تاریخ : Thu 17 Dec 2020 - 01:16
کد خبر : 49202
سرویس خبری : ورزش

مددی مدیرعامل استقلال شد اما مشروط

تقسیم وظایف در هیات‌مدیره؛ امور ورزشی با عبدیان، مسائل اقتصادی با خلیل‌زاده

مددی مدیرعامل استقلال شد اما مشروط

اعضای هیات‌مدیره باشگاه استقلال به نوعی سرنوشت سعادتمند را به مددی یادآوری کرده و از او خواستند تا با هماهنگی کامل با اعضای هیات‌مدیره تمامی امور را انجام دهد درنهایت هم این امر باعث شد مددی که تقریبا دیگر اختیاری از خود ندارد یک سال به‌عنوان مدیرعامل انتخاب شود و سایر اعضای هیات‌مدیره همچنان در این سمت ماندگار شوند.

زبده در جلسه نبود، خلیل‌زاده امضا نکرد چون قسم خورده بود!

به گزارش «فرهیختگان»، سرانجام تکلیف صندلی مدیریت باشگاه استقلال مشخص شد و بعد از حدود دو ماه‌ونیم از برکناری احمد سعادتمند از این باشگاه و سرپرستی احمد مددی طبق پیش‌بینی‌ها و گمانه‌زنی‌های چند روز اخیر مددی که از وی به‌عنوان یکی از شانس‌های اصلی مدیریت استقلال نام برده می‌شد سرانجام به این عنوان رسید و در جلسه روز گذشته هیات‌مدیره حکم مدیرعاملی خود را بعد از امضای اعضای هیات‌مدیره باشگاه استقلال دریافت کرد.

در این بین نکته قابل توجه اینکه طبق خبری که حدود یک ماه پیش مطرح کردیم وزارت ورزش از باشگاه استقلال درخواست کرده بود تا یکی از اعضای هیات‌مدیره به‌عنوان مدیرعامل انتخاب شود که این موضوع مورد مخالفت تمام اعضا قرار گرفت و آنها تصمیم گرفتند لیست ۳ نفره‌ای را برای تایید و بررسی سوابق آنها به وزارت ورزش ارسال کنند با این حال در همان زمان این نکته مطرح شد که خلیل‌زاده بر خلاف نظر وزیر در جلسه با او از سلطانی‌فر درخواست کرده است تا به خاطر سوابق بد قبلی درخصوص حضور داشتن مدیرعامل در جمع اعضای هیات‌مدیره در صورت امکان مدیرعامل از جمع اعضای هیات‌مدیره انتخاب نشود که درنهایت این موضوع مورد موافقت قرار گرفت.

البته در روزهای اخیر به دفعات این موضوع نقل محافل رسانه‌ای شد که در صورت مدیرعاملی احمد مددی اعضای هیات‌مدیره باشگاه استقلال از سمت‌های خود کناره‌گیری کرده و به کار خود پایان می‌دهند اما با برگزاری جلسه روز گذشته مددی به‌عنوان مدیرعامل انتخاب و درنهایت ۳ نفر از اعضا به جز زبده که در جلسه غیبت داشت و اسماعیل خلیل‌زاده رئیس هیات‌مدیره صورتجلسه را امضا کردند تا به نوعی حکم به مدیرعاملی سرپرست قبلی باشگاه داده باشند و خبری از رفتن نباشد.

 مدیرعاملی مشروط مددی

اینکه چرا تهدید اعضای هیات‌مدیره عملی نشد به این موضوع برمی‌گردد که آنها در جلسه روز گذشته سفت‌وسخت با مددی صحبت کرده و از او تعهد گرفتند تا تمامی امور اجرایی و عزل و نصب‌ها را با هماهنگی اعضای هیات‌مدیره و مصوبه آنها انجام دهد در غیر این صورت و در صورت استنکاف این حق برای هیات‌مدیره باقی خواهد ماند تا او را عزل کنند.

درواقع اعضای هیات‌مدیره باشگاه استقلال به نوعی سرنوشت سعادتمند را به مددی یادآوری کرده و از او خواستند تا با هماهنگی کامل با اعضای هیات‌مدیره تمامی امور را انجام دهد درنهایت هم این امر باعث شد مددی که تقریبا دیگر اختیاری از خود ندارد یک سال به‌عنوان مدیرعامل انتخاب شود و سایر اعضای هیات‌مدیره همچنان در این سمت ماندگار شوند.

 بازگشت آصفی، غیبت زبده

در این جلسه همچنین حمیدرضا آصفی، سخنگوی سابق وزارت امورخارجه که سابقه حضور در هیات‌مدیره استقلال را دارد، به صورت رسمی معارفه شد و از سوی دیگر با استعفای زبده شیرکوهی یک بار دیگر توسط مجمع مخالفت شد. این درحالی است که وی همچنان به استعفای خود اصرار داشته و حتی در جلسه روز گذشته نیز شرکت نکرد. البته شب گذشته هم این موضوع مطرح شد که استعفای زبده هنوز مورد بررسی وزیر ورزش و جوانان قرار نگرفته و وی باید در نشست هیات‌مدیره شرکت می‌کرد اما با این وجود شیرکوهی باز هم در نشست حاضر نشد. به نظر می‌رسد وی تصمیم خود را برای جدایی از استقلال گرفته هرچند وزارت ورزش و جوانان هنوز در این زمینه اطلاع‌رسانی رسمی نکرده است.

 تقسیم وظایف

از سوی دیگر و طبق مصوبات جلسه مقرر شد تا اسماعیل خلیل‌زاده، رئیس هیات‌مدیره باشگاه مسئول امور اقتصادی و مالی باشگاه شده و مهدی عبدیان امور فنی ورزشی و پزشکی را زیرنظر بگیرد. همچنین امور بین‌الملل نیز به حمیدرضا آصفی واگذار شد و درنهایت مسئولیت امور فرهنگی، اجتماعی و رسانه باشگاه به حجت نظری رسید و مقرر شد تا او با حفظ سمت به‌عنوان سخنگوی باشگاه نیز فعالیت کند. همچنین مقرر شد در صورت ادامه فعالیت‌ زده شیرکوهی مسئولیت امور اداری به او واگذار شود.

نکته قابل توجه درخصوص اینکه چرا اسماعیل خلیل‌زاده صورت‌جلسه هیات‌مدیره را امضا نکرد به این موضوع برمی‌گردد که چون قسم خورده بود از انجام این کار ممانعت کرده اما به صورت شفاهی موافقت خود را با مدیرعاملی مددی اعلام کرد. در ادامه نیز برخی از اعضای هیات‌مدیره برای ارائه گزارش روند جلسه راهی دفتر وزیر ورزش شدند تا گزارش مربوطه از روند انتخاب مددی به‌عنوان مدیرعامل و سایر انتصاب‌ها را به وزارتخانه ارائه بدهند.

مددی: با همکاری هیات‌مدیره دنبال ستاره سوم می‌رویم

حمد مددی درخصوص انتخابش به‌عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال، به سایت رسمی این باشگاه گفت: «جا دارد از اعتماد اعضای هیات‌مدیره نسبت به بنده کمال تشکر را داشته باشم. ان‌شاءالله با همکاری اعضای هیات‌مدیره بتوانیم موفقیت‌های استقلال را تداوم ببخشیم و در لیگ بیستم اتفاقات خوبی برای استقلال رقم بخورد و به سمت ستاره سوم آسیایی حرکت کنیم.»

وی افزود: «هواداران عزیز مطمئن باشند بنده به‌عنوان عضو کوچک خانواده بزرگ استقلال همه تلاشم را خواهم کرد تا با کمک هیات‌مدیره محترم بهترین اتفاقات در استقلال رقم بخورد.»

* نویسنده: محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار