تاریخ : Tue 24 Nov 2020 - 09:56
کد خبر : 48300
سرویس خبری : ورزش

بازی کردن من یا نعمتی برایم اهمیتی ندارد/ مشکل گلزنی در پرسپولیس طبیعی است

شیری در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

بازی کردن من یا نعمتی برایم اهمیتی ندارد/ مشکل گلزنی در پرسپولیس طبیعی است

در پرسپولیس چیزی که بین بازیکنان اصلا اهمیت ندارد فیکس بازی کردن است. ما در این تیم در سال‌های اخیر این را ثابت کرده‌ایم که بالاترین چیزی که به آن ارزش می‌دهیم موفقیت پرسپولیس است و به همین دلیل در سال‌های گذشته یک تیم واقعی بودیم و غیبت هیچ بازیکنی به ما لطمه وارد نکرده است.

فرقی ندارد کدام تیم به فینال آسیا برسد، باید کارمان را تکمیل کنیم

به گزارش «فرهیختگان»،   پرسپولیسی‌ها برای اینکه بتوانند در آستانه فینال لیگ قهرمانان آسیا از بحران فرار کنند و خودشان را در شرایط ایده‌آل قرار بدهند، نیاز به این داشتند که در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور برابر صنعت نفت آبادان به یک پیروزی دست پیدا کنند و تمام انتقاداتی که ازبابت نمایش نه‌چندان دلچسب برابر سایپا در هفته اول این رقابت‌ها به خود می‌دیدند را از خاطره‌ها پاک کنند. سرخ‌ها با اینکه در این دیدار هم ازبابت گلزنی در جریان بازی به توفیقی دست پیدا نکردند، اما با یک پنالتی که در نیمه اول توسط سیامک نعمتی به گل تبدیل کردند توانستند به 3 امتیاز مهم این بازی دست پیدا کنند و با دفاع جانانه از گلی که به ثمر رساندند، در دومین دیدار خود تیم پیروز میدان لقب بگیرند و فعلا از زیر فشار انتقادات هواداران و کارشناسان فوتبالی خارج شوند. مهدی شیری هم که اخیرا به اردوی تیم ملی دعوت شد، دوباره در پرسپولیس فیکس شده و باوجود مشکلات به آینده امیدوار است. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با شیری را در ادامه می‌خوانید.
 
پیش از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در مرحله گروهی با یک مصدومیت عجیب‌وغریب مواجه شدی و فکر می‌کنم این موضوع خیلی برای تو سنگین تمام شد و تو را ازلحاظ فوتبالی به‌شدت عقب انداخت.

خب قطعا مصدومیت برای هر بازیکنی در هر سطحی یک موضوع بد و سخت به‌حساب می‌آید. حالا اگر این اتفاق قبل از یک تورنمنت مهم و حساس بیفتد، شرایط برایت سخت‌تر می‌شود. من تلاش کردم با دستور پزشکان تیم دوران نقاهت درمان را با سرعت پشت‌سر بگذارم و بعد از رسیدن به شرایط ایده‌آل در قطر به تیم ملحق شوم و خدا را شکر می‌کنم که توانستم در دیدار پایانی این رقابت‌ها که همان فینال غرب آسیا بود در حد توان و بضاعتم به تیم کمک کنم. واقعا تفاوتی ندارد که کدام بازیکن در زمین حضور دارد و تنها موضوع مهم این است که پرسپولیس نتیجه بگیرد و همین که پرسپولیس به فینال آسیا رسیده، برای من و همه هواداران در اولویت قرار دارد.

با اینکه به‌نظر می‌رسید با حضور نعمتی در جناح راست کار برای بازگشت تو به ترکیب اصلی خیلی سخت شود، اما تو خیلی زود توانستی به ترکیب اصلی یحیی برگردی. خودت فکر می‌کردی آنقدر زود جایگاهت را در تیم پس بگیری؟

بازهم باید تاکید کنم که در پرسپولیس چیزی که بین بازیکنان اصلا اهمیت ندارد فیکس بازی کردن است. ما در این تیم در سال‌های اخیر این را ثابت کرده‌ایم که بالاترین چیزی که به آن ارزش می‌دهیم موفقیت پرسپولیس است و به همین دلیل در سال‌های گذشته یک تیم واقعی بودیم و غیبت هیچ بازیکنی به ما لطمه وارد نکرده است. البته این را هم بگویم که رقابت در بین ما وجود دارد و برای اینکه بهترین باشیم قطعا بهترین تمرینات را پشت‌سر می‌گذاریم و همین رقابت است که پرسپولیس را به این همه موفقیت رسانده است. این را بازهم تاکید می‌کنم کوچک‌ترین مساله در داخل تیم ما این است که کدام بازیکن ثابت به میدان می‌رود.

در هفته اول مقابل سایپا خیلی از هواداران پرسپولیس از نمایش تیم ناراضی بودند. قبول دارید که در حد خودتان ظاهر نشدید؟

خب ما در هفته اول لیگ کمی از شرایط مسابقه به دور بودیم، چراکه بین بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا و شروع لیگ وقفه‌ای طولانی ایجاد شد و بدن بازیکنان ما از شرایط مسابقه دور افتاد. اما بازهم خدارا شکر توانستیم از تیم جوان و خوب سایپا یک امتیاز کسب کنیم. این را هم بگویم که دلیل اصلی نمایش کم‌فروغ ما شرایط زمین چمن ورزشگاه دستگردی بود که کیفیت لازم را نداشت و باعث شد ما نتوانیم کارهای تاکتیکی تمرین‌شده را در زمین بازی به‌اجرا دربیاوریم.

بازی دوم را با پیروزی پشت‌سر گذاشتید. این بازی را چطور دیدی؟

صنعت نفت آبادان تیم بسیار خوب و قابل‌احترامی است و ما می‌دانستیم که جدال سنگینی با این تیم خواهیم داشت. آنها در فاز دفاعی بسیار خوب و حساب‌شده عمل می‌کردند، اما با همه این تفاسیر ما چند موقعیت خوب هم داشتیم که متاسفانه تبدیل به گل نشد، وگرنه می‌توانستیم با تعداد گل‌های بیشتری این بازی را ببریم. اما خدارا شکر که توانستیم از تک‌گل زده دفاع کنیم و 3 امتیاز این دیدار را که احتیاج مبرمی به آن داشتیم، کسب کنیم.

ازلحاظ رسیدن به شرایط خوب روحی هم این پیروزی خیلی به کار شما آمد.

خب این برد برای ما بسیار مهم بود؛ اول اینکه ما در ابتدای راه هستیم و امتیازات ابتدای فصل در پایان خیلی به کار ما می‌آید و هرچه بیشتر بتوانیم در این روزها به پیروزی دست پیدا کنیم، اعتمادبه‌نفس ما برای کسب پنجمین عنوان قهرمانی بالا می‌رود. ضمن اینکه تصور ما بر این است که ازلحاظ تکنیکی و تاکتیکی نیز درحال رسیدن به یک بلوغ هستیم و رفته‌رفته نمایش‌های بهتری هم از پرسپولیس شاهد خواهید بود.

اما مشکلی که در پرسپولیس این روزها توی ذوق می‌زند، بحث گلزنی در تیم است که با رفتن علیپور و محرومیت آل‌کثیر گریبان تیم شما را گرفته است.

این موضوع طبیعی است. وقتی ما مهره‌های اصلی خود را در این پست از دست می‌دهیم، قطعا زمان می‌برد تا بازیکنان جایگزین خودشان را در ترکیب تیم پیدا کنند. اما تصور من بر این است که در ادامه و با انجام چند بازی آنها نیز تمرکز خود را پیدا می‌کنند و می‌توانند در امر گلزنی کمک‌حال تیم باشند. ما بازیکنان جوان و خوبی در این پست داریم که نیازمند فرصت بیشتر هستند.

دیدار بعدی هم با نفت مسجدسلیمان و خارج از خانه برگزار می‌شود. این بازی را چطور می‌بینی؟

قطعا بازی با نفت مسجدسلیمان آن هم در زمین حریف بسیار سخت و سنگین خواهد بود. آنها فصل قبل نشان دادند که تیم خوبی هستند و در خانه سخت می‌بازند. اما ما بعد از پیروزی برابر صنعت نفت روحیه دوباره‌ای گرفته‌ایم و می‌خواهیم پیش از جدال فینال آسیا این روند و روحیه را حفظ کنیم و به همین جهت با تمام قوا در این میدان حاضر می‌شویم. امیدوارم بتوانیم در پایان بازی با دست پر از زمین خارج شویم و به تهران برگردیم.

بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق نیز در قطر درحال پیگیری است. این بازی‌ها را دنبال می‌کنی؟ کدام تیم را مدعی‌تر دیدی؟

بله، جسته‌وگریخته این بازی‌ها را دنبال می‌کنم. اما اینکه کدام تیم مدعی‌تر است، واقعا قابل‌گفتن نیست. تیم‌های شرق آسیا همه تیم‌های خوبی هستند که از بازیکنان خوب و امکانات عالی بهره می‌برند و درطول این دوران نشان داده‌اند که با کوچک‌ترین غفلت می‌توانند زهر خودشان را بریزند. برای تیمی که می‌خواهد قهرمان آسیا شود نباید تفاوتی بکند که کدام تیم به فینال می‌آید و ما قطعا برای تکمیل کاری که در چند سال گذشته انجامش ندادیم، به میدان می‌رویم.

اصلا به بازی فینال فکر هم می‌کنید یا اینکه فعلا تمرکز خود را روی بازی‌های لیگ گذاشته‌اید؟

قطعا دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا یکی از مهم‌ترین بازی‌های چندسال اخیر ما است و نیازمند این است که با تمرکز بالا در این دیدار حاضر شویم. اما مقدمه این بازی همین رقابت‌های لیگ برتر است که ما در آن حضور داریم و این را نیز یاد گرفته‌ایم که بازی‌به‌بازی پیش برویم. قطعا زمان برای تمرکز روی این دیدار وجود دارد و به وقتش روی این بازی نیز متمرکز می‌شویم.

*‌نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار