تاریخ : Mon 23 Nov 2020 - 11:00
کد خبر : 48243
سرویس خبری : ورزش

شاگردی‌که 20 گرفت

تمجید سایت پرتغالی از نمایش خوب طارمی

شاگردی‌که 20 گرفت

به نظر می‌رسد طارمی بیش از گذشته در تیم جا افتاده و در ادامه فصل می‌تواند مهره‌ای تاثیرگذار برای پورتو باشد. او همانند یک دانش‌آموز درس‌خوان در خانه ماند و تکالیفش را انجام داد و درنهایت در امتحان نمره 20 گرفت.

به گزارش «فرهیختگان»، برای پورتو برتری در دیدار نه‌چندان دشوار جام حذفی می‌توانست باعث بازگشت انگیزه و روحیه تیم باشد تا درآستانه مصاف حساس برابر مارسی در لیگ قهرمانان اعتمادبه‌نفس خود را بازیابی کنند. پورتو که در لیگ نتایج پرفراز و نشیبی در هفته‌های اخیر گرفته است، در جام حذفی و برابر فابریل با دو گل به برتری رسید تا با رسیدن به دور چهارم این مسابقات، برای بازی با مارسی نیز کاملا آماده باشد.

سایت «ابزرویدور» پرتغال در گزارشی از این دیدار و عملکرد پورتو در این مسابقه می‌نویسد: «برای پورتو و هوادارانش دیدار برابر فابریلیک مصاف خاطره‌انگیزی است. دو تیم امسال پس از مدت‌ها در جام حذفی رودرروی هم قرار گرفتند و پورتو در نخستین بازی خود در این فصل جام حذفی و در دور سوم توانست میزبانش را با شکست بدرقه کند. دو تیم بارها در سال‌های قبل رودرروی هم قرار گرفته بودند و این پورتو بود که برد بیشتری نسبت به حریف کسب کرده بود. در دیدار عصر شنبه مشخص بود شاگردان سرجیو کونسیسائو شانس بیشتری برای برتری در این مسابقه دارند و در نهایت هم به هدف خود رسیدند.

سرمربی پورتو که پس از دو برد پیاپی تیمش را برای این دیدار آماده کرده بود، تصمیم گرفت با چند تغییر تیمش را روانه زمین کند. او به بازیکنانی که در هفته‌های اخیر شانس کمتری برای حضور در ترکیب اصلی داشتند، فرصت حضور در ترکیب اصلی را داد. یکی از نفراتی که بالاخره فرصت حضور در ترکیب اصلی پورتو در این فصل را به‌دست آورد، مهدی طارمی بود.

این مهاجم ملی‌پوش ایرانی حتی برای دیدار دوستانه کشورش برابر بوسنی راهی اردو نشد و ترجیح داد تا در پرتغال بماند. او کل هفته را در تمرینات پورتو شرکت کرد و تلاش داشت تا آمادگی‌اش را به سرمربی خود ثابت کند و درنهایت هم در ترکیب اصلی قرار گرفت. بازیکنانی چون دیه‌گو کاستا، لوم، فلیپه اندرسون، روماریو بارو، ناکاجیما و تونی مارتینز هم که در طول فصل کمتر فرصت بازی برای تیم را به دست آورده بودند برای این دیدار جام حذفی فیکس شدند و توانستند عملکرد خوبی به نمایش بگذارند.»

این سایت در ادامه گزارش خود آورده است: «آخرین رویارویی دو تیم در این ورزشگاه به 45 سال قبل برمی‌گشت و حالا برای نخستین‌بار از سال 1975 پورتو در زمین فابریل به میدان می‌رفت. البته این تیم در روزهای اخیر با مشکلات ابتلای برخی بازیکنانش به ویروس کووید-19 نیز روبه‌رو بود و پیش از مسابقه به راحتی می‌شد پیش‌بینی کرد که شاگردان کونسیسائو شانس بسیار زیادی برای برتری در این مسابقه دارند.

مهدی طارمی در همان دومین دقیقه بازی می‌توانست دروازه حریف را باز کند اما ضربه او با فاصله کمی به بیرون رفت. در ادامه چندین فرصت دیگر هم برای پورتو از دست رفت و حتی فابریل می‌توانست در دقیقه 30 شگفتی‌ساز شود اما ضربه مهاجم این تیم به گل تبدیل نشد. درنهایت این تونی مارتینز بود که در دقیقه 1+45 گل برتری پورتو را زد و این تیم با برتری به رختکن رفت. حالا پورتو با خیال راحت‌تری به ادامه بازی می‌اندیشد و کونسیسائو برای نیمه دوم استرس کمتری داشت.

هردو مربی بدون تغییر نیمه دوم را آغاز کردند و طارمی تنها چند دقیقه بعد از سوت آغاز این نیمه گل دوم تیمش را زد تا برتری تیمش را تثبیت کند. او حالا به خوبی نتیجه تمرینات هفته گذشته خود در پورتو را می‌دید و با گلزنی خود نشان داد در شرایط بسیار خوبی قرار دارد. در ادامه دیدار، پورتو ترجیح داد بازی را اداره کند و بدون مشکل نخستین بازی‌اش در جام حذفی را برد. کونسیسائو در این مسابقه برای اولین‌بار تیمش را با دو مهاجم به زمین فرستاد و به نظر می‌رسد این شیوه جواب داده است. به همین دلیل او می‌تواند در برخی دیدارهای تیمش در صورت نیاز یک مهاجم دیگر را در کنار موسی ماریگا قرار دهد. اگرچه تونی مارتینز هم در این مسابقه گل زد اما مطمئنا طارمی شانس بیشتری برای رسیدن به ترکیب اصلی دارد، چراکه او هفته گذشته ترجیح داد از بازی تیم ملی بگذرد و به تمرینات اختصاصی در پورتو بپردازد و حالا برای دومین مسابقه پیاپی تیمش موفق به گلزنی شد. با این روند به نظر می‌رسد او بیش از گذشته در تیم جا افتاده و در ادامه فصل می‌تواند مهره‌ای تاثیرگذار برای پورتو باشد. او همانند یک دانش‌آموز درس‌خوان در خانه ماند و تکالیفش را انجام داد و درنهایت در امتحان نمره 20 گرفت.»