تاریخ : Mon 07 Dec 2020 - 11:20
کد خبر : 48834
سرویس خبری : ورزش

عادت به باختن

روند بارسلونا در لالیگا برای هوادارانش نگران‌کننده است

عادت به باختن

یاران مسی به‌تدریج به باختن عادت کرده‌اند و این می‌تواند برای یکی از مدعیان همیشگی لالیگا و لیگ قهرمانان خطرناک باشد.

به گزارش «فرهیختگان»، بارسلونا به همان میزان که در لیگ قهرمانان نتایج خوبی گرفته در لالیگا ناامیدکننده ظاهرشده و شنبه‌شب برابر تیم تازه صعودکرده کادیز با نتیجه 2 بر یک شکست خورد. البته کادیز پیش از این رئال‌مادرید را نیز مغلوب خود کرده بود و حالا در بازگشت به لالیگا توانسته در فاصله‌ای کم هر دو قدرت لالیگا را مغلوب خود کند. این چهارمین شکست آبی‌واناری‌ها تنها پس از گذشت 12هفته از شروع مسابقات است و فاجعه وقتی نمایان‌تر می‌شود که بدانیم این تیم در فصل قبل که عملکرد ضعیفی در لالیگا داشت در کل فصل 6بازی را باخت و در دو فصل قبل از آن که با قهرمانی این تیم به پایان رسیده بود در مجموع 4بار به حریفان باخته بود. این روند نشان می‌دهد یاران مسی به‌تدریج به باختن عادت کرده‌اند و این می‌تواند برای یکی از مدعیان همیشگی لالیگا و لیگ قهرمانان خطرناک باشد.

توپ لو دادن‌های مسی

فاصله بارسا با اتلتیکومادرید صدرنشین به 12امتیاز افزایش یافته است و با ادامه این روند بعید است آنها بتوانند در ادامه فصل خود را به‌عنوان یکی از مدعیان قهرمانی مطرح کنند. نگاهی به آمار بازی حاکی از برتری یک‌طرفه شاگردان کومان است اما نتیجه درنهایت به‌صورت دیگری رقم خورد. 82درصد مالکیت توپ و 863پاس در مقابل 185پاس بازیکنان کادیز بازهم این واقعیت را نشان داد که در فوتبال تنها آمار و اعداد نتایج دیدارها را رقم نمی‌زنند. لئو مسی در این دیدار 29بار توپ را لو داد، بیشترین آمار او در این فصل که نشان می‌دهد با روزهای اوجش فاصله دارد و دیگر مثل گذشته نمی‌تواند گره‌گشای تیمش باشد. البته بارسا در این فصل بیشتر از اشتباهات عجیب بازیکنانش لطمه خورده تا ناتوانی در گشودن دروازه حریفان. تیم کومان در خط‌دفاعی به وضوع دچار مشکل است و البته مصدومیت‌ها نیز باعث شده دست او برای تغییرات بسته باشد. با این حال بازیکنان او در چندین مسابقه گل‌هایی را به حریفان تقدیم کردند که از تیمی در سطح بارسا بعید است. پنالتی بچه‌گانه‌ای که دی‌یونگ به ختافه تقدیم کرد و پس از آن اشتباه لنگله که در دام سرخیو راموس افتاد و باعث شد داور در ال‌کلاسیکو به‌ضرر بارسا اعلام پنالتی کند با اشتباهات عجیب پیکه و تراشتگن برابر اتلتیکومادرید تکمیل شد تا آبی‌واناری‌ها دیدارهای حساسی را واگذار کنند. مقابل آلاوس هم پیکه و نتو، گلر بارسا با همکاری هم گلی را به میزبان تقدیم کردند و در دیدار اخیر برابر کادیز هم آلبا، تراشتگن و لنگله نقش اصلی را در شکست تیم‌شان داشتند. به این ترتیب کاملا مشخص است که بازیکنان به‌خصوص در فاز دفاعی تمرکز لازم را در بازی‌ها ندارند و به‌راحتی به مهاجمان حریف اجازه گلزنی می‌دهند.

نگرانی بوسکتس و کومان

سرخیو بوسکتس، هافبک باتجربه کاتالان‌ها در پایان بازی معترف بود که شکست‌های اخیر تیم بسیار نگران‌کننده است و باید هرچه زودتر فکری برای آن کرد: «در این فصل شکست‌های زیادی را تجربه کردیم و این اصلا خوب نیست. مشکل بعدی این است که فاصله ما با صدر جدول زیاد شده و دیگر فرصتی برای اشتباه‌کردن نداریم. باید هرچه زودتر به فرم مطلوب برگردیم. در این مسابقه اشتباهات زیادی داشتیم و به‌راحتی اجازه دادیم حریف دو گل بزند. این اتفاقات باعث شد در موقعیت سختی قرار بگیریم و نتوانیم از فرصت‌ها استفاده کنیم. اشتباهات فردی باعث‌شده امتیازات زیادی را از دست بدهیم. البته نباید به‌دنبال مقصر باشیم و بهتر است هرچه سریع‌تر فکری برای بهتر شدن تیم کنیم. ما در لیگ قهرمانان تیم کاملا متفاوتی هستیم و نتایج خوبی گرفته‌ایم اما در لالیگا به مشکل خورده‌ایم.»

سرمربی هلندی تیم نیز در پایان بازی با ابراز نگرانی از زیادشدن فاصله تیش با صدر جدول گفت: «ما حالا 12امتیاز از اتلتیکومادرید عقب هستیم و این فاصله بسیار زیادی است. اگر نتوانیم هرچه زودتر این مشکلات را حل کنیم در ادامه فصل دردسرهای بیشتری خواهیم داشت. در این مسابقه گل‌هایی خوردیم که خودمان به حریف تقدیم کردیم و این اصلا قابل‌قبول نیست. نباید فقط مدافعان را سرزنش کنیم چراکه وقتی تیم گل می‌خورد همه بازیکنان در آن مقصرند.»

کومان خودش را نیز در این نتایج مقصر دانسته و ادامه می‌دهد: «وقتی تیم می‌برد همه برده‌اند و در زمان شکست هم همه سهم دارند. مربی نقش مهمی در تیم دارد و باید قبول کنیم که همه باید خوب کار کنند تا پیروزی تیم حاصل شود. خوردن گل دوم باعث شد روحیه تیم افت کند و اصلا انتظار چنین اشتباهاتی را نداشتیم. مشکل تیم ما فقط در خط‌دفاعی نیست. حتی زمانی که توپ را دراختیار داریم هم اشتباهات زیادی داریم و به‌راحتی کنترل بازی را از دست می‌دهیم. باید در همه پست‌ها بهتر شویم و ریتم مناسب قبل را دوباره به‌دست آوریم.»