تاریخ : Wed 09 Dec 2020 - 22:41
کد خبر : 48904
سرویس خبری : ورزش

فینیشینگ

اخراج هفتمین سرمربی تراکتور در 2 سال؛ قول داده بود 10 امتیاز از 5 بازی بگیرد

فینیشینگ

سرخ‌پوشان فعلا در انتظار سرمربی جدید هستند و مشکلات مالی به این تیم فشار آورده، تراکتوری‌ها که عادت به ترکیدن بمب‌های میلیاردی داشتند حالا نه‌تنها بازیکن ستاره‌ای را در نقل‌وانتقالات جذب نکردند بلکه منصوریان و واسعی را هم از دست دادند تا دست‌شان بیش از پیش برای ادامه لیگ خالی شود.

الهامی و ویسی گزینه مربیگری، مشاور زنوزی گزینه مدیرعاملی

به گزارش «فرهیختگان»، دو قطبی علیپور – منصوریان در مقابل زنوزی و اطرافیانش از ابتدای فصل جاری تشکیل شده بود و هر گروه به صورت جداگانه درحال جذب بازیکن برای تراکتور بودند. اتفاقی که موجب انتقاد برخی از اطرافیان منصوریان هم شده بود و آنها اعتقاد داشتند کار به این شیوه جلو نمی‌رود. منصوریان اما اعتقاد داشت با کسب چند نتیجه خوب و پیروزی‌های متوالی می‌توان تیم مقابل را پس زد و به همراه علیپور کار را پیش برد. کسب سه تساوی، یک پیروزی و یک شکست در 5 هفته ابتدایی لیگ اما زودتر از حد تصور کار را برای سرمربی پیشین استقلال به پایان رساند و منصوریان برکنار شد تا تیم قدرتمندی که به‌عنوان مشاور در کنار زنوزی حضور دارند کار را دوباره به دست گیرند. اتفاقی که دوباره موج انتقادات را در فضای مجازی از مالک متمول باشگاه به همراه داشت و تغییرات پی در پی مربیان در این تیم، باعث هجمه هواداران شد. جالب است بدانید این هفتمین سرمربی تراکتور در دو سال اخیر و بعد از تغییر مالکیت باشگاه به نام زنوزی است. جان توشاک، محمد تقوی، ژرژ لیکنز، مصطفی دنیزلی، احد شیخ‌لاری(موقت) و ساکت الهامی مربیان پیشین تراکتوری‌ها بودند که هریک به دلایل مختلف از این تیم جدا شدند و راه دیگری را پیش گرفتند.

 قول منصوریان: حداقل 10 امتیاز می‌گیرم

در بیانیه‌ای که روز گذشته سایت باشگاه تراکتور منتشر کرد نوشته شده بود: «نظر به عدم تحقق اهداف تعیین شده در هنگام عقد قرارداد، هیات‌مدیره باشگاه برای قطع رابطه قراردادی با علیرضا منصوریان به توافق رسید.» براساس شنیده‌های «فرهیختگان» ظاهرا علیرضا منصوریان در ابتدای فصل و هنگام عقد قرارداد قول داده بود تیم تحت مدیریتش از 5 بازی ابتدایی حداقل 10 امتیاز می‌گیرد اما کسب تنها 6 امتیاز و حضور سرخ‌پوشان تبریزی در رتبه دوازدهم زمینه برکناری علی‌منصور را فراهم کرد. سرمربی جوان سرخ‌های تبریزی که پیش‌تر اعلام کرده بود تنها با یک تماس تلفنی سرمربی تراکتور شده حالا با یک بیانیه به کار خود پایان داد وحتی نتوانست آنچنان که خودش دوست دارد و در استقلال آن را عملی کرد، در یک کنفرانس طولانی‌مدت با این تیم خداحافظی کند.

علی‌منصور که قبلا به خاطر استفاده از کلماتی مثل فرشینگ سوژه رسانه‌ها و فضای مجازی شده بود در نشست خبری بعد از بازی با سپاهان گفت: «تیم من مشکل فینیشینگ دارد.» و حالا خودش هم با تراکتور به این مشکل برخورد!

 ساکت و گواردیولا در اولویت

به هرترتیب منصوریان رفت و حالا آلترناتیوهایش به این تیم نزدیک و نزدیک‌تر هستند. همان‌طور که پیش‌تر در «فرهیختگان» نوشتیم، ساکت الهامی گزینه اصلی مشاوران زنوزی برای حضور در این تیم است. الهامی که سابقه قهرمانی با تراکتور را در کارنامه دارد به حکم کمیته انضباطی محروم است و باید از دور تیمش را هدایت کند اما تراکتور یک گزینه دیگر هم دارد که مذاکراتی با او انجام داده! گفته می‌شود عبدالله ویسی دیگر گزینه تیم تحت مالکیت تراکتور برای جانشینی منصوریان است و به نظر می‌رسد گواردیولا به هدایت یک تیم بزرگ دیگر نیز نزدیک شده است. او پیش‌تر هدایت سپاهان را نیز برعهده داشت که نتوانست نتایج دلخواهش را کسب کند و درنهایت جای خود را به زلاتکو کرانچار داد. استقلال خوزستان، نفت مسجدسلیمان، شاهین بوشهر و پیکان دیگر تیم‌هایی بودند که ویسی در آنها کسب تجربه کرد و حالا تراکتور می‌تواند یازدهمین تجربه ویسی در امر مربیگری باشگاهی باشد.

 مشاور زنوزی گزینه مدیرعاملی تراکتور

شایعات از تبریز هر روز عجیب‌تر می‌شود. شنیده‌ایم زنوزی یکی از مشاورانش را که چندان خوش‌نام نیست و هواداران از او دل‌خوشی ندارند در آب‌نمک گذاشته تا در صورت مساعد شدن شرایط به مدیرعاملی باشگاه منصوب کند. سجاد سیاح که به‌تازگی مدیرعامل باشگاه تراکتور شده و از متمول‌های اهل خوی محسوب می‌شود برنامه بلندمدتی برای ورود تراکتور به بورس دارد و گفته می‌شود اگر نتواند این کار را به‌خوبی انجام دهد بلافاصله برکنار و مشاور مالک باشگاه به سمت مدیرعاملی تراکتور خواهد رسید. دیگر شایعه عجیبی که از باشگاه تراکتور به گوش‌مان رسیده این است که ظاهرا این باشگاه به دلیل تخلف در جذب سعید واسعی، دو فصل از پنجره نقل‌وانتقالات محروم و مبلغی هم جریمه شده اما از آنجایی که هنوز این حکم قطعی نیست، باشگاه و فدراسیون آن را اعلام نکرده‌اند. هرچند پیگیری‌ها از باشگاه تراکتور و فدراسیون فوتبال نشان می‌دهد باشگاه تحت مالکیت زنوزی موفق شده به کمیته تعیین وضعیت ثابت کند که در این داستان بی‌تقصیر بوده و نمی‌دانسته که واسعی با پیکان قرارداد دارد. ضمن اینکه واسعی پیش از تراکتور با استقلال و چند تیم دیگر هم مذاکره کرده و همین موضوع باعث شده باشگاه تراکتور ثابت کند که واسعی اعلام کرده فسخ قرارداد یک‌طرفه‌اش قانونی است. اتفاقی که درنهایت منجر به محرومیت 4 ماهه واسعی و جریمه دو میلیاردی او شد. هرچه که باشد اوضاع در تبریز خوب نیست. سرخ‌پوشان فعلا در انتظار سرمربی جدید هستند و مشکلات مالی به این تیم فشار آورده، تراکتوری‌ها که عادت به ترکیدن بمب‌های میلیاردی داشتند حالا نه‌تنها بازیکن ستاره‌ای را در نقل‌وانتقالات جذب نکردند بلکه منصوریان و واسعی را هم از دست دادند تا دست‌شان بیش از پیش برای ادامه لیگ خالی شود.

* نویسنده: محمد آقایی‌فرد، روزنامه‌نگار