تاریخ : Wed 02 Dec 2020 - 16:15
کد خبر : 48673
سرویس خبری : دانشگاه

 تا زمانی که انتقام سختی گرفته نشود مغزهای متفکر کشور را یکی‌یکی از دست می‌دهیم

توحید تقی‌زاده، دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان:

تا زمانی که انتقام سختی گرفته نشود مغزهای متفکر کشور را یکی‌یکی از دست می‌دهیم

طبیعی است که تا وقتی انتقام سختی صورت نگیرد، مغزهای متفکر کشور را یکی‌یکی از دست می‌دهیم. یکی دیگر از نکات در ارتباط با ترور شهید فخری‌زاده بحث واکنش تشکل‌های دانشجویی است

به گزارش «فرهیختگان»، متن گفت وگوی توحید تقی‌زاده، دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با «فرهیختگان» به شرح ذیل است:

درباره ترور شهید فخری‌زاده در وهله اول باید به این مساله اشاره کنم که هرگاه در برهه‌های مختلف یک نخبه و مغز متفکرمان در داخل کشورمان ترور کرده‌اند، این به‌مثابه آن نبوده که دیگر راه آن فرد ادامه پیدا نکند، بلکه این راه با شدت و حدت خودش تداوم پیدا می‌کند. امروز هم دانشمندان و جوانانی که توسط این شهید تربیت شده‌اند حتما این راه را ادامه می‌دهند و قطعا خواهیم دید که اگر مسئولان کشور هم دانشمندان را همراهی کنند، می‌توانیم با اتکا به ظرفیت این جوانان پله‌های رشد را یکی پس از دیگری ادامه دهیم، از سوی دیگر در پیام صادرشده توسط مقام‌معظم‌رهبری برای شهادت شهید فخری‌زاده دیدیم که ایشان نیز خواستند تا راه این شهید بزرگوار درحوزه‌های هسته‌ای و موشکی ادامه داشته باشد. اما قطعا وقوع حادثه تروریستی شهادت فخری‌زاده در حوزه‌های سیاسی نیز اثرگذار خواهد بود. در همان ساعت اولیه شهادت فخری‌زاده عده‌ای در داخل کشور درصدد این بودند که در وهله اول آن شهید را به‌عنوان شهید حوزه موشکی معرفی کنند، چراکه هدف آنها در داخل این است که بعد از روی کار آمدن بایدن کشور را دوباره در دوقطبی مذاکره و مقاومت قرار دهند و بار دیگر کشور را به میز مذاکره با آمریکا بکشانند. همچنین نباید این مساله را نادیده گرفت که چون این مذاکرات در حوزه هسته‌ای شروع شده عده‌ای در داخل کشور تلاش می‌کنند شهادت دانشمندان هسته‌ای را این‌گونه تداعی کنند که می‌تواند برنامه‌ریزی و هدف آنها را مورد ضربه قرار دهد و به‌همین دلیل سعی می‌کردند نقش هسته‌ای بودن شهید فخری‌زاده را کمرنگ جلوه دهند و بتوانند بار دیگر مسیر مذاکره با آمریکا را در پیش بگیرند، البته خوشبختانه این امر میسر نشد.

متاسفانه علی‌رغم اینکه عده‌ای چه در داخل و چه در خارج تلاش کردند حتی آب خوردن مردم را هم به برجام ربط بدهند، اما می‌بینیم که درحال‌حاضر از برجام تنها تابوتی روی دست‌مان مانده است و عملا نه‌تنها برجام برای کشور گشایشی به‌همراه نیاورد، بلکه برای به‌دست آوردن آن حتی دستاوردهای هسته‌ای را نیز دادیم و همچنان می‌بینیم بعد از بدعهدی هایی که از سوی آمریکا صورت‌گرفته باز هم عده‌ای به‌ بازگشت به برجام خوشبین هستند.

من معتقدم حتی اگر این امر محقق شود که البته عده‌ای در تلاش برای پررنگ کردن دوباره مذاکره هستند، بایدن و ترامپ هیچ ‌تفاوتی با یکدیگر ندارند و در عمل باز هم هیچ‌ منفعتی نخواهیم داشت، چراکه سیاست‌های خارجی آمریکا با روی کار آمدن بایدن هم تغییر نخواهد کرد. من معتقدم اینکه امروز عده‌ای در داخل می‌گویند ما انتقام ترور شهید فخری‌زاده را نگیریم یا بعد از دوماه دیگر و روی کار آمدن بایدن اقدام به انتقام‌گیری کنیم درست نیست، چراکه تا وقتی یک انتقام سخت و قدرت‌نمایی از مسئولان داخلی و نظامی کشور صورت نگیرد، هیچ‌ اتفاقی نخواهد افتاد؛ همچنین ما شهید سلیمانی را از دست داده‌ایم و امروز نیز شهید فخری‌زاده را ترور کرده‌اند، طبیعی است که تا وقتی انتقام سختی صورت نگیرد، مغزهای متفکر کشور را یکی‌یکی از دست می‌دهیم. یکی دیگر از نکات در ارتباط با ترور شهید فخری‌زاده بحث واکنش تشکل‌های دانشجویی است که البته اتحادیه جامعه اسلامی بعد از شهادت فخری‌زاده که به معنی واقعی دانشمند گمنامی بود، نامه‌ای را با محوریت عدم مذاکره تنظیم و اعلام کرد که ثمره برجام شهادت فخری‌زاده و سلیمانی‌ها خواهد بود و در بیانیه گفتیم که به‌عنوان جریان دانشجویی با این اتفاق مخالفت می‌کنیم و تا جایی که بتوانیم درمقابل کاری که عده‌ای می‌خواهند در داخل کشور کلید بزنند، خواهیم ایستاد. حتی نامه‌ای را خطاب به مجلس برای لغو پروتکل‌های الحاقی منتشر کردیم، چراکه امروز براساس همین پروتکل‌ها دانشمندان هسته‌ای ما روزانه توسط آژانس انرژی اتمی رصد می‌شوند که باید جلوی این کار گرفته شود.