تاریخ : Wed 18 Nov 2020 - 10:25
کد خبر : 48055
سرویس خبری : ورزش

توافق با استقلال برای بازیکن نگرفتن صحت ندارد/  دلیل جدایی بازیکنان عدم‌مدیریت صحیح بود

حمید مطهری در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

توافق با استقلال برای بازیکن نگرفتن صحت ندارد/ دلیل جدایی بازیکنان عدم‌مدیریت صحیح بود

مربی پرسپولیس گفت: ما هم مثل هواداران بر این باوریم که عدم‌مدیریت درست این بازیکنان را از پرسپولیس جدا کرد اما امروز برای این اتفاق توی سرمان نمی‌زنیم و مسیر زندگی ورزشی‌مان را ادامه می‌دهیم.

بازیکنان جدید باید در حد پرسپولیس باشند، دنبال پر کردن لیست نیستیم

به گزارش «فرهیختگان»، پرسپولیسی‌ها بالاخره توانستند پیش از پایان مهلت نقل و انتقالات فصل جدید لیگ برتر با یک بازیکن به توافق برسند تا مهدی‌خانی که نتوانسته بود در کرواسی و در ترکیب واراژدین خوش بدرخشد و کمتر فرصت بازی نصیبش شده بود برای فصل بیستم پیراهن سرخ را بر تن کند و این امید را داشته باشد که مثل عیسی آل‌کثیر در ترکیب پرسپولیس خوش بدرخشد و جای خود را در قلب هواداران این تیم باز کند.

برخلاف هواداران پرسپولیس که بعد از جدایی نادری و شجاع خلیل‌زاده و همچنین محرومیت آل کثیر به‌شدت نگران وضعیت تیم‌شان هستند، کادرفنی سرخ‌ها در آرامشی کامل به سر می‌برند و اجازه نمی‌دهند که با راه دادن حاشیه به تیم تمرکز بازیکنان برهم بخورد و اوضاع از این هم بدتر شود. حتی در برخی اوقات دیده می‌شود که آنها مشکلات شخصی‌شان را هم پنهان می‌کنند تا مبادا نظم تیم برهم بخورد. درست مثل حمید مطهری که این روزها بدون قرارداد مالی در تمرینات پرسپولیس حضوری فعال دارد و شنیده می‌شود بعد از گذشت یک هفته از مسابقات لیگ برتر، ظرف یک تا دو روز آینده قرار است برای امضای توافق مالی راهی باشگاه شود. به همین بهانه‌ها با این مربی سرخپوش تماس گرفتیم تا با او درخصوص مسائل مختلف تیم صحبت کنیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با حمید مطهری را در ادامه می‌خوانید.

از نمایش پرسپولیس در هفته اول لیگ برتر شروع کنیم. از نظر هواداران این تیم تفاوت‌های زیادی با پرسپولیس آسیایی داشت. دلیل این اتفاق چه بود؟

ما نمی‌توانیم پرسپولیس این روزها را با هیچ روز دیگری مقایسه کنیم و اگر بخواهیم در مورد این تیم حرف بزنیم باید جمیع جهات را در نظر بگیریم. باتوجه به اتفاقاتی که همه از آن با خبر هستند و مشکلاتی که ما پیش از شروع فصل جدید داشتیم که هر کدام از آنها برای برهم خوردن تمرکز یک تیم کافی است بازیکنان ما تمرکز لازم را نداشتند و واقعا روحیه آنها پایین آمده بود. از دست دادن چند بازیکن که به‌خاطر بی‌مهری‌های مدیریت قبلی باشگاه رخ داده بود اتفاق ساده‌ای نبود و اگر می‌خواهیم پرسپولیس را قضاوت کنیم باید همه این موارد را در نظر بگیریم.

اما وقتی در پرسپولیس بازی می‌کنید و قهرمان 4 ساله ایران هستید و فینالیست آسیا، انتظارها کمی بالا می‌رود.

این درست است. اگر دوستانی که پرسپولیس را نقد می‌کنند از لحاظ نتیجه‌گیری است، من به آنها حق می‌دهم اما اگر از لحاظ فرم بازی باشد نمی‌توانیم بگوییم پرسپولیس فوتبال بدی بازی کرده است. شما در نظر داشته باشید که ما در زمین ناهموار دستگردی بازی می‌کردیم و ارائه فوتبال شناور در این زمین کار بسیار مشکلی است اما با همه این موارد ما توانستیم فوتبال مالکانه‌ای از خود به نمایش بگذاریم و دیدید که 68 درصد مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشتیم و حدود 500 تا 600 پاس رد و بدل کردیم. از لحاظ موقعیت هم دیدید که چقدر روی دروازه حریف خطر ایجاد کردیم و وقتی تیمی می‌تواند در یک بازی 5، 6 موقعیت خطرناک ایجاد کند، قطعا فوتبال خوبی بازی کرده است. به همین دلیل ما از نمایش تیم کاملا راضی هستیم و اگر تیم دست و پا بسته بود و در خلق موقعیت ناموفق عمل می‌کرد باید نگران می‌شدیم.

البته سایپا هم تیمی که فصل قبل می‌شناختیم نبود و به نظر بسیار منسجم‌تر از لیگ نوزدهم پای به میدان گذاشت.

خب در اینکه آنها تیمی جوان و هماهنگ بودند و فوتبال خوبی هم ارائه کردند شکی نیست اما این را می‌دانید که همه تیم‌ها وقتی مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرند انگیزه‌شان چند برابر می‌شود و دوست دارند مقابل قهرمان چند ساله فوتبال ایران بایستند و خودی نشان بدهند و این باعث می‌شود که به ارائه فوتبال بسته روی بیاورند.

جدایی 2 ستاره و محرومیت آل‌کثیر نیز قطعا در عملکرد تیم شما تاثیرگذار بود.

قطعا این نفرات جزء بازیکنان تاثیرگذار تیم هستند که نبودشان برای هر تیم می‌تواند ایجاد مشکل کند. هم شجاع و هم عیسی زحمات زیادی برای پرسپولیس کشیده‌اند و قطعا جزء نفرات مهم تیم ما به‌شمار می‌رفتند اما کادرفنی ما بر یک عقیده استوار است و آن هم این است که تیم را فدای نام‌ها نکنیم و بر اساس کار گروهی پیش برویم تا وقتی که با این مدل چالش‌ها روبه‌رو می‌شویم، کمترین صدمه متوجه تیم شود و بتوانیم روی ریل موفقیت ادامه مسیر دهیم. ما هم مثل هواداران بر این باوریم که عدم‌مدیریت درست این بازیکنان را از پرسپولیس جدا کرد اما امروز برای این اتفاق توی سرمان نمی‌زنیم و مسیر زندگی ورزشی‌مان را ادامه می‌دهیم.

ظاهرا برای پر کردن جای آل‌کثیر با مهدی‌خانی به توافق رسیده‌اید و با همین نفرات باید امیدوار به گلزنی تیم باشید اما برای پر کردن جای خالی شجاع و نادری هنوز اقدامی صورت نگرفته و زمان نقل و انتقالات هم رو به پایان است.

باید تا امروز آخر وقت صبر کنیم و ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد. موضوع این است که ما بازیکن نمی‌خواهیم که با آن لیست تیم‌مان را پر کنیم وگرنه گزینه برای جذب این مدل بازیکن زیاد داشته‌ایم. همه از ما سوال می‌پرسند که چرا بازیکن جدید نمی‌گیرید و جای خالی نفرات رفته را پر نمی‌کنید اما کسی به این فکر نمی‌کند که ما به‌عنوان کادرفنی پرسپولیس بیش از همه به شرایط تیم واقف هستیم. اگر بخواهیم بازیکن جدیدی به خدمت بگیریم باید بازیکنی در حد نام و آوازه پرسپولیس باشد. ما تمام دغدغه مردم و هواداران دوست‌داشتنی پرسپولیس را می‌دانیم و مطمئن باشید به اندازه آنها دلمان برای موفقیت تیم می‌تپد اما از آنها خواهش می‌کنم که کمی بیشتر به کادرشان اطمینان کنند و اجازه بدهند در آرامش بهترین تصمیم را بگیریم.

البته در این بین صحبت‌هایی که در رسانه ملی مطرح و عنوان شد که قرار است از استقلال بازیکنی جذب پرسپولیس نشود حسابی هواداران تیم‌تان را عصبانی کرده است.

این موارد مدیریتی است و قطعا باشگاه به آن واکنش نشان می‌دهد اما من به‌عنوان یکی از اعضای پرسپولیس می‌دانم که چنین موضوعی صحت ندارد.

شنبه باید در هفته دوم به میدان بروید و مقابل صنعت نفت آبادان و این بار در ورزشگاه آزادی بازی کنید. این بازی را چطور می‌بینید؟

قطعا این بازی بسیار حساس و مهم است و برای ما همه تیم‌ها قابل احترام هستند. اما واقعیت این است که چون صنعت نفت در هفته اول به میدان نرفته بود ما شناخت دقیقی از این تیم نداشتیم اما دیروز دیدار این تیم را به دقت زیر نظر گرفتیم و روی نقاط ضعف و قوت آنها در تمرینات پیش رو کار می‌کنیم. می‌دانید که دیدگاه آقای گل‌محمدی فوتبال قابل احترام بازی کردن است و سعی می‌کنیم به یک سری ایده‌هایمان پایبند باشیم. این امید را داریم که با دیکته کردن تفکرات‌مان در زمین بازی، 3 امتیاز این دیدار را به دست بیاوریم.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات تیم و کادرفنی در این روزها مشکلات مالی است. این مشکل تا چه حد روی عملکرد تیم تاثیرگذار بوده است؟

همه می‌دانند که شرایط مالی ما چگونه است. ما از بابت قراردادهای فصل قبل و آپشن‌های قرارداد همچنان طلبکار هستیم و از بابت فصل جدید هم هنوز هیچ مبلغی دریافت نکرده‌ایم و واقعیت این است که مشکلات مالی‌مان بسیار زیاد است اما می‌دانیم که این مشکلات از زمان مدیریت قبلی برجای مانده و آنها عامل این مشکلات هستند. می‌دانیم که آقای سمیعی درحال کار کردن هستند تا این مشکلات برطرف شود. هرچند ما تلاش کرده‌ایم که این مشکلات روی تیم تاثیر منفی نگذارد و به بازیکنان هم گفته‌ایم که به این موارد توجه نکنند و این مسائل را به داخل زمین نکشانند. امیدواریم که هر چه زودتر این مشکلات برطرف شود تا ما هم با آرامش به تمرین و بازی‌هایمان فکر کنیم.

خود شما هم ظاهرا هنوز قرارداد مالی نبسته‌اید و همچنان بدون چشمداشت کارتان را دنبال می‌کنید.

من در این خصوص هیچ حرفی نزدم و هیچ حرفی هم ندارم. قطعا تمامی این مشکلات مرتفع می‌شود.

 * نویسنده: آرش محمدی، روزنامه‌نگار