تاریخ : Sat 28 Nov 2020 - 15:20
کد خبر : 48485
سرویس خبری : فرهنگ و هنر

برگزاری شب شعر با حضور شعرای ایرانی و سوری در منزل نزار قبانی

برگزاری شب شعر با حضور شعرای ایرانی و سوری در منزل نزار قبانی

اولین برنامه از سلسه برنامه های همایش بین المللی نهج الشهیدین در منزل تاریخی شاعر مقاومت نزار قبانی برگزار می‌شود.

به گزارش «فرهیختگان»، به نقل از روابط عمومی همایش نهج الشهیدین و به همت انجمن ادبی نهج المقاومة در سوریه و هسته عربی اتحادیه شعرای مقاومت، امروز هشتم آبان ماه 1399 در محل منزل تاریخی شاعر بزرگ و سرشناس عرب جناب نزار قبانی شب شعری با حضور شعرای ایرانی و سوری برگزار خواهد گردید.

این شب شعر از جمله برنامه‌های همایش بین المللی نهج الشهیدین است که اختتامیه آن در نیمه دوم دی ماه1399 در دمشق پایتخت سوریه برگزار خواهد گردید.

محور این برنامه شعر مقاومت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای والا مقام سوریه و ایران علی الخصوص شهیدین حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس خواهد بود.
مدیر اجرایی هسته عربی اتحادیه شاعران مقاومت در این باره افزود، این شب شعری که امروز در صدد برگزاری آن هستیم پس از پیگیری‌ها و هماهنگی‌های انجمن ادبی نهج المقاومة در سوریه محقق گردید و از ویژگی های بسیار مهم این برنامه برگزاری شب شعر مقاومتی برای اولین بار پس از فوت آقای نزار قبانی در منزل ایشان با حضور شعرای ایران و سوریه است، همچنین در تلاش هستیم تا انجمن‌ها، موسسات و تشکل‌های ادبی مقاومت محور در سوریه، ایران و دیگر مناطق بیش از پیش به ادبیات مقاومت و استکبار ستیزی اهتمام بیشتری ورزند که ان شاءالله به برکت خون شهدا و عنایات صاحب عصر این امر با پشتکار و اخلاص محقق خواهد شد و ما ادبیاتی استکبار ستیزانه و ضد صهیونیستی قوی خواهیم داشت.

بر پایه این خبر این شب شعر امروز هشتم دی ماه 1399 با حضور شاعرانی از ایران و سوریه در منزل تاریخی آقای نزار قبانی در دمشق پایتخت سوریه با حضور فرهنگ دوستان و شاعران سوری و ایرانی برگزار خواهد گردید که این امر می‌تواند نقطه تحول و عطف بسیار بزرگی در جهت ارتباط تاثیرگذار و مهم شعرا و ادبای دو ملت با یکدیگر باشد.