تاریخ : Tue 08 Dec 2020 - 12:05
کد خبر : 48859
سرویس خبری : ورزش

آزادکاران دانشگاه آزاد هم به نیمه‌نهایی رسیدند

دور برگشت مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد - تهران

آزادکاران دانشگاه آزاد هم به نیمه‌نهایی رسیدند

آزادکاران دانشگاه آزاد اسلامی نیز پس از فرنگی‌کاران این دانشگاه به نیمه‌نهایی لیگ برتر باشگاه‌های کشور صعود کردند.

فیروزپور: می‌توانیم روی سکو برویم / عامل: حمایت دانشگاه آزاد از کشتی ارزشمند است

به گزارش «فرهیختگان»،  روز گذشته دور برگشت رقابت‌های کشتی آزاد جام یادگار امام(ره) و گرامیداشت سردارسپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی در گروه الف، در خانه کشتی شهیدابراهیم هادی پیگیری شد و تیم دانشگاه آزاد اسلامی با سرمربیگری علیرضا رضایی چهره خوش‌نام کشتی سنگین‌وزن ایران و جهان، با نتیجه ۸ بر ۲ تیم شهدای زنجان را مغلوب کرد. به این ترتیب آزادکاران دانشگاه آزاد اسلامی نیز پس از فرنگی‌کاران این دانشگاه به نیمه‌نهایی لیگ برتر باشگاه‌های کشور صعود کردند. آزادکاران دانشگاه آزاد اسلامی در این رقابت‌ها فقط مغلوب تیم استقلال تهران شدند و به‌عنوان تیم دوم صعود کردند. طبق اعلام سازمان لیگ کشتی کشور، قرار است مرحله نیمه‌نهایی و نهایی لیگ برتر کشتی فرنگی ۲۵ آذر و نیمه‌نهایی و نهایی لیگ برتر کشتی آزاد کشور ۲۸ آذر در خانه کشتی شهیدابراهیم هادی برگزار شود.

از لشگری ممنونم که بعد از شکست به ما روحیه داد

فیروزپور: می‌توانیم روی سکو برویم

امیرحسین فیروزپور، کشتی‌گیر وزن 86کیلوگرم دانشگاه آزاد جزء ستاره‌های دور برگشت لیگ کشتی آزاد بود که در سه دیدار این مرحله توانست سه پیروزی را کسب کند. وی که اهل جویبار است سابقه مسابقات نوجوانان جهان سال 2018 در بلغارستان را داشت که به مدال طلا دست یافت و حالا آماده است در رده بزرگسالان هم به جمع مدال‌آوران ایران ملحق شود. فیروزپور درباره حضورش در تیم دانشگاه آزاد گفت: «من دانشجوی این دانشگاه هستم و در رشته حسابداری در واحد جویبار تحصیل می‌کنم، البته امیدوارم که تحصیلاتم را ادامه بدهم. خوشحالم که در تیم خوب دانشگاه آزاد عضویت دارم و در این مدت نیز به‌خوبی از ما حمایت شده است.»

وی که اولین حضورش در رده بزرگسالان را تجربه می‌کند، تصریح کرد: «امیدوارم با کمک‌های رضایی (سرمربی تیم دانشگاه آزاد) بتوانم پله‌های ترقی را طی کنم و در کشتی به مدارج بالاتر برسم.»

آزادکار تیم دانشگاه آزاد درباره مسابقات این تیم در مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر گفت: «خدا را شکر تیم خوبی داریم و می‌توانیم در مرحله بعدی هم نتایج خوبی بگیریم و درنهایت روی سکو برویم.»

وی در پایان ضمن تشکر از پدر، مادر و مربیانی که در این سال‌ها برایش زحمت کشیدند و ازلشگری که بعد از شکست آزادکاران مقابل استقلال در جمع‌شان حاضر شد و به آنها برای کسب پیروزی در مبارزه بعدی روحیه داد نیز تشکر کرد.

رضایی: مصمم هستیم روی سکو بایستیم

پس از صعود آزادکاران دانشگاه آزاد اسلامی به مرحله نیمه‌نهایی، علیرضا رضایی سرمربی شناخته‌شده این تیم گفت: «این پیروزی ارزشمند را به اعضای خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی اهدا می‌کنیم و امیدواریم در این شرایط کرونایی باعث شادی دل‌شان شده باشیم. شاگردانم هرچه در توان داشتند روی تشک کشتی گذاشتند و خوشحالیم که تا این مرحله از رقابت‌ها نتایج قابل‌قبولی کسب کرده‌ایم. دور تازه اردوی تیم از شنبه در تهران آغاز می‌شود و مصمم هستیم در پایان رقابت‌ها روی سکو بایستیم.»

عامل: کشتی به برگزاری این مسابقات نیاز داشت

حمایت دانشگاه آزاد از کشتی ارزشمند است

هادی عامل نام شناخته‌شده‌ای برای اهالی ورزش است. گزارشگر قدیمی کشتی که البته در این رشته یک کارشناس هم به‌شمار می‌رود همچنان با هیجان مسابقات کشتی را گزارش می‌کند و به‌نوعی شناخته‌شده‌ترین گزارشگر در این حوزه محسوب می‌شود. عامل مسابقات اخیر لیگ برتر کشتی در دو بخش فرنگی و آزاد را نیز به‌طور زنده برای تلویزیون گزارش کرد و روز گذشته در حاشیه مسابقات دور برگشت لیگ فرنگی پاسخگوی سوالات «فرهیختگان» بود.

وی درباره ارزیابی خود از این مسابقات در مقایسه با دور رفت گفت: «در دور برگشت به‌خاطر اینکه تیم‌ها فرصت تمرین داشتند آماده‌تر بودند، ضمن اینکه برخی تیم‌ها توانستند کشتی‌گیر خارجی جذب کرده و خود را تقویت کنند. درواقع از همه نظر وضعیت بهتر از دور رفت بود. اما نکته مهم این است که کشتی ما بعد از 9ماه توقف به این مسابقات نیاز داشت. مسئولان سازمان لیگ تلاش زیادی کردند و در این شرایط بحرانی کار سختی بود که مجوز بگیرند و بدون مشکل برگزار کنند. خدا را شکر کار مهمی بود که انجام شد.»

عامل ادامه داد: «الان روسیه درحال برگزاری مسابقات قهرمانی کشور است، در آمریکا مسابقه با جایزه 200هزار دلاری برگزار می‌شود، صربستان جام‌جهانی را برگزار می‌کند، 28بهمن در قزاقستان مسابقات قهرمانی آسیا برگزار می‌شود و این یعنی کشتی متوقف نشده است. نباید فراموش کنیم که ما 6سهمیه المپیک را هنوز نگرفتیم و نیاز است که کار کنیم. برگزاری این مسابقات لازم بود و تا حدی کشتی‌گیران به آمادگی نسبی رسیدند، مبلغی هم به این بهانه به کشتی تزریق شد. کار سخت بود ولی بسیار ارزشمند است و باید از برگزارکنندگان تشکر کرد.»

وی درباره اینکه برخی مخالفان می‌گفتند در کرونا نباید این مسابقات برگزار می‌شد، تصریح کرد: «بستگی به این دارد که چگونه برگزار شود، طبعا اگر مسابقاتی بدون رعایت موارد بهداشتی برگزار شود همه با آن مخالفند ولی در این رقابت‌ها تمام پروتکل‌ها رعایت شد. همه حاضران در مسابقات تست دادند و بعد در خانه کشتی به قرنطینه رفتند و مشکلی هم پیش نیامد. این اتفاق قطعا به‌نفع کشتی بود. حتی اجازه ندادند دوستان ما به سالن بیایند و همه‌چیز کاملا جدی گرفته شد. به همین دلیل اتفاق خوبی رخ داد و مردم هم بعد از مدت‌ها توانستند مسابقات کشتی را از تلویزیون تماشا کنند و روحیه‌شان کمی تغییر کند و سرگرم شوند.»

گزارشگر و کارشناس قدیمی کشتی درباره ارزیابی خود از حضور تیم‌های فرنگی و آزاد دانشگاه آزاد که هر دو به مرحله نیمه‌نهایی رسیدند، گفت: «به‌طور کلی هر تیمی در مسابقات لیگ شرکت کند برای حمایت از کشتی و جوان‌هاست. ورزش دانشگاه آزاد همیشه حامی کشتی بوده و حتی اگر دو تیمش صعود هم نمی‌کردند حضورش ارزشمند است. خوشبختانه دانشگاه آزاد دو تیم بااخلاق و منضبط داشت که البته از یک تیم دانشگاهی همین انتظار می‌رود. از آنها روی آنتن تلویزیون هم تشکر کردیم چراکه به کشتی و مردم و جوان‌ها خدمت کردند.»

عامل در پاسخ به این سوال که خیلی‌ها به حضور موفق ایران در المپیک توکیو خوش‌بین نیستند و چه اتفاقی باید رخ دهد که بتوانیم در این مسابقات نتیجه مناسبی بگیریم، تاکید کرد: «باید مسابقات زیاد و اردوهای متعدد در چارچوب پروتکل‌ها برگزار شود. نباید کشتی رها شود و کرونا را بهانه کنیم. این مشکل جهانی است و نمی‌توانیم کنار بکشیم. باید کار شود و البته مسئولان ارشد کشور هم باید از سه رشته‌ای که در المپیک شانس مدال دارند یعنی کشتی، وزنه‌برداری و تکواندو حمایت کنند چون کسب مدال در المپیک اتفاقی فراورزشی است و نمودار رشد سیاسی اقتصادی ورزشی یک کشور محسوب می‌شود. همه باید کمک کنند که در توکیو هم نتیجه خوبی بگیریم و دل مردم شاد شود.»

وی در پایان درباره راز محبوبیت خود به‌عنوان یک گزارشگر قدیمی کشتی گفت: «من خاک‌پای مردم ایران هستم و مردم را عاشقانه دوست دارم و وقتی علاقه باشد می‌تواند دوطرفه باشد. ان‌شاءالله بتوانم لیاقت این همه محبت مردم را داشته باشم.»