تاریخ : Wed 11 Nov 2020 - 07:26
کد خبر : 47771
سرویس خبری : ورزش

از ربا بدم می‌آید و به استقلال پول بهره‌دار نمی‌دهم

گزینه هیات‌مدیره استقلال در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: انتخاب مددی بعید است، من هم مدیرعامل نمی‌شوم

از ربا بدم می‌آید و به استقلال پول بهره‌دار نمی‌دهم

به استقلال پول بهره‌دار نمی‌دهم من از ربا بدم می‌آید و حتی حساب بانکی هم ندارم که بخواهم سود بانکی بگیرم. به‌لحاظ مذهبی به این مسائل پایبندیم و اعتقاد خاصی داریم، ضمن اینکه آیت‌الله گلپایگانی این موضوع را حرام اعلام کرده و ما حتی سود بانکی هم نمی‌گیریم.

به مظلومی گفتم یا می‌توانی گادفادر شوی یا تیشه به ریشه فکری بزنی! / ما مشکلات‌مان را حل می‌کنیم، پرسپولیسی‌ها فکر تیم خود باشند

به گزارش «فرهیختگان»، اخیرا از علی نامداری به‌عنوان یک هوادار متمول در کنار این تیم نام برده می‌شود، تا جایی‌که در این مدت بسیاری از مشکلات مالی آبی‌ها با قرض‌ها و پرداختی‌های نامداری حل‌وفصل شده و حالا نیز بعد از چندین ماه از باشگاه استقلال خبر می‌رسد این هوادار متمول قرار است به‌زودی ازطرف وزارت ورزش به‌عنوان عضو جدید هیات‌مدیره استقلال انتخاب و حکم او زده شود و حتی عنوان شده او و یکی از نزدیکانش نیز به‌عنوان گزینه مدیریت باشگاه مطرح هستند. نامداری در این مدت کمتر به مصاحبه پرداخته و بیشتر سعی کرده بود در قالب هواداری گمنام یا به‌قول خودش هوادار شماره۱۲ به تیم محبوبش کمک کند. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با نامداری را در ادامه می‌خوانید.

شنیده می‌شود در آینده نزدیک قرار است به‌عنوان مدیرعامل یا عضو هیات‌مدیره مشغول به‌کار شوید!

به‌عنوان مدیرعامل که هرگز چون تخصص من این کار نیست، اما اینکه عضویتم در هیات‌مدیره مطرح شده، باید به امید خدا صبر کرد تا در آینده نزدیک همه‌چیز مشخص شود.

یعنی در این خصوص موافقت وزارت ورزش و شخص وزیر جلب شده است؟

در هر صورت صحبت‌های لازم ازطریق دوستان هیات‌مدیره با آقای علی‌نژاد معاونت وزارت انجام شده تا ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد و امیدوارم هرچه صلاح است، پیش بیاید.

بعد از عقد قرارداد با کارگزار جدید و بازشدن پنجره به‌نظر می‌رسد شرایط استقلال هم بهتر شده باشد و روزهای روشن استقلال ازلحاظ اقتصادی فرارسیده باشد.

ان‌شاءالله که همین‌طور باشد. این تماشاگران بالاخره چندین سال است سختی می‌کشند و متاسفانه بیخ‌وبن کار هم خیلی خراب بود، اما خدا لطف کرد تا همه دست‌به‌دست هم بدهند و فعلا بخشی از مشکلات برطرف شود. الحمدلله کارها خوب پیش می‌رود و فقط خدا کند ازطرف عوامل خودی و ناخودی شیطنتی نشود تا تیم روی غلتک بیفتد.

درخصوص این شیطنت‌ها هم حجت نظری صحبت کرده بود و هم پرویز مظلومی. می‌توانید به‌صورت مصداقی بگویید چه کسانی در استقلال شیطنت می‌کنند؟

حدود ۶ ماه می‌شود که به‌عنوان یک هوادار کنار تیم ورود کرده‌ام و تمام سعی و تلاشم این بوده که همدلی را به پیکره استقلال تزریق کنم و هم اینکه این اصل که باشگاه را فراموش می‌کنیم و اسم افراد را بزرگ می‌کنیم را از بین برده و می‌خواهم بیشتر همه پشت نام استقلال باشند‌. اقدامی که درحال انجام آن هستم این است که از همه ارکان باشگاه خواسته‌ام تا پشت نام باشگاه استقلال باشند، چون همه‌چیز اسم این باشگاه است، واقعا معنایی ندارد وقتی نام استقلال بزرگ وجود دارد، بخواهد اسم افراد مطرح شود. من می‌خواهم تیم موفق باشد. حالا اسمی هم درکار نباشد چه خواهد شد؟!

در این فضا اگر از شما بخواهند تا زمان معرفی دولت جدید مدیریت امور را در دست بگیرید این کار را قبول می‌کنید؟

صحبت‌های لازم صورت گرفته، اما من دوست داشتم یک فرد قوی این سمت را بپذیرد. دوستانی هم بودند که اسم آنها مطرح شد. حال اینکه تا چه حدی کار آنها پیش رفت نمی‌دانم، چون ارتباط خاصی با آقایان بزرگ آن ندارم، اما امیدوارم یک مدیرعامل بی‌حاشیه برای استقلال انتخاب شود. درواقع اولین شرط این است که مدیرعاملی که می‌آید، خودش حاشیه نداشته باشد و ان‌شاءالله تیم با آرامش کارش را پیش ببرد. در این بین ما هم برنامه هدفمندی را دنبال می‌کنیم و اولین هدف ما این است که همه اسم‌ها و ارکان باشگاه پشت نام بزرگ استقلال قرار بگیرند. حتی پیشکسوتان بزرگ این باشگاه اگر همه به این سمت‌وسو بروند، همه چیز درست می‌شود. برای این کار هم نیاز است که شما برای پیشکسوتان و هواداران‌تان برنامه داشته باشید و ازسوی دیگر کادر مدیریتی تا هیات‌مدیره نیز برنامه داشته باشد و همه در چارچوب خود جلو بروند. اگر این اتفاق بیفتد، هیچ‌کس در مسیر کج قدم نخواهد گذاشت. حالا شاید حاشیه‌های کوچکی به‌وجود بیاید، اما در این صورت هم سریع می‌توان آنها را جمع کرد.

دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به‌شدت مهره‌سوز هستند و بسیاری از هواداران مثل شما قبلا برای کمک آمده‌اند و خراب شدند. شما چطور رفتار می‌کنید که فقط نگاه مالی به شما نشود؟

شما شک نکنید پول‌های من درمقابل پول‌های باشگاه و حساب‌‌وکتاب‌هایی که وجود دارد هیچ‌چیز نیست. چیزی که الان مهم است، مدیریت کلان و زمان است و بهترین اتفاق هم برای استقلال در برهه زمانی فعلی طرح مودت است. شاید باور نکنید خیلی از آدم‌هایی که دشمن بودند را روبه‌روی هم نشاندم و باهم روبوسی کردند، چون مشخص شد اهداف همه یکی است، اما هرکس می‌گفت حرف من درست است و از کانال من باید جلو برویم و بعد هم یک شایعه ایجاد می‌شد که همین موضوع کار را خراب می‌کرد. روز اول آمدم با آقایان شرط کردم که نه اسمم باشد و نه مصاحبه می‌کنم. الان هم از شما خواهش می‌کنم به‌جای اسم من و عناوینی که می‌خواهید به من لقب بدهید بنویسید هوادار شماره۱۲. اگر طرح مودت و دوستی در باشگاه باشد، همه‌چیز روی غلتک می‌افتد و موفقیت هم به‌بار می‌آید. الان شما کادر فنی را ببینید که چقدر با یکدیگر متحد شدند. هرچند هرکدام از آنها یک سرمربی و یک مهره قابل‌اتکا به‌شمار می‌رود. خود آقای مظلومی را ببینید، درحالی‌که شبی که به‌عنوان سرپرست استقلال انتخاب شد، به او گفتم دو راه داری؛ یا از الان تیشه به ریشه فکری بزنی و خودت را به‌جای او ببینی که مطمئنا بعد از سه‌هفته هم تو را می‌زنند یا اینکه گادفادر شوی و پایت را جای پای منصورخان بگذاری و مظلومی خودش گفت از این صحبت‌ها استفاده کرده و دگرگون شده و به من گفت با همین سیستم جلو خواهد رفت. به او گفتم با این سیستم پنج‌سال دیگر هم تو سرپرست استقلال خواهی بود و هیچ‌کس هم با تو کاری ندارد، چون وقتی احساس خطری نشود، کسی تو را نمی‌زند.

برد شیرینی هم در هفته اول برای استقلال و هوادارانش به‌دست آمد.

بله، واقعا همین‌طور است. ضمن اینکه تیم انگیزه فراوانی داشت، درحالی‌که ۱۰ بازیکن اصلی خود را نداشت و درنهایت اینکه کادر فنی به هواداران این نوید را داد که از استقلال بازی هجومی بخواهید؛ یعنی بازی روبه جلو. واقعا از بازی تک‌ضرب و خوب استقلال لذت بردم و امیدوارم این روال ادامه داشته باشد، ضمن اینکه معتقدم تا پایان فصل ۹ بازیکن ملی‌پوش ایران از باشگاه استقلال خواهد بود. ازسوی دیگر هواداران هم به نتیجه رسیدند که فقط به لیگ داخلی فکر نکرده و به موفقیت در قاره کهن و آسیا هم فکر کنند.

حتماً شنیده‌اید که هیات‌مدیره فعلا می‌خواهد کار‌ها را با مددی پیش ببرد تا در آینده مدیرعامل انتخاب شود.

آقای مددی که منتسب وزارت ورزش هستند، الان به‌عنوان سرپرست کار را ادامه می‌دهند، اما اینکه ایشان به‌عنوان مدیرعامل انتخاب شوند یا خیر را نمی‌دانم، ولی بعید است این اتفاق بیفتد. فکر می‌کنم اگر مدیرعاملی خارج از سیستم و جدید به باشگاه اضافه شود، خیلی به استقلال کمک شود.

حکم شما کی می‌آید؟

طبق صحبت‌هایی که شده و این‌طور که دوستان گفتند، اگر حرف و حدیث و مشکلی پیش نیاید، تا هفته آینده کار تمام است و حکم عضویت من در هیات‌مدیره هم خواهد آمد.

حتما پول‌های کمکی به استقلال ازجانب برخی از اعضای سابق هیات استقلال را به یاد دارید که چطور به‌صورت روزشمار به این باشگاه کمک کرده و این تیم را تا خرخره زیر قرض بردند. ازجانب شما که چنین کمک‌هایی به باشگاه نمی‌شود؟

خیر، من از ربا بدم می‌آید و حتی حساب بانکی هم ندارم که بخواهم سود بانکی بگیرم. به‌لحاظ مذهبی به این مسائل پایبندیم و اعتقاد خاصی داریم، ضمن اینکه آیت‌الله گلپایگانی این موضوع را حرام اعلام کرده و ما حتی سود بانکی هم نمی‌گیریم، چه برسد به این‌طور کمک کردن‌ها به باشگاه استقلال.

در روزهای گذشته برخی پرسپولیسی‌ها مصاحبه کرده و گفتند چطور نهادهای نظارتی فقط به قرارداد آنها ورود کرده و به استقلالی‌ها کاری ندارند!

‌به‌نظر من هرکسی باید به فکر تیم خودش باشد. مضاف‌بر اینکه اگر در بین قرارداد بازیکنان استقلال هم مشکلی باشد، هیات‌مدیره خودش این تدبیر را می‌اندیشد و مشکلات را برطرف می‌کند. همان‌طور که تاحالا سایر مشکلات نیز بدون سروصدا و بوق و کرنا کردن حل‌وفصل شده و دوستان پرسپولیسی هم دیگر خودشان می‌دانند و بهتر است به فکر تیم خودشان باشند.

حتما خبر دارید بازیکنانی مثل ذکی‌پور و طاهرخانی هم از استقلال جدا شدند.

شرایط تیم خوب است. در این بین سه‌چهار بازیکن جوان که فرصت کمتر بازی با آنها می‌رسید، کادر فنی تصمیم گرفت آنها به‌صورت قرضی به تیم‌های دیگر بروند و فرصت بازی داشته باشند. حتی بازیکنی مثل طاهرخانی در حد ملی بود، اما در پست او بازیکنان بهتری حضور داشتند و اگر به تیم دیگری می‌رفت و بازی می‌کرد، بهتر از این بود که بخواهد یک فصل نیمکت‌نشین باشد.

 * نویسنده: محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار