تاریخ : Tue 08 Dec 2020 - 12:45
کد خبر : 48876
سرویس خبری : ورزش

برای پرسپولیس آرزوی موفقیت می‌کنیم

سرپرست نساجی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: سازمان لیگ چیزی از لغو بازی به ما نگفت!

برای پرسپولیس آرزوی موفقیت می‌کنیم

سیف‌الله‌پور گفت: برای نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا آرزوی موفقیت می‌کنیم و قطعا از موفقیت آنها به‌عنوان نماینده ایران خوشحال می‌شویم.

کیفیت بد چمن مصنوعی وطنی مشکل ما هم است

به گزارش «فرهیختگان»، مخالفت تیم فوتبال نساجی برای بازی در تهران مقابل تیم پرسپولیس و جا‌به‌جایی بازی رفت با بازی برگشت باعث شد تا سازمان لیگ در اقدامی خودجوش در جهت حمایت از نماینده فوتبال کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا این بازی را لغو و به زمان دیگری موکول کند. با وجود لغو این بازی، مسئولان باشگاه نساجی از اظهارنظر در این خصوص یا اعتراض به تصمیم سازمان لیگ سر باز زدند و نخواستند حالا که بازی لغو شده حاشیه‌ای برای تیم پرسپولیس به‌وجود بیاورند. با این حال تشریح شرایط تیم نساجی بعد از لغو این بازی از زبان سرپرست این تیم خالی از لطف نیست. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با  ایزد سیف‌الله‌پور را در ادامه می‌خوانید.

 چه شد که با لغو بازی با تیم پرسپولیس موافقت کردید؟

سازمان لیگ از ما نظری نخواست که موافق یا مخالف باشیم. هفته پیش سازمان لیگ برنامه چند بازی را اعلام کرد و بر همین اساس ما بازی مقابل تیم نفت مسجدسلیمان و پرسپولیس را میزبان بودیم. از این رو بر اساس میزبانی در دو بازی متوالی در ساری اردو زدیم. در این فاصله تمرینات منظمی برگزار کردیم و بازی با تیم نفت مسجدسلیمان را پشت سر گذاشتیم و در انتظار بازی با تیم پرسپولیس بودیم که لغو شد و تیم ما به تهران برگشت.

 اگر سازمان لیگ مکاتبه‌ای با شما نکرد چه کسی به شما از لغو این بازی خبر داد؟

هیچ اطلاعی به ما ندادند و سازمان لیگ مکاتبه‌ای در این مورد نکرد. حتی با عوامل تیم ما قبل بازی با نفت مسجدسلیمان هم در مورد لغو بازی هفته بعدمان صحبت نشد. ما از طریق رسانه‌ها با خبر شدیم بازی لغو شده و انجام نمی‌شود.

 چرا همان زمان که درخواست بازی در ورزشگاه آزادی شد موافقت نکردید؟

این هم درخواست سازمان لیگ نبود بلکه باشگاه پرسپولیس درخواستی داشت که بازی در تهران برگزار شود. در همین خصوص تشکیل جلسه دادیم و در جلسه‌ای که کمیته فنی باشگاه و سرمربی تیم‌مان داشتند وحید فاضلی با تغییر محل بازی موافقت نکرد. از طرفی بازی بعدی ما مقابل تیم قدرتمند سپاهان است. اگر ما با تیم پرسپولیس خارج از خانه بازی می‌کردیم و بعد با سپاهان هم خارج از خانه بازی می‌کردیم دو بازی سخت خارج از خانه برگزار کرده بودیم. برگزاری دو بازی سخت خارج از خانه به تیم‌مان فشار می‌آورد و طبیعی است که ما به فکر منافع تیم خودمان باشیم. ما هم مثل تیم پرسپولیس پرهوادار هستیم و باید پاسخگوی دوستداران این تیم باشیم.

 گویا یحیی گل‌محمدی از زمین چمن مصنوعی ورزشگاه‌تان ایراد گرفته و مدعی بود بازیکنانش در این چمن آسیب می‌بینند؟

این مشکل ما هم هست! ورزشگاه وطنی خوب نیست ما هم از این چمن آسیب دیدیم. چند مهره تاثیرگذارمان را فصل قبل از دست دادیم. به همین دلیل در این مورد با مسئولان مربوطه صحبت کردیم. قول‌هایی هم به ما دادند. با وجود اینکه گفته بودند چمن را به طبیعی تغییر می‌دهند ولی سازمان برنامه و بودجه استان هنوز بودجه لازم را در اختیار اداره ورزش قرار نداده است.

ظاهرا قول داده بودید درصورت برگزاری بازی، بازیکنان تیم پرسپولیس آسیب نبینند؟

برای نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا آرزوی موفقیت می‌کنیم و قطعا از موفقیت آنها به‌عنوان نماینده ایران خوشحال می‌شویم. درواقع ما همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای این بازی را رعایت کرده بودیم و از طرفی چون قائمشهر در وضعیت قرمز قرار نداشت تلاش خود را کرده بودیم تا تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ورزشگاه وطنی رعایت شود.
بازی هفته قبل شما مقابل تیم نفت مسجدسلیمان هم حاشیه‌ساز شد و قائم‌مقام این باشگاه نفتی اعتراضاتی داشت.
صحبت‌هایی که قائم‌مقام باشگاه نفت مسجدسلیمان مطرح کرد اصلا به‌حق نبود. ما در مدتی که آنها به قائمشهر آمدند کمال همکاری را با آنها کردیم و حتی ورزشگاه وطنی را برای تمرین در اختیارشان گذاشتیم. کدام تیم چنین کاری برای رقیبش می‌کند؟

ولی گویا در رختکن‌شان قفل بود!

تیم ما هم‌زمان با تیم نفت مسجدسلیمان وارد ورزشگاه شد. ما هم همان موقع متوجه شدیم کلید رختکن‌شان نیست و در عرض 2 دقیقه قفل رختکن را شکستیم و آنها وارد شدند. در جلسه هماهنگی شب قبل از بازی نماینده فدراسیون خواهان آماده‌سازی رختکن‌ها و تجهیز به پروتکل‌های بهداشتی شده بود و پس از آن گفته بود در رختکن‌ها را پلمب کنند. طبیعی است که قبل از ورود آنها نمی‌توانستیم پلمب را باز کنیم. آنها باید قبل از ورود تیم‌شان به ورزشگاه تدارکات خود را به استادیوم می‌فرستادند و رختکن را تحویل می‌گرفتند. با این حال من از مجتبی حسینی که از بهترین مربیان کشورمان است به‌خاطر این تاخیر چند دقیقه‌ای معذرت‌خواهی کردم. آنها هم نباید شکست‌شان را به گردن این مسائل می‌انداختند.
 داوری بازی هم حرف و حدیث‌هایی داشت و حتی نفتی‌ها تیم شما را مستحق این پیروزی نمی‌دانستند.
در برنامه‌های تلویزیونی کارشناسان به این موضوع پرداختند و حتی مجتبی حسینی پذیرفت پنالتی تیم ما کاملا صحیح بوده است. از طرفی مشخص شد گل آنها آفساید بود. پس دیگر جای بحثی باقی نمی‌ماند. در هر صورت من به تیم نفت ارادت دارم و فکر نمی‌کنم این برد و باخت‌ها از رابطه خوب دو تیم و عوامل‌شان کم کند.

با قرار گرفتن در رده سوم تا حدودی ثابت کردید بالانشینی تیم‌تان اتفاقی نیست.

من قبلا هم گفتم که کاری به صدر و قعر جدول ندارم. البته درنظر داریم در نیمه بالایی جدول جای بگیریم و برای به‌دست آوردن بهترین شرایط تلاش می‌کنیم ولی ساختن تیمی خوب در اولویت برنامه‌های ما است. ما هفته قبل تیمی را شکست داده بودیم که مقابل تیم‌های بزرگی نباخته بود و اولین شکست را به آنها تحمیل کردیم. از طرفی این سه امتیاز برای ما شیرین بود چون بعد از سال‌ها موفق به شکست تیم نفت مسجدسلیمان شدیم.

 فکر می‌کنید بتوانید این جایگاه را در ادامه حفظ کنید؟

تیم ما هنوز نقاط ضعف زیادی دارد. برخی بازیکنان تیم ما چند روز مانده به شروع لیگ به تیم اضافه شدند. البته امید زیادی به این تیم دارم و می‌بینم که هر هفته بهتر شده و روند صعودی در پیش گرفته‌اند. با این حال برای قضاوت درمورد تیم نساجی و توانایی‌هایش زود است. ما تیمی هستیم که نسبت به فصل قبل تغییرات زیادی داشتیم از این‌رو به زمان بیشتری برای هماهنگی نیاز داریم با این حال با توجه به جمیع جهات تیم خوبی هستیم و عملکرد بازیکنان و مربیان قابل تحسین است.

 * نویسنده : نیلوفر مژدهی،  روزنامه‌نگار