد بین‌المللی که یک‌سر آن پای فوتبال یا ورزش ایران در میان بود و کار به دادگاه عالی ورزش کشیده شد مثل چالش به وجود آمده بر سر میزبانی باشگاه‌ها و تیم‌های ملی ایران و عربستان از یکدیگر و سایر موارد در رشته‌های مختلف که یک باشگاه یا فدراسیون ایرانی از فدراسیون جهانی رشته خود یا مراجع خارجی به شکایت پرداخت، در مباحث داخلی تیم فوتبال استقلال به‌خاطر نتیجه سوپرجام که در موعد بازی آن حاضر نشده و نتیجه این دیدار سه بر صفر به سود پرسپولیس اعلام شد، در فرجام‌خواهی از فدراسیون فوتبال ایران و سازمان لیگ کار را به دادگاه عالی ورزش کشاند که البته استقلالی‌ها در این دادگاه نیز توفیق پیدا نکردند و درنهایت سوپرجام برای پرسپولیس باقی ماند، اما حالا و طبق بخشنامه جدید دیگر باشگاه‌ها نسبت به دعاوی داخلی حق اعتراض و شکایت به مراجع و دادگاه‌های بین‌المللی را نخواهند داشت. حالا باید صبر کرد و واکنش باشگاه تراکتور و البته شخص زنوزی را دید.