تاریخ : Thu 03 Dec 2020 - 03:24
کد خبر : 48710
سرویس خبری : ورزش

 به روزنامه ایرانی (فرهیختگان) گفته بود که نمی‌ماند

بازتاب برکناری کارلوس کی‌روش در ال‌تیمپوی کلمبیا:

به روزنامه ایرانی (فرهیختگان) گفته بود که نمی‌ماند

روزنامه «ال‌تیمپو» کلمبیا نوشت: جدایی کی‌روش از تیم ملی از روزها قبل مشخص شده بود و فقط اعلام رسمی آن مانده بود. خود این مربی چندروز پیش به یک روزنامه ایرانی (فرهیختگان) گفته بود که ماجراجویی‌اش در کلمبیا رو به پایان است و مشخص بود که درحال جدایی است.

به گزارش «فرهیختگان»، فدراسیون فوتبال کلمبیا دیروز رسما از پایان همکاری خود با کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی این کشور خبر داد. کی‌روش پس از دو شکست پرگل برابر اروگوئه و اکوادور تحت انتقادهای شدیدی قرار داشت و بسیاری از هواداران تیم ملی کلمبیا معتقد بودند این مربی پرتغالی نمی‌تواند فرد مناسبی برای رسیدن تیم به جام جهانی 2022 قطر باشد.

روزنامه «ال‌تیمپو» کلمبیا درباره این اتفاق نوشت: جدایی کی‌روش از تیم ملی از روزها قبل مشخص شده بود و فقط اعلام رسمی آن مانده بود. حالا مدیران فدراسیون به‌دنبال جانشینی مناسب برای او خواهند بود. خود این مربی چندروز پیش به یک روزنامه ایرانی (فرهیختگان) گفته بود که ماجراجویی‌اش در کلمبیا رو به پایان است و مشخص بود که درحال جدایی است. تیم ملی کلمبیا در ماه مارس دو دیدار مهم برابر برزیل و پاراگوئه در مرحله انتخابی جام جهانی خواهد داشت و از حالا به‌دنبال یافتن گزینه‌ای مناسب است تا تیم را در ادامه این مسابقات هدایت کند. منابع غیررسمی رقم فسخ قرارداد با کی‌روش را دومیلیون دلار عنوان کرده‌اند اما هنوز دقیقا مشخص نیست فدراسیون با او به چه توافقی رسیده است.

در بیانیه فدراسیون آمده است: «فدراسیون فوتبال کلمبیا و کارلوس کی‌روش برای قطع همکاری دوطرف به توافق رسیدند. ما از او به‌خاطر کارهایی که در این دوسال برای تیم ملی انجام داد، تشکر می‌کنیم و امیدواریم در ادامه راهش موفق باشد. کمیته فنی فدراسیون جست‌وجو برای یافتن گزینه‌ای مناسب برای هدایت تیم ملی را آغاز کرده است و در آینده‌ای نزدیک نام فرد موردنظر اعلام خواهد شد.» دو شکست در دیدارهای اخیر کلمبیا در مرحل انتخابی جام جهانی باعث شده بود تا موقعیت این مربی پرتغالی به‌شدت متزلزل شود و درنهایت هم از سمتش برکنار شد.»