تاریخ : Mon 28 Dec 2020 - 09:53
کد خبر : 49653
سرویس خبری : ورزش

از رکورد دایی تا رسیدن به دهمین قهرمانی

در سال جدید منتظر شکستن چه رکوردهایی باشیم

از رکورد دایی تا رسیدن به دهمین قهرمانی

بی‌بی‌سی در گزارشی در آستانه سال نو میلادی به بررسی رکوردهای فوتبالی پرداخته که احتمالا در سال 2021 باید منتظر شکسته شدن آنها باشیم.

  به گزارش «فرهیختگان»، بی‌بی‌سی در گزارشی در آستانه سال نو میلادی به بررسی رکوردهای فوتبالی پرداخته که احتمالا در سال 2021 باید منتظر شکسته شدن آنها باشیم که یکی از آنها شاید رکورد بیشترین گل زده در فوتبال ملی است که فعلا دراختیار علی دایی است، اما کریس رونالدو بسیار به آن نزدیک شده است. ستاره پرتغالی فاصله چندانی با 109 گل علی دایی ندارد و به احتمال زیاد در سال پیش‌رو می‌تواند از آن عبور کند، البته اگر اتفاق عجیب و غیرمترقبه‌ای رخ ندهد.

در بخشی از مطلب این سایت انگلیسی آمده است: «کریس رونالدو، مهاجم تیم ملی پرتغال تنها به 7 گل ملی دیگر نیاز دارد تا با رکورد علی دایی، اسطوره ایران برابری کند. دایی هم‌اکنون با 109 گل زده در صدر جدول بهترین گلزنان فوتبال ملی قرار دارد که این تعداد گل را در فاصله سال‌های 1993 تا 2006 به ثمر رسانده است. رونالدوی 35‌ساله حداقل 11 بازی ملی (به‌جز دیدارهای دوستانه) در سال 2021 در پیش دارد و همچنین در جریان رقابت‌های یورو 2020 هم می‌تواند برخی رکوردها را جابه‌جا کند. او با به‌ثمر رساندن یک گل دیگر در این تورنمنت به‌عنوان برترین گلزن تاریخ مسابقات معرفی خواهد شد. (او فعلا به‌همراه میشل پلاتینی با 9 گل مشترکا صدرنشین است.) همچنین درصورتی‌که در این مسابقات حاضر شود، به نخستین بازیکنی تبدیل می‌شود که توانسته در 5 دوره از این مسابقات حاضر باشد. اگر او به‌همراه پرتغال به فینال برسد نیز سومین‌بار به چنین افتخاری خواهد رسید که یک رکورد جدید محسوب می‌شود و شانس قهرمانی برای دومین‌بار را نیز خواهد داشت. رونالدو در رده باشگاهی هم چشم به رکوردشکنی دارد و اگر بتواند به‌همراه یوونتوس فاتح لیگ قهرمانان شود، پس از فرانسیسکو جنتو، ستاره سال‌های دور رئال مادرید به دومین بازیکن تاریخ بدل می‌شود که 6 بار فاتح این مسابقات شده است. همچنین می‌تواند درکنار سیدورف قرار گیرد که با سه تیم مختلف قهرمانی اروپا را تجربه کرده است.»

در بخش دیگری از این مقاله با اشاره به دیگر رکوردهایی که ممکن است در این سال جابه‌جا شود، آمده است: «سرخیو راموس برای رسیدن به رکورد بیشترین بازی ملی کار چندان سختی پیش‌رو ندارد و احتمالا در این سال می‌تواند به این افتخار دست پیدا کند. در‌حال حاضر این رکورد در اختیار احمد حسن، هافبک مصری است که 184 بازی ملی برای کشورش انجام داده و راموس تنها 6 بازی با آن فاصله دارد. البته کاپیتان تیم ملی اسپانیا فعلا در رده چهارم این فهرست قرار دارد و باید از احمد مبارک عمانی(179) و بدر الموتاوا کویتی(178) عبور کند که کار چندان سختی به‌نظر نمی‌رسد. در رده باشگاهی نیز سه تیم اروپایی به‌دنبال رسیدن به دهمین قهرمانی پیاپی خود در این فصل هستند تا رکوردی به‌یادماندنی را در این زمینه خلق کنند. سلتیک اسکاتلند که هم‌اکنون با 3 بازی کمتر و 16 اختلاف امتیاز نسبت‌به گلاسکو رنجرز در رده دوم لیگ قرار دارد، در تلاش است تا نخستین باشگاه اسکاتلندی باشد که 10 سال پیاپی فاتح لیگ می‌شود. جالب اینکه هر دو تیم پیش از این توانسته‌اند به 9 قهرمانی پیاپی برسند. در ایتالیا نیز یوونتوس به‌دنبال رسیدن به این هدف است تا نخستین باشگاه در 5 لیگ معتبر اروپایی باشد که توانسته است به این افتخار برسد. البته با نمایش خوب میلان و اینتر در این فصل، کار شاگردان پیرلو برای رسیدن به این رکورد کمی دشوار است. در مجارستان نیز لودوگورتس که هر 9 فصل گذشته جام قهرمانی را بالای سر برده، به‌دنبال تکرار این موفقیت است. نکته قابل‌توجه درمورد این باشگاه این است که آنها تا پیش از شروع این موفقیت‌ها هیچ‌گاه در سطح اول فوتبال بلغارستان نیز حضور نداشتند و حالا به‌دنبال رسیدن به رکوردی کم‌نظیر در فوتبال این کشور هستند.»