تاریخ : Mon 14 Dec 2020 - 00:15
کد خبر : 49086
سرویس خبری : ورزش

شایعه اسپورت را جدی نگیرید، پرس به زیدان اولتیماتوم نداد

رونسرو، سردبیر آس در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: سیمئونه به سود مادرید کار می‌کند

شایعه اسپورت را جدی نگیرید، پرس به زیدان اولتیماتوم نداد

شایعه اولتیماتوم پرس به زیدان را اسپورت بر سر زبان‌ها انداخت. برای من جالب است که شایعه اسپورت برای همکارش در آس فقط یک جوک بی‌مزه است اما برای یک خبرنگار ایرانی به یک خبر جدی تبدیل می‌شود.

به گزارش «فرهیختگان»، توماس رونسرو، خبرنگار و سردبیر ورزشی رسانه‌های آس، کادناسر و مگااسپورت اسپانیا یکی از هواداران دوآتشه رئال‌مادرید است و واکنش‌های عجیب‌وغریب او هنگام گزارش بازی رئال‌مادرید به‌خصوص در بازی‌های مهم به یکی از سوژه‌های خبری در اسپانیا تبدیل شده است. او بعد از دربی مادرید کنایه‌هایی نیز به سرمربی اتلتیکو زد. با این سردبیر سختکوش و با دانش اسپانیایی پس از پیروزی رئال در دربی‌ مادرید هم‌صحبت شدیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با رونسرو را در ادامه می‌خوانید.

پس از پیروزی رئال‌مادرید نظری کنایه‌آمیز درباره سیمئونه داشتید!

کنایه کار من نیست، من خیلی روشن حرفم را می‌زنم. سیمئونه یک تئوریسین است اما تئوری‌های او بیشتر به درد رئال‌مادرید و اندیشه مادریدیسمو می‌خورد تا تیم خودش. او همیشه با کارهای اشتباهش به سود رئال‌مادرید کار می‌کند.

زیدان شرایط مناسبی ندارد، آینده او و مادرید را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

زیدان مربی بزرگی است و البته اشتباهاتی هم دارد. او بسیار خوش‌فکر است و پرس این را به خوبی می‌داند. رئال در شرایطی نیست که بخواهد یک شوک سنگین را تحمل کند. زیدان می‌ماند و به تلاش خود برای نجات خود و رئال‌مادرید ادامه خواهد داد. حضور در جایگاه سوم جدول یک کابوس نیست که یک مدیرعامل به خاطر آن بخواهد سرمربی تیمش را اخراج کند. به عقیده من پرس و البته هواداران رئال‌مادرید صبوری خواهند کرد. رئال‌مادرید در لیگ قهرمانان اروپا احیا شده و فرصت دارد همه‌چیز را حل کند. اگر دوباره اشتباه کنند، دیگر جای بازگشتی باقی نخواهد ماند.

این صحت دارد که زیدان پیش از این دربی از پرس اولتیماتوم دریافت کرده بود؟

این شایعه را اسپورت بر سر زبان‌ها انداخت. برای من جالب است که شایعه اسپورت برای همکارش در آس فقط یک جوک بی‌مزه است اما برای یک خبرنگار ایرانی به یک خبر جدی تبدیل می‌شود.

به هرحال اسپورت این به ظاهر شایعه را روی وب‌سایت رسمی خود نیز منتشر کرده بود.

بله شایعه‌ها منتشر می‌شوند اما وقتی هیچ خبر دیگری در هیچ رسانه دیگری منتشر نشده، معلوم است که این یک شایعه است و صحت ندارد.

در طول دربی زیدان بارها بر سر بازیکنان فریاد می‌کشید.

بله او استرس زیادی داشت، باید بگویم اولین‌بار بود زیدان را این‌گونه می‌دیدم. خیلی عصبی بود و به‌خصوص در نیمه اول واقعا دلم برایش سوخت. بازیکنان تاکتیک‌پذیری فصول قبلی را ندارند و زیدان برای پیاده شدن افکارش در زمین بازیکنان بزرگی ندارد.

از نظر شما لالیگا تا چه حد تحت‌تاثیر شرایط ناشی از بحران کرونا قرار گرفته است؟

از وقتی که اخبار مربوط به واکسن کووید-19 منتشر شده، نشاط خاصی در فضای فوتبال حاکم شده است، فدراسیون فوتبال اسپانیا هم نسبت به حضور مدیریت‌شده هواداران در استادیوم‌ها تا دو یا سه ماه دیگر امیدوار است. در هرحال فوتبال بدون هیاهوی هواداران به عقیده من یعنی هیچ. چیزی از فوتبال باقی نمی‌ماند. مردم اهمیت دارند و وقتی هواداران از نزدیک فوتبال را تماشا نمی‌کنند، نه اینکه چیزی کم باشد، چیزی وجود ندارد.

در این بحران کدام باشگاه اسپانیایی بهترین عملکرد را ناظر بر مدیریت بحران داشت؟

به عقیده من باشگاه‌های بارسلونا، رئال‌مادرید و تا حدودی رئال سوسیه‌داد عالی کار کردند. عملکرد خوبی داشتند و باشگاه‌هایی مثل والنسیا و ختافه افتضاح بودند. آنها تقریبا دوسوم کارکنان خود را اخراج کردند. 30 درصد از حقوق بازیکنان خود را کسر کردند. مدام اعتراض داشتند و این نشان داد که مدیران چنین باشگاه‌هایی برای چنین دوران بحرانی هیچ آمادگی‌ای ندارند.

رئال‌مادرید یا بارسلونا چه کردند که از دید شما عملکرد خوبی داشتند؟

آنها از قبل کارهای لازم را انجام داده بودند. در واقع یک مدیر خوب در دوران بحران تماشاگر محصولات مدیریت خود است. رئال‌مادرید باشگاه هواداری بی‌نظیری دارد. در این مدت هواداران رئال‌مادرید بارها کمک مالی دریافت کردند. برای بسیاری از هواداران رئال‌مادرید ساعت‌ها مشاوره و روان‌درمانگری آنلاین در نظر گرفته شد. رئال‌مادرید محصولات خود را به صورت آنلاین به هواداران خود فروخت و اجازه نداد این بحران باعث ایجاد مشکلات اقتصادی شود.

آیا بمب خبری رئال‌مادرید در راه است؟

به نظر من این فقط یک بلوف خبری بود. پرس نباید به هواداران بی‌شمار باشگاه رئال‌مادرید وعده بمب خبری می‌داد. زمان گذشت و هیچ اتفاقی رخ نداد. احتمال دارد در پنجره نقل و انتقالاتی زمستانه یک بازیکن بزرگ راهی رئال‌مادرید شود اما اینکه در حد بمب خبری باشد، بعید می‌دانم.

* نویسنده: بابک سرانی‌آذر، روزنامه‌نگار