تاریخ : Sun 13 Dec 2020 - 10:16
کد خبر : 49071
سرویس خبری : سیاست

هرکدام از نمایندگان با سطح و میزانی از شفافیت موافقند

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

هرکدام از نمایندگان با سطح و میزانی از شفافیت موافقند

طغیانی گفت: غالب نمایندگان با کلیت شفافیت موافق هستند، ولی سطح و جزئیات آن را پیشنهادها و آرای نمایندگان در صحن مشخص می‌کند. در هر صورت نمی‌توان مطالبه بحق مردم را نادیده گرفت و به همین دلیل درخواست رسیدگی خارج از نوبت آن را مطرح کردیم.

نمی‌توان شفافیت را که یک مطالبه عمومی است، نادیده گرفت

به گزارش «فرهیختگان»، مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس یکی از 52 نماینده امضاکننده درخواست تسریع در رسیدگی به طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس است. او در گفت‌وگو با «فرهیختگان» دلایل خود برای امضای درخواست یادشده و چرایی ضرورت رسیدگی سریع به این طرح را تشریح کرد.

طغیانی در ابتدای این گفت‌وگو با اشاره به اینکه درمورد طرح شفافیت یک مطالبات عامی برای شفافیت رویه‌ها و آرا وجود دارد، گفت: «علاوه بر این مطالبه عمومی مطالبات خاص‌تری در مورد گفت‌وگوهای داخل کمیسیون‌ها، هدایا و... در مطالبات مردمی وجود دارد که نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه شاهد این مطالبات هستند. البته کلیات این مطالبات یکسان است ولی در کل هر فردی خواستار سطحی از شفافیت است.»

وی با اشاره به بررسی این طرح در کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی می‌گوید: «این طرح در کمیسیون تدوین آیین‌نامه به جمع‌بندی رسیده و به صحن ارسال شده ولی هنوز در صحن مطرح نشده است و از آنجایی که تعداد طرح‌های در نوبت زیاد است با توجه به مطالبات موجود، خواستار فوریت آن شدیم.»

طغیانی افزود: «از نظر نمایندگان این طرح کاستی‌هایی همچون عدم مصونیت نمایندگان دارد. با شروع بررسی این طرح در صحن، درمورد آن به جمع‌بندی خواهیم رسید. در هر حال اظهارنظر و دیدگاه‌های مختلفی در جریان بررسی در صحن مطرح خواهد شد که باعث رفع کاستی می‌شود. این طرح نیز ازجمله طرح‌هایی است که نظرات در مورد آن متفاوت است. با این حال باید در نظر گرفت که هستند نمایندگانی که ممکن است با برخی ابعاد این طرح موافق نباشند.»

مهدی طغیانی در مورد رای آوردن این طرح در صحن چنین می‌گوید: «غالب نمایندگان با کلیت شفافیت موافق هستند، ولی سطح و جزئیات آن را پیشنهادها و آرای نمایندگان در صحن مشخص می‌کند. در هر صورت نمی‌توان مطالبه بحق مردم را نادیده گرفت و به همین دلیل درخواست رسیدگی خارج از نوبت آن را مطرح کردیم.»

 

اخبار مرتبط:

«فرهیختگان» تاخیر در رسیدن اولین طرح نمایندگان در دوره یازدهم به صحن علنی را بررسی کرد
دلایل مبهم برای تعویق طرح شفافیت