تاریخ : Thu 17 Dec 2020 - 01:26
کد خبر : 49203
سرویس خبری : ورزش

دانشگاه آزاد به‌دنبال دومین سکو

بعد از درخشش فرنگی‌کاران در لیگ برتر نوبت به آزادکاران رسید

دانشگاه آزاد به‌دنبال دومین سکو

امروز قرار است مرحله نیمه‌نهایی، رده‌بندی و فینال لیگ برتر کشتی آزاد در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی برگزار شود و تیم دانشگاه آزاد اسلامی در یک جدال سنگین باید در برابر تیم پرمهره و متمول بازار بزرگ ایران صف‌آرایی کند.

به گزارش «فرهیختگان»، دانشگاه آزاد اسلامی این روزها در ورزش روزهای خوبی را سپری می‌کند و توانسته در رقابت‌های کشتی نتایج درخشانی را به‌دست بیاورد. تیم فرنگی این باشگاه موفق شد با کسب عنوان دومی در لیگ برتر جواز حضور در جام باشگاه‌های جهان کشتی فرنگی را هم به‌دست بیاورد و برای کسب عنوان در این رقابت‌ها تلاش خود را ادامه دهد. از سوی دیگر آزادکاران دانشگاه آزاد اسلامی در مرحله گروهی پس از استقلال پرمهره، در رتبه دوم گروه قرار گرفته و به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات راه یابند و حالا امروز تلاش می‌کنند بعد از موفقیت کشتی‌گیران فرنگی، با درخش در تشک کشتی، افتخاری دیگر را برای باشگاه دانشگاه آزاد اسلامی به ارمغان بیاورند. امروز قرار است مرحله نیمه‌نهایی، رده‌بندی و فینال لیگ برتر کشتی آزاد در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی برگزار شود و تیم دانشگاه آزاد اسلامی در یک جدال سنگین باید در برابر تیم پرمهره و متمول بازار بزرگ ایران صف‌آرایی کند. در دیگر دیدار مرحله نیمه‌نهایی استقلال‌تهران که این تیم هم با سرمایه‌گذاری کلان موفق شده کشتی‌گیران صاحب‌نام را به خدمت بگیرد، باید با تیم دوم گروه مقابل رقابت کند. هیات کشتی قائمشهر که بعد از بازار بزرگ ایران موفق شد به‌عنوان تیم دوم به جدال نیمه‌نهایی گام بگذارد امروز کار سنگینی برابر استقلال پرمهره خواهد داشت. دیدار رده‌بندی و فینال این بازی‌ها به ترتیب ساعت 30:‌15 و 17 برگزار می‌شود تا چهره تیم‌های صاحب سکو مشخص شود.

زند: می‌خواهیم نقش مهمی در آینده کشتی داشته باشیم

علیرضا زند، سرپرست تیم کشتی آزاد دانشگاه آزاد درخصوص مسابقات امروز به «فرهیختگان» گفت: «ما از روز جمعه گذشته اردوی خود را آغاز کردیم تا برای حضور در رقابت‌های نهایی لیگ برتر آماده باشیم. پیش از آغاز این اردو از تمامی کشتی‌گیران و عوامل تست کرونا به‌عمل آمد تا آنها با خیالی راحت پا به اردو بگذارند. روزی که تصمیم بر این شد که کار تیمداری در کشتی آزاد را انجام دهیم با آقای علیرضا رضایی سرمربی محترم تیم که از قهرمانان کشتی هم بودند تصمیم گرفتیم که از نفرات جوان بهره ببریم و رحمان عموزاد که در رده نوجوانان کشتی می‌گرفت جزء اولین نفراتی بود که به جمع خودمان اضافه کردیم و در آن زمان حتی تیم‌های مازندرانی که برای‌شان احترام خاصی قائل هستم نیز توجه‌ای به این کشتی‌گیر نوجوان نداشتند. او اگر کمی باتجربه‌تر بود در انتخابی تیم‌ملی هم می‌توانست موفق شود. در کنار این کشتی‌گیر مقصودی و فیروزپور را هم نباید فراموش کنیم و قطعا در آینده از این جوانان بیشتر می‌شنویم.»

زند در خاتمه اضافه کرد: «در مرحله گروهی کشتی گرفتن فیروزپور را دیدم به آینده امیدوار شدم. واقعا الفبای کشتی را به‌خوبی می‌شناسد و همین موضوع به او در آینده کمک زیادی در کشتی می‌کند. اینها برای ما ارزشمند است چراکه دانشگاه آزاد برای یک سال پای به عرصه کشتی نگذاشته و می‌خواهیم نقش تعیین‌کننده‌ای در آینده کشتی کشور داشته باشیم.»

رئیس سازمان لیگ: جام باشگاه‌های جهان دستاورد سیاسی و اقتصادی دارد

یکی از نفرتی که این روزها تلاش می‌کند تا لیگ کشتی با بهترین شکل برگزار شود نصیرزاده، رئیس سازمان لیگ کشتی است. او درخصوص رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان به «فرهیختگان» گفت: «قبل از شیوع کرونا تصمیم داشتیم این بازی‌ها را در سنندج یا ارومیه برگزار کنیم و تا این لحظه نیز تمامی مراحلی که برای برگزاری این بازی‌ها باید از سوی ما انجام می‌شد عملی شده و امیدوار هستیم که این بازی‌ها برگزار شود چراکه در این شرایط برگزاری این بازی‌ها برای ما هم دستاورد سیاسی خواهد داشت و هم اقتصادی. هرچند فعلا تمرکزمان روی برگزاری لیگ داخلی‌مان است و بعد از آن تمامی موارد را بعد از نهایی شدن اعلام می‌کنیم.»

او ادامه داد: «وقتی سوت مسابقات لیگ خورد قهرمانان ما خوشحال بودند چون می‌توانستند خودشان را برای رقابت‌های المپیک آمده کنند. یک ورزشکار کشتی تا زمانی که مسابقه ندهد و روی تشک نرود نمی‌تواند به سطح خوبی از آمادگی برسد. شما دور رفت بازی‌ها را دیدید که چندان کیفیت بالایی نداشت اما دور برگشت خودشان را پیدا کرده و توانستند سطح مسابقات را بالا ببرند. حالا هم قرار است بلافصله بعد از پایان لیگ نفرات شاخص توسط سرمربی محترم تیم‌ملی به اردو فراخوانده شوند تا بتوانیم قهرمانان‌مان را برای المپیک آماده کنیم و رقابت‌های آسیایی و انتخابی المپیک حضور پیدا کنیم.»

علی‌نژاد: دانشگاه آزاد به ورزش کشور رونق بخشیده است

مهدی علی‌نژاد، معاونت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش یکی از نفرات حاضر در سالن محل برگزاری دیدارهای کشتی بود. او در پاسخ به خبرنگار «فرهیختگان» درخصوص حضور دانشگاه آزاد اسلامی در رقابت‌های مختلف ورزشی کشور گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی یکی از باشگاه‌های ریشه‌دار ورزش کشور به‌شمار می‌رود که توانسته با حضور در لیگ‌های مختلف رونق خاصی به این مسابقات ببخشد. این باشگاه حضوری پرفروغ در لیگ کشتی فرنگی و آزاد کشور داشته و آن‌طور که من اطلاع دارم در 19 ورزش تیمداری می‌کند.»

او ادامه داد: «وقتی که یک مجموعه دانشگاهی قدم به عرصه ورزش می‌گذارد و از ورزش حمایت می‌کند برای ما جای تشکر و قدردانی دارد. به‌ویژه باید از دکتر طهرانچی، ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی تشکر ویژه‌ای داشته باشم که فردی ورزشی و علاقه‌مند در حوزه ورزش هستند و قطعا این باشگاه مورد حمایت وزارت ورزش و جوانان قرار دارد.»

علی‌نژاد در خاتمه خاطرنشان کرد: «توافقاتی درحال انجام است تا در آینده‌ای نزدیک ورزش کشور بتواند از امکانات سخت‌افزاری خوبی که دانشگاه آزاد اسلامی در اختیار دارد استفاده کند ضمن اینکه جای تقدیر و تشکر دارد که این باشگاه اقدام به جوانگرایی کرده است چراکه ورزش متعلق به جوانان است و این اقدام دانشگاه آزاد اسلامی بسیار پسندیده است.»

جمشیدی: کاری به قدرت رقیب‌مان نداریم

حمیدرضا جمشیدی یکی از مربی‌های تیم کشتی دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص دیدار امروز این تیم در برابر بازار بزرگ ایران به «فرهیختگان» گفت: «حریف ما تیم قدرتمندی است که تمام مدعیان اصلی را جذب کرده اما کشتی‌گیران ما از لحاظ فنی به‌مراتب بالاتر از نام‌هایی هستند که در کشتی آزاد حضور دارند. امیدوارم که بچه‌ها کشتی خودشان را بگیرند و کاری به اسم‌ها نداشته باشند و در این صورت می‌توانیم به حضور در فینال امیدوار باشیم.»

او ادامه داد: «همه نفرات‌مان را در اختیار داریم فقط امیرطاهری که کرونا گرفته بود تازه از این ویروس خلاص شده و همچنین در 2 وزن دیگر نیز با مصدومیت کشتی‌گیران مواجه بودیم که آنها هم توانسته‌اند این مصدومیت را پشت سر بگذارند اما آنها را تحت‌نظر گرفتیم و اگر توانسته باشند به شرایط ایده‌آل برسند از آنها استفاده می‌کنیم.»