تاریخ : Thu 12 Nov 2020 - 00:53
کد خبر : 47808
سرویس خبری : جامعه

نظر کمیته علمی ستاد کرونا، قرنطینه و بستن شهرها است

مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

نظر کمیته علمی ستاد کرونا، قرنطینه و بستن شهرها است

محرز گفت: نظر کمیته علمی قرنطینه و بستن شهرها است. با توجه به رفتار مردم ما که هنوز درست نشده است این طرح در ساعتی از شبانه‌روز نتیجه‌بخش نیست. اگر مردم همکاری نکنند هیچ طرحی قابل پیاده‌سازی نیست.»

محدودیت‌های جدید، تجمعات را به صبح و قبل از ساعت 18 منتقل کرده است

به گزارش «فرهیختگان»، مینو محرز، دیگر عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا هم در رابطه با محدودیت‌های اخیر به «فرهیختگان» گفت: «این طرحی که اجرا کردند بهترین نیست. نظر ما که علمی هستیم و با بیماران سروکار داریم این است که یک تا دو هفته کاملا قرنطینه اجرا شود. اثر این امر بیشتر است.

محدودیت‌های جدید تجمعات را به صبح و قبل از ساعت 18 منتقل کرده است!

وی ادامه داد: الان تجمع در صبح و قبل از ساعت 18 ایجاد می‌شود. اعلام شده باشگاه‌های ورزشی صبح‌ها باز هستند، این جلوی تجمعات را نمی‌گیرد. باید رفت‌وآمد مردم را کم کنیم و مردم مجبور به خانه‌نشینی شوند که عواقب سنگینی از نظر اقتصادی، روانی، بیکاری، اجتماعی و... دارد ولی الان هزینه درمانی که دولت می‌دهد وحشتناک بالاست. تخت‌های بیمارستان و ICU را شوخی نگیرید، چندین میلیون هزینه بیمار در بخش ICU است. همه اینها را دولت پرداخت می‌کند. باید مشاغل کوچک را یک‌هفته تعطیل می‌کردند و بعد از یک‌هفته روی این طرح فعلی کنترل دقیق می‌گذاشتند. این طرح الان سبب شده تجمع در صبح و قبل از ساعت 18 افزایش یابد. هرچند قضاوت زود است ولی 4-3 روز بعد حتما ارزشیابی شود و این کار را برای یک‌ماه بعد نیندازیم که درنتیجه اثری هم نداشته باشد. ارزشیابی شود و اگر درست نتیجه نداد حتما طرح را تغییر دهند و یک‌هفته تعطیل کنند و به مردم و رفت‌وآمد آنها سختگیری کنند.»

من نگفتم رئیس‌جمهور موافق تعطیلی‌هاست، خبرنگار اشتباه کرد!

محرز در واکنش به خبری که از او نقل شده بود که رئیس‌جمهور موافق تعطیلی‌هاست و استاندار مخالفت کرده است، گفت: «این اشتباه خبرگزاری بود که خبر را از قول من منتشر کرد. به من خبر دادند که ستاد دستور قرنطینه را داده و استانداری قبول نمی ‌کند. من این را نمی‌دانستم اصلا! استانداری نمی‌تواند علیه نظر رئیس‌جمهور نظری بدهد چون رئیس ستاد رئیس‌جمهور است. وقتی رئیس ستاد می‌گوید باید این کار انجام شود هیچ ارگانی بالاتر از این نیست. من وقتی این خبر را گفتند تعجب کردم چون استانداری زیر نظر ستاد است و نمی‌تواند وقتی ستاد دستوری می‌دهد با آن مخالفت کند. ستاد ملی مبارزه با کرونا بالاترین مسئول تصمیم‌گیری در زمینه کروناست. اینکه استانداری اجرا نکند امکان‌پذیر نیست. این خبرگزاری از قول من این خبر را نوشته است درحالی‌که من مطلع نبودم. درکل نظر کمیته علمی قرنطینه و بستن شهرها است. با توجه به رفتار مردم ما که هنوز درست نشده است این طرح در ساعتی از شبانه‌روز نتیجه‌بخش نیست. اگر مردم همکاری نکنند هیچ طرحی قابل پیاده‌سازی نیست.»

 

اخبار مرتبط:

برخی اعضای علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا در گفت‌وگو با «فرهیختگان» از دلایل ناکارآمدی محدودیت‌های نیمه‌کاره می‌گویند
نظر قاطع پزشکان: تعطیل کنید!
 
هاشمیان، فوق‌تخصص ICU بیمارستان مسیح‌دانشوری تهران در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: