تاریخ : Sat 31 Oct 2020 - 09:55
کد خبر : 47368
سرویس خبری : ورزش

 فکری در آستانه انفجار!

سرمربی استقلال هشدارهای لازم را به مددی داد

فکری در آستانه انفجار!

سرمربی استقلال در فاصله حدود یک‌هفته تا آغاز لیگ دست به افشاگری درخصوص برخی ناملایمت‌ها و ضعف‌ها در باشگاه نزده و همین موضوع احتمالا او را در آستانه انفجار قرار داده تا جایی که اگر این دغدغه‌ها و مشکلات تا چند روز آینده حل نشود مطمئنا سرمربی استقلال طی روزهای آینده در محافل رسانه‌ای صحبت‌های تندی را مطرح خواهد کرد.

به گزارش «فرهیختگان»، پنجشنبه گذشته و درجریان تمرین استقلال سرپرست این باشگاه در تمرینات حاضر شد و ساعاتی را با محمود فکری به برگزاری جلسه‌ای اختصاص داد تا به این وسیله سرمربی استقلال گلایه‌های خود را درخصوص برخی موارد ازجمله نداشتن امکانات مناسب به‌ گوش سرپرست باشگاه برساند. این درحالی است که به‌تازگی و از اواخر هفته‌گذشته آبی‌ها از زمین چمن بی‌کیفیت شماره ۲ آزادی رهایی پیدا کرده و تمرینات‌شان را درمجموعه انقلاب پیگیری کردند تا حداقل در فاصله حدود ۱۰ روز مانده تا آغاز رقابت‌های لیگ برتر از این جهت خیال کادرفنی راحت شده و تمرینات آبی‌پوشان در یک زمین با کیفیت‌تر از آزادی دنبال شود. اما این همه دغدغه و نگرانی فکری به‌عنوان سرمربی استقلال نبود و در جلسه با مددی او بسیاری دیگر از موارد را مطرح کرد تا این مشکلات در آستانه آغاز رقابت‌های لیگ برتر حل‌وفصل شود.

سرمربی آبی‌پوشان از مددی درخواست کرده در ابتدا امکاناتی مناسب و در شأن نام استقلال در اختیار کادر فنی و بازیکنان قرار بگیرد و در ادامه نگرانی و دغدغه بازیکنان درخصوص پرداخت پیش قرارداد اولیه قراردادهایشان تا قبل از آغاز رقابت‌های لیگ را به سرپرست باشگاه منتقل کرد و از او خواست نسبت به پرداختی به بازیکنان تا قبل از شروع لیگ تلاش‌های لازم صورت گرفته و حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد از قرارداد بازیکنان به آنها پرداخت شود. هرچند شنیده می‌شود طی هفته پیش‌رو و با امضای قراردادی با یک کارگزار جدید این مشکل حل‌وفصل شده و آبی‌پوشان با شارژ روحی مناسب در هفته اول رقابت‌ها به مصاف مس‌رفسنجان می‌روند. البته عدم حضور ارسلان مطهری در تمرینات که برخی برخوردها را ازطرف مددی به‌همراه داشته و ازسوی دیگر بازنگشتن میلیچ به ایران عصبانیت کادرفنی را درپی داشته و فکری باصراحت از مددی خواست درخصوص این دو بازیکن نیز تکلیف روشن شود تا استقلال در آستانه آغاز رقابت‌های لیگ با تمامی نفراتش به تمرین بپردازد.

نکته بعدی البته ازسمت مددی مطرح شد که برخی اختلافات را به‌همراه آورد. سرپرست استقلال از سرمربی این تیم درخواست کرد نسبت به تنظیم قرارداد و تعیین‌تکلیف دستیارانش اقدام لازم را انجام دهد، هرچند در این بین سیروس دین‌محمدی، مربی استقلال که از روز اول همراه با فکری از نساجی به این باشگاه آمده بود، در اعتراض به برخی بندهای قرارداد از ادامه همراهی با کادرفنی ممانعت کرده و ترجیح داده تا چند روزی خانه‌نشین شود و البته این موضوع ناراحتی و نگرانی فکری را نیز به‌همراه داشته است. با این‌حال شب پیش و بعد از برگزاری این جلسه حداقل با امیدعلی دفتری، دستیار جدید فکری قرارداد امضا شد تا او برای فصل جدید در کادر فنی استقلال قرار بگیرد.

نکته بعدی که فکری با دلخوری و ناراحتی به گوش سرپرست باشگاه رساند، این بود که پنجره باشگاه استقلال باز نشده و قرار است در این بین تا قبل از لیگ چه اتفاقی بیفتد و اگر این امر محقق نشود مطمئنا از همان ابتدای لیگ دردسرهای استقلال آغاز خواهد شد. هرچند خلیل‌زاده، رئیس هیات‌مدیره عصر روز گذشته اعلام کرد با تسویه‌حساب با شفر طی روزهای دوشنبه یا سه‌شنبه آینده پنجره نقل‌وانتقالاتی باشگاه استقلال باز خواهد شد اما به‌درستی تا این اتفاق صورت نگیرد خیال هیچ‌کدام از استقلالی‌ها از کادر فنی تا بازیکنان و هواداران این تیم راحت نخواهد شد و این درحالی است که اگر این اتفاق به هردلیلی رخ ندهد شنبه آینده و از هفته اول رقابت‌ها استقلالی‌ها بدون نفرات جدید خود مقابل مس راهی میدان خواهند شد.

از سوی دیگر در جلسه فوق فکری خواستار تعیین‌تکلیف بازیکنانی مثل شجاعیان، مظاهری، نادری، مهدی‌پور و بابک مرادی شده و او از مددی درخواست کرده است تا به هرشکلی این دسته از بازیکنان تا قبل از شروع لیگ قرارداد خود را با استقلال به‌ثبت برسانند.

نکته قابل‌توجه اینکه فکری این روزها نه خودش مصاحبه می‌کند و نه اجازه می‌دهد که دستیارانش و حتی بازیکنان استقلال مصاحبه کنند و همین موضوع کمی هواداران این باشگاه و آبی‌دوستان را نگران کرده که چرا سرمربی آنها در فاصله حدود یک‌هفته تا آغاز لیگ دست به افشاگری درخصوص برخی ناملایمت‌ها و ضعف‌ها در باشگاه نزده و همین موضوع احتمالا او را در آستانه انفجار قرار داده تا جایی که اگر این دغدغه‌ها و مشکلات تا چند روز آینده حل نشود مطمئنا سرمربی استقلال طی روزهای آینده در محافل رسانه‌ای صحبت‌های تندی را مطرح خواهد کرد. هرچند هنوز تکلیف رضایتنامه فکری از باشگاه نساجی مازندران هم مشخص نشده و اگر تا قبل از آغاز رقابت‌های لیگ در این خصوص تعیین‌تکلیف نشود و احتمالا کار به شکایت نساجی از فکری به کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال بکشد، مطمئنا این موضوع برای این سرمربی و باشگاه استقلال گران تمام شده و همان‌طور که قبلا نوشتیم احیانا با این اتفاق مجوز سرمربیگری محمود فکری برای استقلال صادر نخواهد شد و تا زمان تعیین‌تکلیف در این خصوص و گرفته شدن رضایتنامه وی از نساجی این معضلات ادامه خواهد داشت.

 *‌ نویسنده: محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار