تاریخ : Tue 22 Dec 2020 - 00:39
کد خبر : 49408
سرویس خبری : ورزش

برای پاسخ به کری‌خوانی‌ها دربی را می‌بریم

یحیی شاگردانش را به آرامش دعوت کرد، بازیکنان قول و قرار گذاشتند

برای پاسخ به کری‌خوانی‌ها دربی را می‌بریم

به‌نظر می رسد دربی فرصت مناسبی برای بازگشت پرسپولیسی‌ها به فرم ایده‌آل باشد، البته به شرطی که اتفاقات عجیب فینال آسیا در زمین رخ ندهد!

به گزارش «فرهیختگان»، پرسپولیسی‌ها با وجود گذشت چند روز از برگزاری رقابت فینال لیگ قهرمانان آسیا و شکست تلخ در این بازی هنوز جسته‌وگریخته درخصوص این دیدار حرف می‌زنند و صحنه‌های مختلف این بازی را مرور می‌کنند و افسوس اشتباهاتی را می‌خورند که در این دیدار باعث شد پیروزی از تیم محبوب‌شان گرفته شود تا سرخ‌ها دومین فینال آسیایی خود را نیز بدون جام ترک کنند. حالا پرسپولیسی‌ها به ایران برگشته‌اند تا بدون فکر کردن به اتفاقاتی که در دوحه افتاده بازگشتی پرقدرت به لیگ برتر داشته باشند و خاطره این شکست آسیایی را از ذهن‌ها پاک کنند اما در این راه یحیی می‌داند که برای بازسازی روحیه ازدست‌رفته تیمش و تزریق انگیزه به آنها کار بسیار سختی را در پیش‌رو دارد و باید بتواند با کارهای روانشناسی آنها را یک‌بار دیگر در شرایط ایده‌آل روحی قرار دهد.

 سرخ‌ها بعد از بازی نای حرف زدن نداشتند

با اینکه همه اهالی فوتبال بر این باور بودند که اولسان‌هیوندای کره‌جنوبی یک حریف قدرتمند برای پرسپولیس به شمار می‌رود و نمی‌تواند لقمه راحتی برای سرخ‌ها در فینال آسیا باشد، اما برخی آمار و ارقام و پیش‌بینی‌ها حاکی از این بود که نوبتی هم باشد نوبت قهرمانی یک تیم ایرانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیاست و همین موضوع برای بازیکنان سرخ به یک باور تبدیل شده بود که قرار است با جام به ایران برگردند.

اما اشتباهات فردی باعث شد سرخ‌ها با اینکه با یک گل پیش افتاده بودند، با 2گل بازی را واگذار کنند و سقف آرزوهایشان روی سرشان خراب شود. افراد حاضر در اردوی پرسپولیس بر این باورند که بعد از پایان این بازی شرایط خاصی بر اردوی این تیم حاکم بود و سکوتی عجیب افراد این تیم را دربر گرفته بود. حتی خبرها از آن حکایت دارد که سرخ‌ها حال این را هم نداشتند که به نفرات بی‌تاب‌تر که درحال اشک ریختن بودند دلداری بدهند و در سکوت کامل به‌سر می‌بردند و به رویایی که بار دیگر از دست‌شان لیز خورده بود فکر می‌کردند.

 عصبانیت از کری‌خوانی رقبای داخلی

بازیکنان سرخ که حسابی از بابت باخت در فینال لیگ قهرمانان آسیا ناراحت بودند و حاشیه تحمل‌شان تکمیل شده بود، بعد از اینکه به هتل محل اقامت‌شان رسیدند بدون هیچ حرفی به اتاق‌های خود رفتند تا در سکوتی بیشتر آرامش از دست رفته خود را به‌دست بیاورند.

سرخ‌ها بعد از اینکه در اتاق‌های خود مستقر شدند و گوشی‌های تلفن همراه خود را در دست گرفتند، با گشتی در فضای مجازی با فضای عجیبی ازسوی هواداران و بازیکنان رقبای داخلی‌شان مواجه شدند که باعث تشدید عصبانیت‌شان شد. آنها معتقد بودند مردانه نیست در شرایطی که یک تیم ایرانی در یک نبرد آسیایی مغلوب شده است، این‌گونه در داخل کشور جشن و پایکوبی به راه بیفتد. این عصبانیت سرخ‌ها باعث شد برخی بازیکنان و حتی مسئولان سرخ در حالتی که شرایط روحی مناسبی نداشتند، اقدام به انتشار پست‌های کنایه‌آمیز و تند کرده و فضای کری‌خوانی را تا حدود زیادی داغ کنند.

 صحبت‌های کادرفنی برای بازگشت آرامش به اردو

کادرفنی پرسپولیس، اولین‌بار که کل اعضا برای صرف غذا دور یکدیگر جمع شدند از فرصت استفاده کردند و سعی بر این داشتند که با صحبت درخصوص اتفاقات رخ‌داده در بازی فینال و دادن آرامش‌خاطر به آنها در این مورد که هواداران تیم تا همین جای کار هم قدردان زحمات‌شان هستند، فضای حاکم بر اردو را تا حد زیادی تلطیف کرده و تمرکز را بین بازیکنان تیم ایجاد کنند.

طبق شنیده‌ها از اردوی پرسپولیس در قطر، یحیی گل‌محمدی در این جلسه به شاگردانش گفت: «می‌دانم که یکی از ناراحت‌ترین افراد روی زمین هستید و این ناراحتی‌تان به‌خاطر هوادارانی است که چشم‌شان به ساق پای شما دوخته شده بود تا با جام قهرمانی به ایران برگردید اما همان‌طور که همه می‌دانیم تنها یک‌سر هر بازی برد است و سر دیگر آن نیز شکست است. شما تمام تلاش خود را در زمین انجام دادید ولی درنهایت بخت یار ما نبود که بتوانیم با دست پر زمین بازی را ترک کنیم.»

یحیی در ادامه به شاگردانش گفت: «ما باید در همین قطر اتفاقات مربوط به بازی با اولسان را خاک کنیم و به ایران برگردیم، چراکه در ایران اتفاقات زیادی انتظارمان را می‌کشد و قطعا شما دوست ندارید هواداران را ناراحت‌تر کنید. از حالا خودتان را برای جبران آماده کنید و این را بدانید که هواداران با دیدن تلاش شما همه اتفاقات تلخ را فراموش می‌کنند.»

 قول و قرار قرمزها؛ دربی را می‌بریم

بعد از اینکه یحیی گل‌محمدی با صحبت‌هایش فضای اردو را تا حدود زیادی تغییر داد، شرایط اردو تا حدودی عوض شد و بازیکنان بار دیگر به صحبت کردن درخصوص حاشیه‌ها و اتفاقات بعد از بازی در فضای مجازی پرداختند.

نکته جالب درخصوص این گفت‌وگو این است که در پایان صحبت‌ها، سرخ‌ها با یکدیگر هم‌قسم شدند که بازی دربی را با تمام قدرت و انگیزه انجام داده و با دست پر زمین بازی را ترک کنند تا به این ترتیب توانسته باشند پاسخ محکمی به کری‌خوانی‌هایی که بعد از باخت برابر اولسان شده بود، بدهند و باعث شوند سر هواداران تیم‌شان بار دیگر بالا گرفته شود و با این کار جبران شکست در فینال لیگ قهرمانان آسیا را کرده باشند.

به‌نظر می رسد دربی فرصت مناسبی برای بازگشت پرسپولیسی‌ها به فرم ایده‌آل باشد، البته به شرطی که اتفاقات عجیب فینال آسیا در زمین رخ ندهد!

* نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار