تاریخ : Thu 29 Oct 2020 - 15:28
کد خبر : 47332
سرویس خبری : فرهنگ و هنر

صوتی کمتر شنیده شده از قیصر شعر فارسی

«فرهیختگان» گزارش می‌دهد

صوتی کمتر شنیده شده از قیصر شعر فارسی

«انتظار» از آن دست موضوعاتی ست که قیصر در جای جای شعر خود بدان پرداخته است. روح انتظار در بسیاری از اشعار وی- در سبک های مختلف شعری- حضور دارد و شاید بیراه نباشد اگر شعر او را شعر انتظار و خودش را «شاعرمنتظر» بنامیم.

به گزارش «فرهیختگان»،  به بهانه هشتم‌ آبان‌ ماه، سیزدهمین سالگرد درگذشت قیصر شعر فارسی:

صوتی کمتر شنیده شده از قیصر شعر فارسی؛ شاعری که رهبری درباره او گفت: درگذشت او آرزوهایی را خاک کرد‌.

این شعر از مجموعه آاثار آینه های ناگهان سروده قیصر امین پور است.

از «قیصر امین پور»  می توان به عنوان شاعری جریان ساز یاد کرد. از جمله موضوعاتی که در اشعار این شاعر، بسیار برجسته می نماید موضوع «انتظار موعود» است.

«انتظار» از آن دست موضوعاتی ست که قیصر در جای جای شعر خود بدان پرداخته است. روح انتظار در بسیاری از اشعار وی- در سبک های مختلف شعری حضور دارد و شاید بیراه نباشد اگر شعر او را شعر انتظار و خودش را «شاعرمنتظر» بنامیم.

او همواره با ظرافت شاعرانه و بیان لطیف خود انتظار موعود را فریاد می زند و آرزوی رسیدن آرمان شهری را که موعود بنا می نهد را در شعر خود می پروراند.‌

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام تسلیت خود درباره او گفت: از دست دادن او برای اینجانب و برای همه‌ی اصحاب شعر و ادب، خسارت‌بار است. او شاعری خلاق و برجسته بود و همچنان به سمت قله‌های این هنر بزرگ پیش میرفت. درگذشت او آرزوهائی را خاک کرد، ولی راه فتح قله‌ها را امید است دوستان و یاران نزدیک و شاگردان این عزیز، ادامه دهند.

امروز هشتم‌ آبان‌ ماه، سیزدهمین سالگرد درگذشت قیصر شعر فارسی است؛ روحش شاد و یادش گرامی.