تاریخ : Tue 01 Dec 2020 - 09:30
کد خبر : 48619
سرویس خبری : ورزش

با احترام به استقلال سه امتیاز را می‌خواهیم/ زمین شهر قدس آماده میزبانی است

مدیرروستا در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

با احترام به استقلال سه امتیاز را می‌خواهیم/ زمین شهر قدس آماده میزبانی است

باوجود همه احترامی که برای استقلالی‌ها قائل هستم، امیدوارم با تلاش کادر فنی و بازیکنان با امتیاز زمین مسابقه را ترک کنیم. ما در این بازی میزبان هستیم و روی سه امتیاز بازی حساب کردیم.

اگر تراکتور به تارتار پیشنهاد داده بود به ما می‌گفت

به گزارش «فرهیختگان»، تیم فوتبال پیکان که در آخرین هفته لیگ فصل گذشته و به‌سختی بقا در لیگ برتر را مسجل کرد، در فصل جدید به‌سرعت تشکیل شد و تمرینات را خیلی زود استارت زد، ولی درگیر حواشی شد. با جدایی ناگهانی ویسی از تیم پیکان آن‌هم یک هفته به آغاز مسابقات لیگ برتر، مهدی تارتار جایگزین وی شد، ولی حضور تیم فنی جدید به پیکان آرامش نداد و از همان هفته اول شایعه جدایی این مربی تیم را دستخوش حواشی درون تیمی کرد و این روزها هم بحث احتمال حضورش در تراکتور مطرح شده است. با این‌حال مدیرانی در این تیم هستند که تاکنون سعی کرده‌اند این حواشی را دور کرده و شرایط عادی را در تیم ایجاد کنند. یکی از این مدیران اصغر مدیر روستا است. این مدیر جوان امیدوار است از پس فصل سختی که وارد آن شدند موفق بیرون بیایند. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با  مدیر روستا را در ادامه می‌خوانید.

 بازی با استقلال را چطور می‌بینید؟

در بازی‌های اخیر روند روبه رشدی داشتیم و هفته‌به‌هفته بهتر شدیم. از این‌رو توقع می‌رود در بازی با تیم استقلال به‌مراتب بهتر از هفته‌های قبل بازی کنیم. شرایط تیم ما خوب است و بازیکنان در وضعیت خوبی قرار گرفته‌اند، از این‌رو امیدوارم نتیجه در این بازی به نفع ما رقم بخورد. در هفته‌ای که گذشت، باوجود فرصت کم سعی کردیم حریف را آنالیز کنیم. مربیان به شناخت خوبی از این تیم رسیدند. مربیان کم‌کم به شناخت لازم از بازیکن‌مان رسیدند و امیدوارم مقابل استقلال بازی قابل‌قبولی انجام دهیم.

استقلال تیم سابق شما است. شاید این بازی برایتان حساسیت‌های ویژه‌ای داشته باشد.

دوستان زیادی در تیم استقلال دارم و همه عوامل این تیم از دوستان و چند نفری هم از پیشکسوتان من هستند. با این‌حال باوجود همه احترامی که برای استقلالی‌ها قائل هستم، امیدوارم با تلاش کادر فنی و بازیکنان با امتیاز زمین مسابقه را ترک کنیم. ما در این بازی میزبان هستیم و روی سه امتیاز بازی حساب کردیم. امیدوارم هر دو تیم بازی خوبی ارائه داده و دوستداران فوتبال لذت ببرند.

گویا زمین شما دچار مشکلاتی برای این بازی بود. با این حساب می‌توانید در ورزشگاه شهر قدس بازی کنید؟

ورزشگاه ما باتوجه به هوای آفتابی دیروز و برخی کارهایی که روی زمین انجام داده‌اند، ترمیم شد و آماده بازی است. ما در ورزشگاه شهر قدس میزبان همه تیم‌ها هستیم، از این‌رو سعی می‌کنیم در همه بازی‌ها این زمین را آماده بازی کنیم. سعی کردند بخش‌هایی را که آسیب‌پذیر بود با تمهیداتی محافظت کنند و امیدوارم باتوجه به تلاش‌های صورت‌گرفته در روز بازی زمین مناسبی داشته باشیم. ازنظر من این ورزشگاه آماده بازی است و مشکلی ندارد.

بازی هفته قبل مقابل تیم ذوب‌آهن حواشی زیادی داشت؟

این بازی با همه حواشی‌ای که داشت، تمام شده است. در آن زمان صحبت از تصویر فیلمی از صحنه پنالتی در موبایل بود و ما به این شیوه غیرحرفه‌ای اعتراض داشتیم. مشکل ما این بود که نیمکت‌نشینان حریف با یک تصویر موبایلی تصمیم داور را تغییر دادند، وگرنه تصمیم داور هرچه باشد ما می‌پذیریم.

ولی ظاهرا بازیکن خودتان مدعی شد پنالتی روی او رخ نداده و تصمیم داور را عوض کرد.

مشکلی با این موضوع نداریم و حرکت جوانمردانه بازیکن ما قابل‌ستایش است. وقتی بازیکن ما اعتراف کرد خطایی صورت نگرفته و تا این‌حد مردانگی کرد، دیگر چه نیازی به این کارها است. ما خودمان هم دوست نداریم به ناحق برنده شویم و بازیکن‌مان هم به همین دلیل جوانمردانه به خطای نشده اعتراف کرد. بهتر بود داور از همان ابتدا از پورامینی سوال می‌کرد و می‌توانست با اعلام این بازیکن به‌سرعت تصمیم درست را بگیرد. این بازی دیگر تمام شده و یک امتیاز از این بازی خارج از خانه هم برای ما خوب است. خوشحالم که حق به حقدار رسید، ولی نباید این تصاویر موبایلی باب شود و از فردا هر تیمی با یک موبایل به هر تصمیم داور اعتراض کند.

هدف‌تان برای پایان فصل چیست؟

باشگاه پیکان به‌دنبال بهترین نتایج است. با آمدن کادر فنی جدید و باتوجه به تغییرات باید دید چه زمانی به آمادگی می‌رسیم، ولی ما رتبه بالای جدول را درنظر گرفتیم. می‌خواهیم تیمی به‌مراتب بهتر از فصل قبل باشیم. تلاش کردیم خواسته‌های سرمربی تیم‌مان را برآورده کنیم و امیدوارم همان‌طور که روند روبه‌رشدی را درپیش گرفتیم، این سیر صعودی ادامه داشته باشد و در پایان فصل در جایگاه خوبی قرار بگیریم.

چرا ناگهان تارتار استعفا داد؟

ما هم از تصمیم تارتار شوکه شده بودیم، ولی همان زمان هم ازنظر ما استعفایی نبود، چراکه او را مربی باشگاه می‌دانستیم. به هرحال این موضوع تمام شده و پرداختن به آن چیزی به ما اضافه نخواهد کرد. مدیران باشگاه با تصمیم تارتار مخالفت کردند و او هم طبق تعهدی که به تیم دارد، به همکاری با باشگاه پیکان ادامه می‌دهد.

مگر از تیم پیکان شناخت نداشت؟ چرا بعد از دوهفته، ضعف فنی را دلیل این استعفا اعلام کرد؟

درمورد تیم و شرایط بارها با هم صحبت کرده بودیم و تارتار با آگاهی‌ای که داشت، مسئولیت تیم را برعهده گرفت. بازیکنانی که می‌خواست را به خدمت گرفتیم، ولی در این چند بازی احساس کرده بود تفکرات فنی او با تیم نمی‌خواند. ما با او صحبت کردیم و متذکر شدیم این شرایط قابل‌تغییر است و باید روی این تیم کار شود. ما روند خوبی داشتیم و این روند روبه‌رشد نشان می‌دهد تیم درحال شکل‌گیری است. بعد از بازی با صنعت نفت در این‌مورد باهم صحبت کرده بودیم و من به او گفتم تیم به‌مرور بهتر می‌شود و باید صبوری کنند. من  تغییر را در تیم حس کردم. خوشحالم تجدیدنظر کرد و به تیم برگشت.

باشگاه تراکتور با تارتار مذاکره کرده بود؟

تارتار مربی حرفه‌ای است و اگر تماسی با او گرفته شده بود، حتما با ما درمیان می‌گذاشت. چون در این مورد اطلاعی ندارم و آن را فقط از رسانه‌ها شنیدم. نمی‌توانم صحبتی در این‌مورد کرده یا نظری بدهم. به هرحال مربی‌ای که قرارداد دارد، باید به قراردادش پایبند باشد و اساسا مذاکره با چنین مربی‌ای کاری غیرحرفه‌ای است. نه‌فقط با مربی تیم ما بلکه با هر مربی تحت قراردادی نباید مذاکره کرد. به هرحال ما ذهن خود را درگیر این مسائل نمی‌کنیم و فقط به فکر بازی با استقلال و نتیجه این بازی هستیم. تارتار هم به تیم ما برگشته و در این بازی هم روی نیمکت تیم پیکان می‌نشیند.
 
ظاهرا تیم‌تان از مربی شانس ندارد. قبل از شروع فصل هم ویسی استعفا داده بود.

زمان زیادی از این موضوع گذشته است و من دیگر مایل نیستم به این موضوع بپردازم. ویسی مربی قابل‌احترامی است که از ما جدا شده و تارتار به ما اضافه شده است. باتوجه به این تغییرات درست نیست من درمورد جدایی ویسی صحبت کنم. این صحبت‌ها دردی از ما دوا نمی‌کند. باشگاه و مربی همواره شامل تغییر می‌شود، چراکه گاهی اختلاف‌نظرهایی وجود دارد. البته قبول دارم تغییر مربی در تیم ما در زمان بد و در آستانه لیگ رخ داد، ولی این قبیل مسائل غیرقابل اجتناب است.

 وضعیت شکایت‌تان از سعید واسعی چه شد؟

هنوز در این‌خصوص حکمی صادر نشده است. بحث ما بازگشت این بازیکن به تیم پیکان نیست، بلکه می‌خواهیم از حق و حقوق باشگاه‌مان دفاع کنیم. باشگاه پیکان یک‌سری مدارک ارائه داده و کمیته تعیین وضعیت باید رایی را صادر کند و ما منتظر این رای هستیم. من باتوجه به چیزی که در مدارک و مستندات می‌بینم، حق با باشگاه پیکان است. با این‌حال هر دو طرف حق را در ادعای خود می‌بینند، از این‌رو بهتر است چیزی نگوییم و منتظر رای باشیم.

* نویسنده: نیلوفر مژدهی، روزنامه‌نگار