تاریخ : Tue 08 Dec 2020 - 12:08
کد خبر : 48860
سرویس خبری : ورزش

 دانشگاه آزاد اسلامی را مدعی قهرمانی می‌دانم/ کار تیم‌ملی بسیار سخت است

سرمربی تیم‌ملی کشتی آزاد در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

دانشگاه آزاد اسلامی را مدعی قهرمانی می‌دانم/ کار تیم‌ملی بسیار سخت است

غلامرضا محمدی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی تیم خوب و نسبتا جوانی دارد که کشتی‌های خوبی گرفتند. به‌نظرم این تیم جزء مدعیان این دوره لیگ برتر است.

به گزارش «فرهیختگان»، پیکارهای دور برگشت لیگ برتر کشتی آزاد جام یادگار امام(ره) در گروه الف از صبح روز یکشنبه در خانه کشتی شهیدابراهیم هادی مجموعه‌ ورزشی آزادی تهران برگزار شد. بر این اساس غلامرضا محمدی به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی کشتی آزاد و ابراهیم مهربان به‌عنوان مربی این تیم با حضور در جایگاه کمیته فنی بر مسابقات لیگ برتر نظارت داشتند. این دو عضو کادر فنی تیم‌ملی چندی‌پیش به‌دلیل ابتلا به کرونا برای مدتی مشغول درمان و طی‌کردن دوران قرنطینه بودند و این نخستین حضور آنها در سالن مسابقات بعد از بهبودی و درمان کرونا به شمار می‌رفت. روز گذشته در حاشیه این مسابقات فرصتی دست داد تا با سرمربی تیم‌ملی کشتی آزاد درباره وضعیت تیم‌ملی و برگزاری لیگ برتر صحبت کنیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با غلامرضا محمدی را در ادامه می‌خوانید.

از آخرین وضعیت تیم‌ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا با توجه به لغو مسابقات جهانی صربستان و تازه‌ترین شرایط و اردویی که برگزار می‌شود، شروع کنید.

متاسفانه باید بگویم شرایط خوبی نیست چراکه زمان زیادی را از دست داده‌ایم. البته فدراسیون و سازمان لیگ بسیار زحمت کشیدند و کار خوبی انجام دادند که مسابقات لیگ برتر را برگزار کردند و اواخر آذر هم فینال این رقابت‌ها برگزار می‌شود ولی از اوایل دی‌ماه کشتی‌گیران دراختیار ما قرار می‌گیرند و باید به مسابقات گزینشی برویم. زمان بسیار کمی دراختیار داریم و کار بسیار سختی برای گرفتن سهمیه‌های باقی‌مانده خواهیم داشت. اینها واقعیت‌هایی است که باید بگوییم تا مردم بدانند ولی تلاش می‌کنیم حداکثر سهمیه را کسب کنیم. بعد از لیگ اردوهای ما شروع می‌شود تا به مسابقات قهرمانی آسیا برویم. البته هنوز مشخص نیست که اردوی ما در کجا برگزار شود و فدراسیون درحال پیگیری است که جای مناسب را فراهم کند.

ظاهرا برای کسب سهمیه‌های باقی‌مانده چندان امیدوار نیستید!

امید همیشه هست اما باید تاکید کنم کار بسیار سخت است. بعد از مسابقات آسیایی همه تمرکز ما برای کسب سه سهمیه باقی‌مانده است و برای کسب آن باید به مسابقات چین برویم و در اردیبهشت‌ماه هم در مسابقات بلغارستان شانس داریم که اگر سهمیه‌ای جا ماند کسب کنیم.

برگزاری مسابقات لیگ برتر چقدر در بهبود وضعیت ملی‌پوشان تاثیر داشت؟

قطعا اتفاق خوبی بود و کشتی‌گیران در یک شرایط نسبی قرار گرفتند که به اردوی تیم‌ملی اضافه شوند. ما یک جابه‌جای هم برای اعزام به صربستان در جام‌جهانی که انفرادی هست داشتیم و دو جوان یعنی رحمان عموزاد و امیرمحمد یزدانی جایگزین حسن یزدانی و کامران قاسم‌پور شدند و آقای حاج‌کناری هم به‌عنوان مربی این نفرات را همراهی خواهد کرد.

از این مسابقات ممکن است کشتی‌گیر جدیدی به اردوی تیم‌ملی دعوت شود؟

بله از مسابقات لیگ قطعا برای اردوی تیم‌ملی استفاده می‌کنیم و اگر در ارزیابی‌های‌مان متوجه یک استعداد جدید شده باشیم حتما به اردو دعوت خواهد شد.

عملکرد تیم دانشگاه ‌آزاد اسلامی را در این دوره از مسابقات چطور ارزیابی می‌کنید؟

دانشگاه آزاد اسلامی تیم خوب و نسبتا جوانی دارد که کشتی‌های خوبی گرفتند. به‌نظرم این تیم جزء مدعیان این دوره لیگ برتر است.

تفاهمنامه همکاری برای استفاده از امکانات دانشگاه آزاد برای تیم‌ملی هم امضا شده است. چقدر مشتاقید از امکانات این ارگان برای اردوهای خود استفاده کنید؟

قطعا خوشحال می‌شویم که چنین اتفاقی رخ دهد. حتی سال گذشته هم با صحبت‌هایی که با مسئولان دانشگاه آزاد داشتیم قصد داریم با یکدیگر همکاری کنیم که فراهم نشد ولی امسال درصورت فراهم شدن شرایط حتما استفاده می‌کنیم.

برگزاری مسابقات در شرایط فعلی منتقدانی هم داشت. شما فکر می‌کنید برگزاری مسابقات ورزشی در تزریق روحیه به مردم مفید است؟

بله به‌نظر من ورزش می‌تواند به نشاط و سلامت جامعه کمک کند، خصوصا در این شرایط سخت که به‌خاطر کرونا پیش آمده و مردم چه به‌لحاظ جسمی و چه از نظر روحی آسیب بسیاری دیده‌اند. برگزاری مسابقات ورزشی می‌تواند شور و نشاط را به مردم تزریق کند. مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ کشتی تلاش زیادی کردند که مسابقات لیگ برگزار شود و مردم کشتی‌دوست بتوانند از منازل مسابقات را تماشا کنند.