تاریخ : Sun 15 Nov 2020 - 15:09
کد خبر : 47949
سرویس خبری : دانشگاه

اقتدار و صلابت کشور مدیون حماسه آفرینی شهیدان و ایثارگران است

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد:

اقتدار و صلابت کشور مدیون حماسه آفرینی شهیدان و ایثارگران است

مهندس صالحی‌آرا با تاکید بر اینکه فرهنگ شهید و شهادت سرآمد فرهنگ عمومی هرکشور است، گفت: استان گیلان سردمدار استان های برجسته کشور در فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش «فرهیختگان»، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، مهندس احمد صالحی آرا در سی و پنجمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان که با حضور روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان و جمعی از مسئولان استانی در سالن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، با بیان اینکه رسیدگی به خانواده ایثارگران را باید همانند یک حرکت مومنانه پیگیری کرد، اظهار داشت: مومن وجودش منشا برکت و رحمت است.

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه مسیری که حرکت می کنیم باید خالصانه و تنها برای رضای خدا باشد، افزود: گره گشایی از مشکلات مومنان امری بسیار مهم است.

وی با تاکید بر اینکه خدمت رسانی به قشر دانشجو جز وظایف اصلی در دانشگاه آزاد اسلامی است، خاطرنشان کرد: خدمت رسانی به جامعه ایثارگری و شاهد از کارهای اعتقادی است.

صالحی‌آرا با بیان اینکه رسیدگی به خانواده شاهد و ایثارگر از واجبات است، افزود: باید تلاش کنیم تا ارزش‌ها در جامعه اسلامی به ضدارزش تبدیل نشوند.

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه شهدا از همه هستی خود گذشتند تا امنیت و آرامش را برای ما به ارمغان آورند، گفت: امروز اقتدار و صلابت ما مدیون حماسه آفرینی شهیدان و ایثارگران است.

صالحی‌آرا، احترام به خانواده‌ شهدا و رعایت حق و حقوق ایشان را پایبندی به ارزش‌های ملی و مذهبی دانست, افزود: شهدا از همه تعلقات دنیوی گذشتند و به قرب الهی نائل آمدند.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ شهید و شهادت سرآمد فرهنگ عمومی هر کشوری است، اظهار کرد: استان گیلان سردمدار استان های برجسته کشور در فرهنگ ایثار و شهادت است.

صالحی آرا با بیان اینکه تعداد شهدای دانشجو مدافع حرم در دانشگاه آزاد اسلامی 65 نفر است، خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان 5 شهید مدافع حرم را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در خط مقدم موضوعات ارزشی و اعتقادی هستند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آژاد اسلامی واحد رشت، در این مراسم که با حضور روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و جمعی از مسئولان دانشگاه آزاد برگزار شد، لوح تقدیری از طرف رئیس مرکز امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی به پدر شهید مدافع حرم، شهید سعید مسافر اهدا شد.