تاریخ : Tue 22 Dec 2020 - 00:24
کد خبر : 49405
سرویس خبری : ورزش

محرومیت آل‌کثیر تشدید نمی‌شود

جریمه نقدی برای مهاجم پرسپولیس در صورت احراز اولین تخلف

محرومیت آل‌کثیر تشدید نمی‌شود

خبر اضافه شدن محرومیت عیسی آل‌کثیر به خاطر حضور در اردوی لیگ برتری سرخ‌ها بار دیگر موجی از نگرانی را بین هواداران این تیم ایجاد کرد تا آنها بیم این را داشته باشند که یک مرتبه دیگر هم توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا نقره‌داغ شوند و مشکلات تیم‌شان از اینی که هست هم بیشتر شود.

باشگاه پرسپولیس: عیسی میهمان اردو بود، خلافی صورت نگرفته است

به گزارش «فرهیختگان»، پرسپولیسی‌ها که با کوله‌باری از امید و آرزو چندی پیش ایران را به مقصد دوحه قطر ترک کردند، بعد از اینکه برای دومین‌بار در 3 سال گذشته نتوانستند بر قله فوتبال آسیا تکیه بزنند در سکوت به ایران بازگشتند تا بار دیگر دست به زانو گرفته و برای جبران نتیجه فینال لیگ قهرمانان آسیا، به مصاف رقبای داخلی رفته و بتوانند خودشان را به‌عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی به بیستمین لیگ برتر فوتبال کشور معرفی کنند.

البته حالا یحیی کاری به مراتب سخت‌تر از قبل پیش‌رو دارد و باید در روزهایی که تیمش از بابت نداشتن عیسی آل‌کثیر که به‌تازگی محرومیت 6 ماهه‌اش تایید شده و احتمالا تا حوالی نیم‌فصل لیگ برتر نمی‌تواند به میادین بازگردد و البته بشار رسن که بعد از فینال آسیا از هم‌بازیانش خداحافظی کرد تا ادامه فوتبال خود را در لیگ ستارگان قطر دنبال کند، سرخ‌ها را هدایت و طوری نفرات ثابت تیمش را انتخاب کند که آنها بتوانند جور نفرات غایب را کشیده و امتیازات لازم را تا نیم‌فصل لیگ برتر از آن خود کنند.

 تشدید محرومیت آل‌کثیر

با اینکه باشگاه پرسپولیس تلاش زیادی کرد تا محرومیت عیسی آل‌کثیر را لغو کند تا بتوانند از او در فینال لیگ قهرمانان آسیا و ادامه رقابت‌های لیگ برتر استفاده کنند، اما این درخواست در کمیته استیناف کنفدراسیون فوتبال آسیا و دیوان عدالت ورزش رد شد تا مشخص شود این بازیکن باید تا پایان دوران 6ماهه محرومیتش منتظر بماند و بعد از آن باردیگر کار خود را با سرخپوشان آغاز کند.

حتی اندک امیدی که درخصوص تعلیق محرومیت این بازیکن بعد از سپری کردن نیمی از دوران محرومیتش بود با اعلام وکیل باشگاه پرسپولیس منتفی شد و حالا تیم یحیی باید عادت کند که با داشته‌های فعلی‌اش پای به رقابت با حریفان لیگ برتری بگمارد و برای پایان دوران محرومیت این بازیکن انتظار بکشد.

اما در روزی که سرخ‌ها قرار بود در فینال لیگ قهرمانان آسیا برابر اولسان هیوندای کره‌جنوبی به میدان بروند، عیسی آل‌کثیر که حق همراهی تیمش را نداشت در تهران میهمان برنامه تلویزیونی فوتبال برتر بود تا یک نیمه از این بازی را به همراه عوامل این برنامه تماشا کند. آل‌کثیر در این برنامه به نکته‌ای اشاره کرد که دستمایه ایجاد حاشیه‌ای جدید برای این تیم شد و دیروز تا حدودی فضای مجازی و رسانه‌های هواداری را تحت‌تاثیر خودش قرار داد. این بازیکن در این برنامه از موضوعی پرده برداشت که نشان داد محرومیت کمیته انضباطی AFC به خاطر شادی بعد از گل هنوز برای او تجربه خوبی نشده که در رفتار و گفتار خود ظرافت بیشتری به خرج بدهد.

بهترین گلزن پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا با اشاره به این موضوع که در اردوی پیش از بازی با شهرخودروی مشهد در اردوی تیمش حاضر شده بود، موضوع جدیدی را به دست حاشیه‌سازان داد تا پرونده‌ای جدید برای سرخ‌ها بازگشایی کند. در این خصوص دیروز یکی از کارشناسان حقوقی فوتبال کشور در گفت‌وگو با رسانه‌ها از احتمال تشدید محرومیت عیسی آل‌کثیر در صورت حضور در اردوی پرسپولیسی‌ها خبر داده بود.

 جریمه نقدی در صورت احراز تخلف

خبر اضافه شدن محرومیت عیسی آل‌کثیر به خاطر حضور در اردوی لیگ برتری سرخ‌ها بار دیگر موجی از نگرانی را بین هواداران این تیم ایجاد کرد تا آنها بیم این را داشته باشند که یک مرتبه دیگر هم توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا نقره‌داغ شوند و مشکلات تیم‌شان از اینی که هست هم بیشتر شود.

برای اینکه بدانیم قانون درخصوص این اتفاق چه می‌گوید و چه جرایمی انتظار پرسپولیس و عیسی آل‌کثیر را در این خصوص می‌کشد با یکی از کارشناسان حقوقی فوتبال تماس گرفتیم. رسول باختر درخصوص این موضوع به «فرهیختگان» گفت: «اینکه در این شرایط کمیته انضباطی AFC بخواهد به این موضوع ورود کند و برای باشگاه پرسپولیس و بازیکن اعمال محرومیتی بیشتر کند موضوع درستی نیست و بعید است که آنها بخواهند به این بحث ورود کنند. وقتی یک بازیکن از سوی مراجع قضایی فوتبال از فعالیت‌های فوتبالی محروم می‌شود به این معناست که نمی‌تواند در تمرینات، بازی‌های رسمی و تدارکاتی تیمش حضور داشته باشد. اما این بازیکن تنها در اردوی پیش از بازی تیمش حضور پیدا کرده و این موضوعی نیست که بخواهد برایش دردسر ایجاد کند.»

این کارشناس فوتبال ادامه داد: «درصورتی که این بازیکن علاوه‌بر حضور در اردوی تیمش در تمرینات هم شرکت می‌کرد و این موضوع برای کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا محرز می‌شد، این احتمال می‌رفت که برای او پرونده‌ای جدید تشکیل شود و با او براساس مقررات برخورد صورت بگیرد اما حضور تنها در اردوی تیمش نمی‌تواند نقض قانون باشد و بعید است جریمه‌ای برای او در نظر گرفته شود.»

باختر در پایان خاطرنشان کرد: «چنانچه برای کنفدراسیون فوتبال آسیا محرز شود که این بازیکن قوانین را زیر پایش گذاشته و در تمرینات حاضر شده بعد از تشکیل پرونده‌ای جدید، به احتمال زیاد در ابتدا برای او و باشگاه پرسپولیس جرایم نقدی در نظر گرفته می‌شود و اگر این موضوع ادامه‌دار شود و بازهم این بازیکن در تمرینات رویت شود، این احتمال می‌رود که محرومیت او تشدید شده و مدت زمان بیشتری از همراهی تیمش محروم شود و البته برای باشگاه پرسپولیس هم در این صورت جرایم سنگین‌تری در نظر گرفته می‌شود.»

 باشگاه پرسپولیس: خلافی صورت نگرفته است

با اینکه بسیاری از کارشناسان حقوقی فوتبال در کشور دیروز به موضوع تشدید محرومیت عیسی آل‌کثیر واکنش نشان دادند و این خبر را خلاف واقعیت دانستند اما در این بین واکنش باشگاه پرسپولیس هم می‌تواند جالب‌توجه باشد.

دیروز یکی از مسئولان باشگاه پرسپولیس درخصوص این موضوع به «فرهیختگان» گفت: «اینکه برخی‌ها از احتمال تشدید محرومیت آل‌کثیر صحبت می‌کنند موضوعی است که برای خودمان هم عجیب و غریب است. اینکه برخی از رسانه‌ها با چه منطقی به این موضوع پرداخته‌اند سوالی است که پاسخی برای آن پیدا نمی‌کنیم.»

او ادامه داد: «عیسی آل‌کثیر گفتنی‌ها را در برنامه زنده تلویزیونی گفته و نیازی نیست درخصوص موضوعی که هیچ پایه و اساسی ندارد صحبت اضافه‌تری کنیم اما برای روشن شدن ذهن هواداران می‌گویم که ما با کارشناسان حقوقی برجسته و تیم حقوقی باشگاه در این خصوص مشورت کرده‌ایم و همه آنها معتقد بودند اردوی پیش از بازی تیم شامل محرومیت یک بازیکن نمی‌شود. چون این اردو در یک هتل برگزار می‌شود و هر شخصی می‌تواند در آن حضور پیدا کند.»

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: «این بازیکن هم مثل بسیاری از نفرات به‌عنوان میهمان در هتل حضور داشته و هیچ فعالیت ورزشی هم صورت نگرفته که بخواهیم روی آن اسم نقض قانون را بگماریم. فردی که در اردوی پیش از بازی با شهرخودرو در هتل حضور داشته بازیکن پرسپولیس است که موقتا محروم است و ما فرد محکوم به اعدام یا قاتل را به هتل نیاورده‌ایم که حالا بخواهیم جواب پس بدهیم و جریمه شویم.»