تاریخ : Sun 27 Dec 2020 - 09:57
کد خبر : 49629
سرویس خبری : ورزش

پرسپولیس دنبال مصالحه با وکیل بدقلق!

قرمزها 45 روز برای پرداخت 475 هزار یورو به بودیمیر زمان دارند

پرسپولیس دنبال مصالحه با وکیل بدقلق!

با اینکه پرسپولیسی‌ها این امید را داشتند که روند رسیدگی به پرونده ماریو بودیمیر در دیوان عدالت ورزش روند طولانی‌تری داشته باشد تا این فرصت برای آنها ایجاد شود که منابع مالی لازم را برای پرداخت معوقات این بازیکن تامین کنند، اما صدور ناگهانی حکم نهایی این پرونده تا حدی آنها را غافلگیر کرد.

فسخ در دوره عرب، اعلام وصول در دوره انصاری‌فرد

  به گزارش «فرهیختگان»، پرسپولیسی‌ها به‌تازگی موفق شدند که با تلاش‌های جعفر سمیعی و همکارانش در باشگاه مشکلات مالی را با شرایط خاصی مدیریت کنند و با پرداخت معوقات بازیکنان، شرایط را در تیم به حالت عادی برگردانده و بدین‌واسطه بتوانند اعتماد بازیکنان تیم و اعضای کادرفنی را جلب کرده و حالا با آرامش بیشتری کار خود را در باشگاه دنبال کنند تا بعد از این با نظم بیشتری اداره این باشگاه را در دست داشته باشند اما ظاهرا قرار نیست آرامش در سرزمین سرخ‌ها حاکم شود و جعفر سمیعی بعد از پشت‌سر گذاشتن چالش پرداخت معوقات بازیکنان و کادرفنی، حالا باید با چالشی جدید که باز هم توسط مدیران اسبق ساخته شده، دست‌وپنجه نرم کند.

دیروز در خبرها آمد که حکم نهایی ماریو بودیمیر، بازیکن کروات اسبق پرسپولیس در لیگ هجدهم نیز صادر شده و طبق اعلام باشگاه آنها کمتر از 2 ماه زمان دارند که این پرونده را نیز مدیریت کرده و با پرداخت حقوق این بازیکن، یک پرونده بین‌المللی دیگر را از پرونده‌های این باشگاه در مراجع قضایی بین‌المللی کم کرده و آنها تنها با شکایت کالدرون در CAS دست‌وپنجه نرم کنند.

 CAS  خود را از بررسی پرونده خارج کرد

با اینکه پرسپولیسی‌ها این امید را داشتند که روند رسیدگی به پرونده ماریو بودیمیر در دیوان عدالت ورزش روند طولانی‌تری داشته باشد تا این فرصت برای آنها ایجاد شود که منابع مالی لازم را برای پرداخت معوقات این بازیکن تامین کنند، اما صدور ناگهانی حکم نهایی این پرونده تا حدی آنها را غافلگیر کرد تا آنها با دغدغه‌ای جدید مواجه شده و برای بستن این پرونده از همین حالا به تکاپو بیفتند.

درخصوص این پرونده شنیده می‌شود که اگر بررسی آن طبق اصول انجام می‌شد، به این سرعت حکم نهایی صادر نمی‌شد اما ظاهرا CAS خودش را از روند پیگیری این پرونده خارج کرده است و با این اوصاف حکم قبلی صادرشده توسط کمیته انضباطی فیفا بار دیگر به جریان افتاده و سرخ‌ها باید 475 هزار یورو به‌علاوه 5درصد سود سالیانه به این بازیکن پرداخت کنند. با توجه به اینکه شکایت ماریو بودیمیر در سال 2019 ثبت شده و چند روزی است که وارد سال 2021 میلادی شده‌ایم، حالا سرخ‌ها باید حدود 50 هزار یورو هم بابت سود سالیانه این پول پرداخت کنند که می‌تواند بار مالی سنگینی را روی دوش این باشگاه بگذارد.

 فرصت 45 روزه برای تسویه پول

اینکه پرسپولیسی‌ها برای بستن این پرونده چه زمانی را در اختیار دارند هم موضوعی است که شاید بسیار حائز اهمیت باشد. با وجود اینکه باشگاه پرسپولیس زمان پرداخت این مبلغ را کمتر از 2 ماه اعلام کرده اما شنیده‌های «فرهیختگان» از باشگاه پرسپولیس حاکی از آن است که قرمزها از دیروز که دیوان عدالت ورزش خود را از روند رسیدگی به این پرونده خارج کرد، 45 روز زمان در اختیار دارند که بتوانند معوقات این بازیکن را پرداخت کرده و بدون هیچ خطری این پرونده را مختومه کنند.

گفتنی است درصورتی‌که پرسپولیس در این مدت زمانی نتواند حکم را اجرا کند، با محرومیت از 3 پنجره نقل‌وانتقالاتی مواجه می‌شود و این محرومیت در زمانی رفع می‌شود که سرخ‌ها بتوانند این پول را به حساب بودیمیر واریز کرده و رسیدهای واریزی‌اش را برای فیفا ارسال کنند.

 به‌دنبال مصالحه با بودیمیر

مدیران باشگاه پرسپولیس این روزها با مشکلات ریز و درشت مالی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و تنها امیدشان به این است که پاداش آسیایی‌شان را زودتر دریافت کرده و بتوانند بخشی از این مشکلات و بدهی‌های باشگاه را پرداخت کرده و خودشان را از زیر فشار خارج کنند اما بعید به نظر می‌رسد که آنها بتوانند در این مدت 45 روز پاداش آسیایی‌شان را از کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت کرده و با بودیمیر تسویه‌حساب کنند. به همین جهت به‌دنبال این هستند که با برقراری ارتباط با این بازیکن و وکیلش، شرایط را طوری رقم بزنند که بتوانند این پول را به‌صورت اقساط و طی چند مرحله به حسابش واریز کنند.

البته در این بین، آنها نگرانی‌هایی هم دارند و اصلی‌ترین آن هم مربوط به وکیل این بازیکن می‌شود که در گذشته پرونده گولتس را هم در اختیار داشت و حسابی هم پرسپولیسی‌ها را اذیت کرد. آنها بر این باورند که این وکیل برخلاف وکیل برانکو چندان اهل سازش نبوده و البته بودیمیر هم روحیات اخلاقی و وابستگی‌اش به پرسپولیس به اندازه برانکو نیست.

 فسخ در دوره عرب، اعلام وصول در دوره انصاری‌فرد

دیروز ایرج عرب اعلام کرد که اعلام وصول این شکایت و دفاعیات باشگاه در زمان او اتفاق نیفتاده و او نمی‌تواند در این خصوص اظهارنظر کند؛ یعنی ماجرا به مدیر بعدی انصاری‌فرد مربوط است. به همین منظور با مدیر روابط‌عمومی پرسپولیس در زمان مدیریت انصاری‌فرد تماس گرفتیم تا از روند این پرونده باخبر شویم. حسین قدوسی در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «من نمی‌دانم الان چه اهمیتی دارد که اعلام وصول این شکایت چه زمانی بوده و دفاعیات در چه زمانی انجام شده است. چیزی که در این بین مهم است این است که چه زمانی حقوق این بازیکن پرداخت نشده که این بازیکن اقدام به فسخ یکطرفه قراردادش کرده است.»

او ادامه داد: «اینکه اعلام وصول شکایت در زمان آقای انصاری‌فرد اتفاق افتاده یا خیر، دقیقا حضور ذهن ندارم اما دفاعیات در زمان ایشان آماده شده و تبادل لوایح صورت گرفته است. اما این شکایت به زمان ایشان مربوط نمی‌شود و فسخ قرارداد در زمان مدیریت قبلی صورت گرفته است. به همین دلیل بهتر است که ما در این خصوص حرف نزنیم. اگر شکایتی مربوط به دوران حضور ما در باشگاه باشد، قطعا درخصوص آن شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی می‌کنیم.»

قدوسی همچنین اضافه کرد: «انصاری‌فرد در هفته دوم لیگ برتر نوزدهم به باشگاه اضافه شد و در این زمان هم خبری از نام بودیمیر در لیست تیم نبود. آقای عرب تا هفته اول لیگ قبلی مدیرعامل باشگاه بودند و قطعا در جریان عدم پرداخت حقوق این بازیکن بوده‌اند. ضمن اینکه ما با دفاعیات‌مان می‌خواستیم چه کاری را انجام دهیم؟ این بازیکن حق و حقوقش را می‌خواست و قطعا از فیفا رای به نفع خودش می‌گرفت درست مثل پرونده گولتس و... !»

 * نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار