تاریخ : Sun 06 Dec 2020 - 12:01
کد خبر : 48789
سرویس خبری : ورزش

روحیه تیمی و آمادگی حسینی شانس قهرمانی در آسیا را بالا می‌برد

پنجعلی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: به رمضانی بیشتر فرصت بدهید شاید شگفتی‌ساز شد

روحیه تیمی و آمادگی حسینی شانس قهرمانی در آسیا را بالا می‌برد

آن چیزی که من از تیم پرسپولیس می‌بینم هماهنگی بیشتر و آرامشی است که مدتی از این تیم گرفته شده بود. بازی‌های این تیم در لیگ نشان می‌دهد که بازیکنان دارند با هم هماهنگ‌تر می‌شود. نتایج کسب شده تیم را در شرایط خوب فنی و روحی قرار داده و به‌نظرم وضعیت تیم برای فینال آسیا بسیار امیدوارکننده است.

به گزارش «فرهیختگان»، پرسپولیس پس از قطعی کردن حضورش در فینال لیگ قهرمانان روزهای چندان آسانی را پشت سر نگذاشته است. در همین مدت کوتاه حاشیه‌ها به اوج رسید و رسول‌پناه، مدیرعامل پیشین جای خود را به سمیعی جوان داد. در یارگیری آن اتفاقاتی که هواداران این تیم انتظار داشتند به‌وقوع نپیوست و بازیکنان مورد نیاز علی‌الخصوص در خط هافبک و دفاع جذب نشدند. با این وجود پرسپولیس توانست در لیگ برتر کم‌کم شرایط خودش را پیدا کند و 2 برد و 2 تساوی حکایت از هماهنگ‌تر شدن بازیکنان این تیم دارد. حال چقدر تیم شرایط کسب عنوان قهرمانی آسیا را دارد باید منتظر ماند. محمد پنجعلی، کاپیتان قدیمی پرسپولیس و مدیر تیم‌های پایه این باشگاه در گفت‌وگو با «فرهیختگان» در رابطه با شرایط سرخ‌پوشان در آستانه بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا نظراتی داشت که در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

پرسپولیس باید خودش را برای فینال آسیا آماده کند. درحال حاضر وضعیت آمادگی این تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟

آن چیزی که من از این تیم می‌بینم هماهنگی بیشتر و آرامشی است که مدتی از این تیم گرفته شده بود. بازی‌های این تیم در لیگ نشان می‌دهد که بازیکنان دارند با هم هماهنگ‌تر می‌شود. نتایج کسب شده تیم را در شرایط خوب فنی و روحی قرار داده و به‌نظرم وضعیت تیم بسیار امیدوارکننده است.

نگرانی هواداران از خط دفاع است. در نقل و انتقالات جانشینی برای خلیل‌زاده پیدا نشد و موجودی کادرفنی در این پست فعلا حسینی است و کنعانی‌زادگان.

سیدجلال بازیکن خلاق و بسیار باتجربه است و می‌بینید که توان باز کردن گره‌ها و مدیریت خط دفاع را به‌خوبی دارد. البته فینال تک بازی است و کار هم اصلا آسان نیست. با این وجود فکر می‌کنم جای نگرانی نباشد.

با مصدومیت احتمالی مدافعان آخر فکر می‌کنید کدام بازیکن می‌تواند جایگزین خوبی باشد؟

در این مورد قطعا گل‌محمدی شناخت کاملی از بازیکنانش دارد و می‌داند از کدام گزینه استفاده کند. البته به‌نظر من دفاع میانی یک پست کاملا تخصصی است و نمی‌توان از هر مدافعی در این پست استفاده کرد. شاید یک مدافع میانی بتواند در پست‌های دیگر راحت بازی کند اما برعکسش خیلی سخت است. به‌نظرم در این بازی تیم به فداکاری همه نفراتش نیاز دارد. باید در این 90 دقیقه از جان مایه بگذارند. ما ایرانی‌ها ثابت کرده‌ایم که می‌توانیم نتایج دور از انتظار کسب کنیم.

شما تا 37 سالگی برای پرسپولیس بازی کردید. سیدجلال هم می‌تواند به چنین موقعیتی برسد؟

همه‌چیز به بدن سیدجلال باز می‌گردد. اینکه چگونه بدنش را آماده حفظ کرده در این رابطه خیلی مهم است. من زمانی از فوتبال کنار رفتم که هنوز سرحال بودم و می‌توانستم بازی کنم. نگران این بودم مبادا شرایطم به‌گونه‌ای شود که یک مهاجم بتواند به‌راحتی از کنارم بگذرد! نمی‌خواستم زحماتم به باد برود. سیدجلال هنوز توانایی بازی کردن دارد و خودش بهتر می‌داند چه زمانی باید از فوتبال خداحافظی کند.

چقدر شانس قهرمانی وجود دارد؟

هنوز زود است در این رابطه نظر بدهیم. نمی‌دانیم کدام تیم حریف پرسپولیس خواهد بود. با مشخص شدن چهره حریف بهتر می‌توانیم در مورد سرنوشت فینال نظر بدهیم. اما به‌طور کلی شانس را کم نمی‌بینم. تیم در لیگ نشان داد که به آمادگی نزدیک شده و اعتمادبه‌نفس بازیکنان برگشته است. آرامش هم در تیم برقرار شده و موقعیت برای کسب ارزشمندترین جام قهرمانی فراهم است.

در لیگ هنوز خط حمله پرسپولیس موفق به گلزنی نشده است. این موضوع نگران‌کننده نیست؟

فعلا ابتدای مسابقات است و تیم هنوز به شرایط ایده‌آل نرسیده است. البته هماهنگی‌ها دارد بیشتر می‌شود و تیم به‌زودی خودش را کامل پیدا خواهد کرد. در ابتدای کار همه تلاش می‌کنند تا خلأ‌ها را پر کنند. ولی قطعا شرایط مهاجمان در ادامه راه تغییر خواهد کرد.

آرمان رمضانی در بازی با پدیده موقعیت‌های عالی برای گلزنی را از دست داد!

این بازیکن تازه به پرسپولیس آمده و فیکس هم نبوده است. اما این‌طور نیست که این بازیکن اصلا توانایی گلزنی نداشته باشد. باید به او بیشتر اعتماد کرد و فرصت بازی کردن به او داد. باید روی روحیه‌اش بیشتر کار کرد. شاید او بتواند شگفتی‌ساز در پرسپولیس شود. باید به این بازیکن کمک کرد و با انتقاد کردن نمی‌توان اقدام سازنده‌ای انجام داد.

وضعیت تیم‌های پایه چگونه است؟

با توجه به وضعیتی که در باشگاه وجود داشت سعی کردیم موقعیت را درک کنیم و به باشگاه فشاری نیاوریم. مربیان تیم‌های پایه همه از بازیکنان سابق پرسپولیس هستند و شرایط تیم خودشان را درک می‌کردند. خوشبختانه مدیریت جدید هم از زمانی که آمده سعی کرده باشگاه را از حاشیه دور نگه دارد و مشکلات را یک‌به‌یک حل کند. دیدید که بی‌سروصدا پول لازم را تهیه کرد تا تیم و بازیکنان مشکلی از این بابت نداشته باشند.

 * نویسنده: اردلان بزرگ‌نیا، روزنامه‌نگار