تاریخ : Sat 12 Dec 2020 - 08:12
کد خبر : 49004
سرویس خبری : ورزش

مددی مدیرعامل، آصفی و نامداری عضو هیات‌مدیره؟

تحولات مدیریتی برای استقلال در راه است

مددی مدیرعامل، آصفی و نامداری عضو هیات‌مدیره؟

جنب‌وجوش‌های اخیر در وزارت ورزش نشان می‌دهد که احتمال زیاد طی روزهای آینده و چه بسا امروز و فردا تغییر و تحولاتی در امر مدیریت استقلال انجام خواهد شد.

به گزارش «فرهیختگان»، طی روزهای اخیر و بعد از اینکه انتقادات زیادی نسبت به وزارت ورزش مبنی‌بر عدم‌پیگیری برای انتخاب مدیرعامل استقلال صورت گرفت این وزارتخانه به تکاپو افتاد تا هر چه سریع‌تر نسبت به این امر اقدام کرده و با روشن کردن تکلیف مدیرعامل استقلال پرونده این قضیه را ببندد. این درحالی است که هنوز بعد از برکناری احمد سعادتمند از مدیرعاملی استقلال علاوه‌بر اینکه مدیرعامل جدید مشخص نیست بلکه هنوز فرد دیگری جایگزین او در هیات‌مدیره نشد و از آن زمان این باشگاه با سرپرستی احمد مددی و یک عضو غایب هیات‌مدیره پیگیری می‌شود.

البته درخصوص شکاف مدیریتی و اختلافات بین سرپرست و هیات‌مدیره در این چند روز به تفصیل به این موضوع پرداخته و از جوانب مختلف آن را بررسی کرده‌ایم اما همان طور که اشاره کردیم جنب‌وجوش‌های اخیر در وزارت ورزش نشان می‌دهد که احتمال زیاد طی روزهای آینده و چه بسا امروز و فردا تغییر و تحولاتی در امر مدیریت استقلال انجام خواهد شد.

بعد از اینکه مددی به‌عنوان سرپرست استقلال انتخاب شد و با حضور کارگزار جدید اختلافات عیان شد و کار تا جایی پیش رفت که اعضای هیات‌مدیره اعلام کردند درصورت تداوم حضور مددی آنها حاضر به ادامه همکاری با استقلال نیستند. با این حال وزارت ورزش که قبلا طبق ادعاها انتخاب مدیرعامل جدید را به هیات‌مدیره واگذار کرده بود نسبت به انتخاب مددی به‌عنوان مدیر جدید پافشاری کرده تا این شکاف در جمع مدیران استقلال بیشتر از هر زمان دیگری بشود. این درحالی است که بامداد جمعه نیز مهدی عبدیان یکی از اعضای هیات‌مدیره با یک استوری مشکوک و بحث برانگیز که «سکوت شاید بهتر باشد» نسبت به وقایع اخیر واکنش نشان داده تا این گمانه‌زنی مطرح شود احتمالا شایعه مدیریت مددی صحت داشته و امروز و فردا حکم مدیرعامل از طرف وزارت امضا خواهد شد.

نکته قابل توجه اینکه به‌جز این موضوع از راهروهای وزارت نیز شنیده می‌شود حمیدرضا آصفی، سخنگوی سابق وزارت امور خارجه و عضو اسبق هیات‌مدیره استقلال نیز به‌عنوان نفر پنجم این هیات‌مدیره حکم خود را دریافت خواهد کرد هرچند زبده شیرکوهی در آستانه خروج از هیات‌مدیره قرار دارد که درصورت وقوع این امر به احتمال زیاد فردی که به‌عنوان مدیرعامل انتخاب می‌شود پازل اعضای هیات‌مدیره را تکمیل خواهد کرد. همه اینها درحالی است که با قوت گرفتن شایعه مدیرعاملی مددی از هواداران این تیم گرفته تا پیشکسوتان و سایر دست‌اندرکاران سابق اجرایی در این باشگاه نسبت به این موضوع به‌طور جدی واکنش نشان داده و اعتراض‌هایی را مطرح کردند و جالب اینکه اعتراض‌ها به‌گونه‌ای است که برخی عنوان می‌کنند درصورت انتخاب مددی او در مدیریت حتی روی دست مدیرانی مثل فتحی، افشارزاده و افتخاری بلند شده و احتمالا با ناکامی بزرگی مثل مدیران سابق این باشگاه را ترک خواهد کرد.

 احتمال حضور نامداری

گفته می‌شود به‌جز آصفی درصورتی که زبده شیرکوهی از جمع آبی‌پوشان رفتنی شود و قرار بر این باشد که مدیرعامل در جمع اعضای هیات‌مدیره نباشد به‌طور حتم یک فرد دیگر برای این سمت انتخاب می‌شود. از نامداری به‌عنوان نفر پنجم اسم برده شده است و این درحالی است که نامداری طی ماه‌های اخیر هزینه‌های زیادی برای موفقیت استقلال انجام داده و حتی طبق شنیده‌ها پیش‌پرداخت بازیکنان تمدیدی نیز توسط نامداری به آنها پرداخت شده است. البته زبده یک ماهی در جلسات هیات‌مدیره استقلال شرکت نکرد و همین موضوع بهانه را به‌دست وزارت برای تغییر او داده است هرچند این عضو هیات‌مدیره در این مدت اخیر خود را فعال نشان داده و میلی برای خروج از هیات‌مدیره استقلال از خود نشان نداده است.

 از چاله به چاه؟

در این بین اما نکته قابل توجه اینکه این اراده در بین مسئولان وزارت ورزش به‌وجود آمده تا به هیات‌مدیره و بحث مدیرعاملی استقلال سر و سامان ببخشند اما اینکه به هر قیمتی به‌سرعت بخواهند این اتفاق بیفتد چه بسا یاد دوران ناکام مدیران قبلی دوباره زنده شده و باز هم آبی‌ها را از چاله به چاه می‌اندازند. درحالی که در این مقطع برخی اعتقاد دارند که بعد از سال‌ها استقلال به یک هیات‌مدیره همسو و منسجم رسیده که دست بردن در ترکیب آن می‌تواند مشکلات جدی و جدیدی را برای این باشگاه ایجاد کند و به همین منظور منتقدان که در سال‌های اخیر بعضا وزارت ورزش را در ناکامی‌های این باشگاه مقصر می‌دانند معتقدند این اقدام نیز می‌تواند در جهت تخریب این باشگاه برآمده و موانع جدیدی در راه موفقیت ایجاد کند.

 * نویسنده: محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار