تاریخ : Mon 16 Nov 2020 - 09:37
کد خبر : 47963
سرویس خبری : ورزش

مربیگری ایران مسئولیت سنگینی است

دراگان اسکوچیچ در مصاحبه با سایت بوسنیایی:

مربیگری ایران مسئولیت سنگینی است

سایت «اسپورتسکه» بوسنی پس از مسابقه ایران و بوستی به سراغ اسکوچیچ رفته تا درباره حضورش در فوتبال ایران، شرایط فوتبال بوسنی و سابقه‌اش در مربیگری با وی صحبت کند

به گزارش «فرهیختگان»، دراگان اسکوچیچ با تیم ملی ایران در سارایوو موفق شد نتیجه خوبی مقابل بوسنی کسب کند و این تیم خوب اروپایی را با دو گل در زمینش شکست داد تا یک بازی تدارکاتی موفق را با ملی‌پوشان پشت‌سر بگذارد. سایت «اسپورتسکه» بوسنی پس از این مسابقه به سراغ او رفته تا درباره حضورش در فوتبال ایران، شرایط فوتبال بوسنی و سابقه‌اش در مربیگری با وی صحبت کند که در ادامه می‌خوانید.

این سایت می‌نویسد: «ایران به‌عنوان یکی از قدرت‌های فوتبال آسیا راهی بوسنی شد تا در دیداری تدارکاتی برابر تیم ما قرار گیرد. دو کشور رابطه دوستانه خوبی در این سال‌ها داشته‌اند و دیدارهای تدارکاتی متعددی را در فوتبال برگزار کرده‌اند. همچنین تنها برد تاریخ بوسنی در جام‌های جهانی برابر این تیم رقم خورده است. هدایت تیم ایران را دراگان اسکوچیچ برعهده دارد که به‌تازگی جانشین مارک ویلموتس بلژیکی شده است. اسکوچیچ در کشورهایی چون کرواسی، کویت، عربستان و ایران مربیگری کرده و حالا در تلاش است تیم ایران را به جام جهانی ببرد.»

او درباره شرایط این تیم می‌گوید: «ایران یکی از بهترین کشورهای دنیاست. این حرف را به این دلیل که مربی تیم ملی آنها هستم نمی‌گویم. بلکه هرکسی حتی یک روز هم در این کشور حضور داشته به آن معترف است. تیم ملی این کشور هم درکنار ژاپن به‌عنوان قدرت‌های اصلی فوتبال آسیا قرار دارند. در رنکینگ فیفا در جایگاه خوبی قرار داریم و افتخار می‌کنم که هدایت چنین تیمی را برعهده دارم.»

اسکوچیچ فوتبالش را در یوگسلاوی سابق آغاز کرد و در این کشور و همچنین در لالیگا به فوتبال پرداخت و پس از بازنشستگی به مربیگری روی آورد. او درباره دوران فوتبالش می‌گوید: «در زمان جوانی در لیگ یوگسلاوی بازی می‌کردم و در تیم‌های مختلفی حضور داشتم. سپس به اسپانیا رفتم و مدتی در لالس‌پالماس بازی کردم. مدتی بعد فوتبال را کنار گذاشتم و به مربیگری مشغول شدم. ایویکا اوسیم یکی از مربیانی بود که تاثیر زیادی در فلسفه مربیگری من داشت. نکات زیادی از او یاد گرفتم. پس از آن در کویت، ایران، عربستان، کرواسی و اسلواکی مربیگری کردم و حالا هم که سرمربی تیم ملی ایران هستم.»

اسکوچیچ با اشاره به حضورش در سارایوو و بازی با تیم ملی بوسنی ادامه می‌دهد: «از همان ابتدای حضور در این شهر به ما هشدارهای لازم داده شد که مراقب خودمان باشیم، چراکه تاکنون 70 نفر براثر ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند. ما هم تلاش داشتیم تا پروتکل‌ها را رعایت کنیم. ما درحالی که در تهران تست داده بودیم دوباره در بوسنی هم مورد آزمایش قرار گرفتیم.»

سرمربی تیم ملی ایران درباره شناختش از حریف می‌گوید: «ما چندین ویدئو از بازی‌های آنها را تماشا کرده بودیم و می‌دانستیم که استراتژی آنها معمولا چیست. در تمرینات هم به خوبی بازیکنان را برای این مسابقه آماده کرده بودیم. حضور ستاره‌ای مثل میرالم پیانیچ در میانه میدان نشان می‌دهد چه حریف خوبی را پیش‌رو دارید. خوشبختانه بازی همانطور که مطابق میل ما بود به پایان رسید و ما 2 بر صفر پیروز شدیم. وقتی شما روی نیمکت تیم ملی یک کشور حضور دارید احساس مسئولیت زیادی می‌کنید و فشار بیشتری را متحمل می‌شوید. خوشبختانه این بازی را با برد پشت‌سر گذاشتیم و با نتیجه خوب بوسنی را ترک می‌کنیم. ما بازی تدارکاتی خوبی را پشت‌سر گذاشتیم و حالا با آمادگی بهتری برای دیدارهای حساس مقدماتی جام جهانی مهیا خواهیم شد.»