تاریخ : Sat 31 Oct 2020 - 10:57
کد خبر : 47367
سرویس خبری : ورزش

حمایت یا پاپوش!

پرسپولیس و استقلال جای آزمون و خطا نیست

حمایت یا پاپوش!

اگر گاهی مدیری بی‌تجربه و بدون کیفیت به قسمت‌های مختلف اضافه شود شاید چندان تاثیر منفی‌اش به‌چشم نیاید اما در پرسپولیس موضوع فرق می‌کند و جایی برای آزمون و خطای افراد نیست.

به گزارش «فرهیختگان»، اگر بخواهیم افراد را با گذشته کاری‌شان بسنجیم و آنها را قضاوت کنیم شاید بسیاری از مدیرانی که به استقلال و پرسپولیس آمده‌اند با رزومه‌های قوی پا به این عرصه گذاشته باشند، اما تجربه نشان داده که در دو تیم مطرح پایتخت نمی‌توانیم افراد را با گذشته‌شان قضاوت کنیم و جریان پرسپولیس با تمام جاهایی که مدیران موفق در آن حضور داشته‌اند، فرق می‌کند. حالا اگر گاهی مدیری بی‌تجربه و بدون کیفیت به قسمت‌های مختلف اضافه شود شاید چندان تاثیر منفی‌اش به‌چشم نیاید اما در پرسپولیس موضوع فرق می‌کند و جایی برای آزمون و خطای افراد نیست.

من نمی‌توانم درباره بدبینی یا خوشبینی خودم درخصوص جعفر سمیعی صحبت کنم اما این را خوب می‌دانم که جمع کردن شرایط پرسپولیس سه تا چهار ماه زمان می‌خواهد، به‌شرطی که چند فاکتور مهم در رفتار مدیران این باشگاه دیده شود؛ اول از همه اینکه باید چتر حمایتی از مدیری که خودشان انتخاب کرده‌اند باز شود و نگذارند که پشت مدیر خالی بماند. موضوع دوم به ادامه دادن کارهای درستی است که در باشگاه درحال انجام است یا قرار است در آینده انجام شود و بحث سوم هم ایستادن مقابل افرادی است که به هردلیلی قصد دارند در باشگاه بزرگ پرسپولیس ایجاد هرج‌ومرج کنند و در روند رو به رشد یک باشگاه خلل ایجاد کنند.

البته اشاره کردن به این موضوع هم خالی از لطف نمی‌باشد که اگر قرار است مدیران رده بالای ورزش از مدیری که خودشان آورده‌اند هم حمایت نکنند، بهتر است که کاری هم به کار او نداشته باشند و در کارش دخالت نکنند تا او بتواند تفکراتش را در باشگاه پیاده کند.

موضوعی هم که درمورد فساد توسط این مدیر تازه به‌کار گرفته شده، می‌توانم بگویم این است که مطرح کردن این بحث از نظر من کار درست و قشنگی نبود. مگر فقط باشگاه پرسپولیس است که با فساد دست‌وپنجه نرم می‌کند یا مگر تنها فوتبال با این پدیده روبه‌رو است؟ ما در بخش‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و... با این معضل دست به گریبان هستیم و حل شدن این مساله یک کار زیر بنایی درست می‌خواهد. تمام اینها هم در سایه آرامش می‌تواند به مرحله اجرا برسد.

در پایان هم به موضوع کمیته فنی و تشکیل آن توسط جعفر سمیعی باید اشاره کرد و گفت که این کار درصورتی زیبایی خاص خود را دارد که کمیته فنی جنبه حمایتی و پشتیبانی از کادرفنی را داشته باشد و بتواند به آنها مشورت‌های لازم را برساند ولی اگر هدف از این کار فراری دادن افراد و پاپوش درست کردن برای نفراتی باشد که در این فوتبال آبرودار هستند، نمی‌توان آینده خوشی را برای مدیریت باشگاه و آینده پرسپولیس متصور شد.

* نویسنده: حسین عبدی،کارشناس فوتبال