تاریخ : Sun 27 Dec 2020 - 11:05
کد خبر : 49619
سرویس خبری : سیاست

چرا دولت از شفافیت می‌ترسد؟

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

چرا دولت از شفافیت می‌ترسد؟

غضنفرآبادی گفت: باید از دولتمردان که اداره کشور در دست آنهاست، پرسید چرا دارایی‌های خود را اعلام نمی‌کنند؟ مگر دولت از چه چیزی می‌ترسد که فیش‌های خود را ارائه نمی‌دهد؟ دولتی که از کوچک‌ترین کار خود امتناع می‌کند چطور می‌تواند در موارد دیگر به آن اعتماد کرد.

 به گزارش «فرهیختگان»، موسی غضنفرآبادی، نماینده مردم بم در مجلس درباره شکایت مجلس از دولت به‌خاطر استنکاف از راه‌اندازی سامانه حقوق و مزایا به «فرهیختگان» گفت: «به نظر من، باید شفافیت در این زمینه ایجاد شود و دولت باید درمورد شفافیت تسلیم شود تا شکاف‌های به‌وجودآمده در جامعه از بین برود. در این موضوعات اتهاماتی وجود دارد و دولت باید خود را مبرا کند. یکی از موضوعاتی که نمی‌خواهند مشخص شود مساله حقوق‌های بالاست که متاسفانه مایل به علنی شدن آن نیستند. وقتی مجلس قانونی را تصویب کرده است دولت باید از آن تمکین کند، وقتی تمکین نمی‌کنند سوءظن ایجاد می‌شود.»

وی در پاسخ به اینکه امروز دولت به‌دلیل عدم توجه به این مساله مقصر شناخته شده است و می‌توان گفت مجلس قبلی در این خصوص همیار دولت بود وگرنه به‌راحتی می‌شد جلوی امکانات دولت را در این موضوع گرفت، تصریح کرد: «وقتی مساله حقوق‌های نجومی مطرح می‌شود به‌دلیل روشن شدن این موضوع و اینکه مساله آشکار باشد و بدانیم چه کسانی در کجا از حقوق‌های نجومی استفاده می‌کنند، باید دولت شفافیت داشته باشد و فیش‌های حقوقی را اعلام کند. اگر زیرساختی وجود ندارد باید این هم اعلام شود. در لایحه بودجه امسال در این خصوص تاکیداتی آمد و مشخص کردن میزان حقوق‌ها آمده است.»

این نماینده با اشاره به برخورد مجلس درباره عدم تمکین دولت به مصوبه قانون اظهار کرد: «مجلس حتما پیگیری می‌کند چنانکه شاهد بودیم شکایت خود را به قوه قضائیه نیز ارائه داده است. این البته درحالی است که همچنان دولت به وظیفه خود عمل نکرده است که جای سوال و ابهام وجود دارد. باید از دولتمردان که اداره کشور در دست آنهاست، پرسید چرا دارایی‌های خود را اعلام نمی‌کنند؟ مگر دولت از چه چیزی می‌ترسد که فیش‌های خود را ارائه نمی‌دهد؟ دولتی که از کوچک‌ترین کار خود امتناع می‌کند چطور می‌تواند در موارد دیگر به آن اعتماد کرد. انتظار مجلس و حتی جامعه شفاف‌سازی است وقتی دولت از این اقدام بی‌تفاوت عبور می‌کند نباید انتظار دیگری داشته باشیم.»