تاریخ : Thu 24 Dec 2020 - 02:50
کد خبر : 49503
سرویس خبری : ورزش

ماشین‌سازی کوتاه نیامد؛ تخفیف در کار نیست

امید استقلال به لغو محرومیت ۴ ماهه بابک مرادی

ماشین‌سازی کوتاه نیامد؛ تخفیف در کار نیست

استقلالی‌ها که به رای استیناف بسیار امیدوارند از حالا باید به فکر تهیه یک میلیارد تومان برای رضایتنامه مرادی باشند تا هرچه زودتر غائله این بازیکن ختم شود.

به گزارش «فرهیختگان»، موضوع شکایت باشگاه ماشین‌سازی تبریز از بابک مرادی به کلاف پیچیده‌ای برای باشگاه استقلال تبدیل شده است. ماشین‌سازان حکم گرفته و در انتظار اجرا هستند ولی این باشگاه استقلال است که حالا هم باید پول رضایتنامه بدهد و هم بازیکنش محروم شده است. این البته برای نخستین‌بار نیست که آبی‌ها با این معضل مواجه می‌شوند و فصل گذشته نیز به‌خاطر عقد قرارداد با محمد بلبلی با دردسر مواجه شدند. حالا مدیران استقلال در تلاشند تا رضایت سران ماشین‌سازی را بگیرند و این پرونده به‌نوعی ختم به خیر شود اما فعلا تبریزی‌ها کوتاه نیامده‌اند.

 ۴ ماه محرومیت تاوان اشتباه استقلال

حکم اعتراض باشگاه ماشین‌سازی به جدایی بابک مرادی و پیوستن به تیم استقلال اخیرا صادر شد و این بازیکن علاوه‌بر 4 ماه محرومیت باید 800 میلیون تومان هم غرامت بپردازد. این درحالی است که باشگاه استقلال از ادعای اغوای این بازیکن برای فسخ یک‌طرفه قرارداد با تیم ماشین‌سازی تبرئه شد ولی ضرر اصلی را استقلال کرده است. بابک مرادی برای دریافت رضایتنامه اقدام نکرد و حالا که محروم شده استقلالی‌ها را جلو انداخته است.

اگر قرار بود مرادی برای جدایی از باشگاه ماشین‌سازی و پیوستن به تیم استقلال راه درست را برود باید درخواست جدایی می‌داد. ماشین‌سازان هم می‌دانستند برنامه این بازیکن چیست از این رو بنا داشتند در ازای رضایتنامه وی ۳ میلیارد تومان طلب کنند. از این رو مرادی بدون اینکه به راه‌های قانونی فکر کند پی محرومیت احتمالی(‌۴ ماه) را به تن خود مالید و قراردادش را یک‌طرفه فسخ کرده و به باشگاه استقلال پیوست. مرادی از سردرگمی استقلال استفاده کرد. استقلالی‌ها که در آن زمان پر از بحران بودند بدون‌توجه به عواقب این قرارداد و بدون توجه به متن قرارداد مرادی با تیم ماشین‌سازی، با او قرارداد بستند. مرادی خوب می‌دانست که آینده‌اش در باشگاه استقلال بسیار متفاوت‌تر از تیم ماشین‌سازی است از این‌ رو از سردرگمی باشگاه استقلال استفاده کرد و وسط مشکلات این تیم با آنها قرارداد بست. حالا استقلالی‌ها دست‌شان در پوست گردو مانده و هم باید رضایتنامه بگیرند و هم یکی از مهره‌های جدیدشان ۴ ماه محروم شده است.

 تلاش بی‌فایده مددی

وقتی حکم محرومیت مرادی صادر شد استقلالی‌ها فرصت اعتراض به استیناف را داشتند از این‌ رو دست به‌کار شده و در این فاصله باب مذاکره با ماشین‌سازان را هم باز کردند تا شاید به این ترتیب ماشین‌سازان در جلسه استیناف از شکایت خود صرف‌نظر کنند. این اتفاق اما رخ نداد و با اینکه مددی در ازای رضایتنامه این بازیکن حاضر به پرداخت 400 میلیون تومان شد طرف مقابل یک میلیارد درخواست کرد. از این رو مذاکرات به سنگ خورد و استقلالی‌ها اگر او را می‌خواهند باید به‌دنبال پرداخت یک میلیارد تومان به ماشین‌سازی باشند.

 شانس رفع محرومیت چقدر است؟

باشگاه استقلال بعد از محرومیت مرادی، از سوی کمیته تعیین‌وضعیت اعتراضی را به کمیته استیناف ارائه داد و امیدوار است محرومیت این بازیکن بخشیده شود. استقلالی‌ها فکر می‌کنند با مدارکی که ارائه دادند، می‌توانند محرومیت 4 ماهه این بازیکن را به‌طور کامل لغو کرده و از این بازیکن در فصل‌جاری استفاده کنند. در اصل اصرار مددی به ماشین‌سازان برای دریافت رضایتنامه این بازیکن همین است. در غیر این صورت اگر قرار باشد مرادی ۴ ماه محروم باقی بماند، استقلالی‌ها برای دریافت رضایتنامه‌اش این همه سماجت نمی‌کردند.

استقلالی‌ها که به مدارک ارائه شده خیلی امیدوارند اگر بتوانند رضایتنامه مرادی از ماشین‌سازی را با همان 400 میلیون تومان دریافت کنند درواقع برنده بزرگ لقب می‌گیرند. چراکه رضایتنامه بازیکن مورد نظر را گرفته و می‌توانند از وی استفاده کنند. در این بین مرادی هم به‌خاطر تخلف در فسخ قرارداد 800 میلیون تومان جریمه نقدی می‌پردازد درحالی که اگر قرار بود قبل از شروع فصل از ماشین‌سازی رضایتنامه بگیرد باید بیش از اینها برای صدور رضایتنامه‌اش  پول می‌داد.

 خبری از تخفیف نیست

به این ترتیب برای مشخص شدن وضعیت مرادی علاوه‌بر کمیته استیناف باید منتظر رای ماشین‌سازان هم ماند. آنها که به‌شدت به پول نیاز دارند و تاکنون به‌خاطر پول از مذاکره با برخی گزینه‌ها ناکام مانده‌اند از پول رضایتنامه مرادی نمی‌گذرند. مدیران تیم تبریزی به مدیرعامل استقلال متذکر شدند که حتی یک ریال هم تخفیف نمی‌دهند چراکه این یک میلیارد تومان بخشی از مشکلات آنها را برطرف می‌کند. از این رو استقلالی‌ها که به رای استیناف بسیار امیدوارند از حالا باید به فکر تهیه یک میلیارد تومان برای رضایتنامه مرادی باشند تا هرچه زودتر غائله این بازیکن ختم شود.

* نویسنده: نیلوفر مژدهی، روزنامه‌نگار